בננות - בלוגים / / יש הרבה דגים בים
אמנות נטו
  • אילנה גרף

    אמנית, מאיירת, עוסקת קבוע גם בהדפס רשת ותחריט. מאיירת לספרי ילדים, כריכות ספרים למבוגרים, כרטיסי ברכה וכדומה. תושבת רחובות. נשואה ואמא לשתי בנות. השכלה אמנותית: 'המדרשה לאמנות' רמת-השרון. חברה באגודת המאיירים הישראלית. מציגה בתערוכות ופרוייקטים מיוחדים, בארץ ובחו"ל. בסוף 2013 כתבתי ואיירתי ספר ילדים דיגיטאלי משלי, "העדר" שנמצא גם בתרגומו לאנגלית ברחבי האינטרנט באמזון, ibook של אפל ועוד... הספר בגירסא העברית שלו נמצא להורדה בחינם למכשירי טאבלט. כאן: http://store.heliconbooks.com/?id=bookdetails&fname=flock_heb.epub אפשר לפנות אלי בקשר לכריכות ספרים וכמובן לצורך איור ספרי ילדים.

יש הרבה דגים בים

 

 

   

את הציור הזה  ציירתי מתוך צורך משונה לצייר להקות דגים. מעין סרדינים. (הציור מתוך סדרה שלא מוצתה עדיין,  והלהקות עדיין מצטיירות להן בוריאציות אחרות) 
ציור הדגים והאידרות תופס אצלי מקום בשנה וחצי האחרונות, אולי אקדיש לזה פוסט בפני עצמו. 

הציורים שלי מדברים בשבילי , שרים בשבילי ואומרים בשבילי את הדברים שלא תמיד אני יכולה לבטא במילים.  העיפרון הצבע והמכחול הם המילה, החרוז, נותני המקצב. לפעמים הם מסבירים לי   את עצמי – כשאני מנסה לפענח אותם אחרי שציירתי אותם ומנסה להבין מדוע זה נעשה כך או אחרת – הציורים הם אלה   שעוזרים לי להבין. הנה מקרה אמיתי כפי שהתרחש:

כשהתחלתי לעבוד על הציור ולצייר כל דגיג בנפרד קיבל כל אחד אישיות משלו , גזרתי אותם אחד אחד  והדבקתי על קנבס קטן שצבעתי (25X25 ס"מ), והם רבו על המקומות שבהם רציתי להדביק אותם. היו כאלה שרצו להתבלט ולהיות מקדימה, שלא יסתירו אותם, היו כאלה שרצו להיות למעלה, או למטה, ממש עשו בלאגנים עד שכל אחד מצא פחות או יותר את מקומו. יש כאלה שעדיין לא כל כך מרוצים…

כל מה שכתבתי אמת , ובמקרה נראה לי גם מתאים למה שמתרחש פה, וכנראה בכל מקום.
אז יש הרבה דגים בים, אני מעדיפה להישאר תמיד תמיד  טיפה נאיבית, ולהאמין שכל אחד ייחודי ומיוחד ושיש הרבה מקום (עד שאולי מגיע הכריש…)

והנה עוד 2 דוגמאות להשלמת התמונה

רק הערה שציורים סרוקים לא תמיד מציגים את האיכות האמיתית.

 

 

 

 

 

 

5 תגובות

  1. מירי פליישר

    אילנה
    יופי צרוף
    כמה שיותר
    משל לעולם
    משל לנפש
    משל ליחד
    משל לייחוד
    תודה
    מירי

    • תודה מירי, את מזכירה את המילה יופי, ולי אמרה לאחרונה אוצרת די ידועה שה"בעייה" של ציורי שהם יפים מדי והיום לא מחפשים באמנות יופי…

  2. אוהבת. בייחוד האחרון מדבר אלי מאוד.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאילנה גרף