בננות - בלוגים / / יוסף באו – צייר, מאייר, קריקטוריסט, משורר, סופר…
אמנות נטו
  • אילנה גרף

    אמנית, מאיירת, עוסקת קבוע גם בהדפס רשת ותחריט. מאיירת לספרי ילדים, כריכות ספרים למבוגרים, כרטיסי ברכה וכדומה. תושבת רחובות. נשואה ואמא לשתי בנות. השכלה אמנותית: 'המדרשה לאמנות' רמת-השרון. חברה באגודת המאיירים הישראלית. מציגה בתערוכות ופרוייקטים מיוחדים, בארץ ובחו"ל. בסוף 2013 כתבתי ואיירתי ספר ילדים דיגיטאלי משלי, "העדר" שנמצא גם בתרגומו לאנגלית ברחבי האינטרנט באמזון, ibook של אפל ועוד... הספר בגירסא העברית שלו נמצא להורדה בחינם למכשירי טאבלט. כאן: http://store.heliconbooks.com/?id=bookdetails&fname=flock_heb.epub אפשר לפנות אלי בקשר לכריכות ספרים וכמובן לצורך איור ספרי ילדים.

יוסף באו – צייר, מאייר, קריקטוריסט, משורר, סופר…

 

 

 

בסטודיו הקטן ברחוב ברדיצ´בסקי 9, ליד "הבימה" בתל-אביב, טמון אוצר אמיתי. כל יצירותיו, מאות רישומים, ציורים, קריקטורות של אמן שלעבודותיו יש בנוסף לפן האמנותי האישי המיוחד לו, גם ערך היסטורי ותרבותי רב. בנותיו צלילה והדסה באו דואגות לשימור המקום.

"כשנלקח למחנה הריכוז פלאשוב,  דרש מיוסף באו קצין גרמני לבצע העתקת שמש דחופה. באו הסביר לקצין שאין ביכולתו לבצע את העבודה משום שהשמים קודרים ולהעתקת שמש צריך לפחות מעט קרני אור, אבל הגרמני פסק "עשה את העבודה או שתומת מיד!".

בצר לו ניסה באו    לפרוש את נייר ההעתקה מול השמים השחורים, כשלפתע קלטה עינו נערה חיננית שעברה במקום. הוא ביקש ממנה להחזיק עבורו את המסגרת ובה נייר ההעתקה. "תהיי השמש שלי", אמר בבדיחות, למרות שידע כי דינו כבר נחרץ. הנערה עשתה כרצונו והלכה לדרכה. ללא תקווה לתוצאה כלשהי החל באו לפתח את הנייר. לתדהמתו גילה שאירע לו נס וההעתקה הצליחה. הקצין הגרמני קיבל את שביקש ויוסף באו יצא מיד לחפש את הנערה שחוללה את הנס. בהמשך התאהבו השניים והחליטו להינשא למרות התופת שמסביבם.

 
סיפור ליל כלולותיהם של רבקה ויוסף באו   במחנה הריכוז הונצח לימים בסרט "רשימת שינדלר". יוסף היה מבני המזל שנבחרו להיות העובדים במפעלו ובחסותו של אוסקר שינדלר, וכך ניצל. רק   לאחרונה, לאחר מות הוריהן, גילו הדסה וצלילה שאמן רבקה היא זו שדאגה להוסיף את בעלה הטרי   לרשימת שינדלר, אף כי ידעה   שבכך היא מוותרת על מקומה ׁוהיא אכן נשלחה לאושוויץ".

 
לכתבה המלאה

  http://www.art-text.com/artist-992.htm 

החתונה

 

ביקורים בתיאום מראש.

4 תגובות

  1. סיפור יוצא דופן. ואמן יוצא מהכלל.

  2. היי אילנה
    איזה חומר מענין שאת מביאה, טוב שיש בלוג להתחבר.
    זא סיפור מרגש
    להתראות טובה

  3. סיפור וציור חזקים ומרגשים.

    • הי אילנה
      ראיתי בזמנו כתבה עליו בטלויזיה – גם על המקום ועל בנותיו. פספסתי את שמו ותודה שהבאת אותו לפה.
      ההומניזם שלו והשילוב המופלא של הכרת הרוע ואיזו הומניסטיות תמימה (או מיתממת) למרות הכל – נוגעים ללב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאילנה גרף