בננות - בלוגים / / חגיגת יומהולדת כפולה – לשירי אורה ניזר ולחברותי בבננייה
שלא על מנת להיפרד
  • ענת לויט

    ילידת תל אביב, 4 באוקטובר 1958. דור שני לילידי העיר העברית הראשונה. אביה היה מכונאי וסוחר מכוניות ואמה עקרת בית. מסלול לימודיה: גן "בת שבע", גן עירוני, בית הספר "לדוגמא" ע"ש הנרייטה סאלד, "תיכון חדש", תואר ראשון בספרות עברית ובפילוסופיה ולימודי תואר שני בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. בתקופת שירותה הצבאי בחיל הקשר החלה לפרסם שירים, סיפורים וביקורות ב"עתון 77". לאחר מכן פרסמה מיצירותיה ורשימות ביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית. ספרה הראשון "דקירות" (שירה ופרוזה), שראה אור ב-1983, זיכה אותה בפרס ורטהיים מטעם אוניברסיטת בר אילן. על הביקורות שפרסמה זכתה ב-1987 בפרס ברנשטיין. ב-1987 נישאה ליובל שם אור. שבע שנים לאחר מכן התגרשה, ומאז היא מגדלת את שתי בנותיה (תמר ודנה) וחמישה חתולים במרכז תל אביב. בין גיל עשרים לשלושים וחמש עבדה כעורכת לשונית בעיתונים "הארץ", "דבר" ו-"חדשות", וכן כתחקירנית בתוכנית הספרות "סוף ציטוט" ששודרה בשנות השמונים בערוץ הראשון, וכעיתונאית לענייני ספרות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". מאז מחצית שנות התשעים באה פרנסתה מעריכת ספרים עבור ההוצאות השונות. פרסמה עד כה עשרה ספרי שירה ופרוזה וזכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה

חגיגת יומהולדת כפולה – לשירי אורה ניזר ולחברותי בבננייה

 

החודש אני חוגגת שנת חברות במטע הבננות. הפוסט הזה הוא מסיבת הדוגמה לשמחתי על חברותי, ולכל המוזמנים אגלה לא יהיו משקאות חריפים ולא קלים, לא בייגלך ושאר תופינים. לא ריקודים וגם לא מוזיקה מחרישת אוזניים. הכול במסיבה הזאת הוא בשקט גמור כיאה לחברותא וירטואלית. שנה שלמה של חוויות שלא ידעתים עד לכאן, שכללה היכרות נעימה ביותר עם יוצרים שבלעדי המטע לא הייתי זוכה לעולם להכירם. את רובם לא פגשתי עד הלום ואולי לא אפגש איתם לעולם פנים אל מול פנים. אבל אני מרגישה בהחלט מרגישה והיטב שאנחנו מכירים על גב ובזכות המילים הכתובות. מילים כתובות הן אנרגיות אנושיות צרופות, ובעיני הן מלמדות על כותביהן לא אחת הרבה יותר מאשר מילים שנזרקות לחלל האוויר הפתוח בבית קפה הומה אדם.

 במהלך השנה התוססת הזאת במטע נטלתי חלק (וירטואלי, היו גם רבים שלא רק כמוני) בהשקות לספרים חדשים של עמיתי, שהן בעיני שוות משקל וערך וריגוש ליום הולדת קלנדרי –  ואפילו הרבה יותר.

אני לא יודעת מה היה בערבי האירוע עצמם, אבל הדי השמחה והאהדה והפרגון הגיעו עד לחדרי הפרטי, והרגשתי אשרי שזכיתי, שזכינו כולנו, כל חברי וחברותי שבמטע בשיתוף ובהשתתפות שכאלה, שמשכם מחמם ומחזק לב יוצר מעבר לשעתיים דרוכות ומתוחות בחשכת האולם שרק בימתו מוארת והזרקורים מסמאים את עיני חתן/כלת השמחה.

 כל הפתיח הזה, כתב ההזמנה ליומהולדת שנה לחברותי במטע, מבקש לתאר בפני כל המצטרפים החדשים לשורותיו מה החמיצו במהלך השנה החולפת, וכן גם לרמוז להם איך זה כאן או איך היה, שכן בעת האחרונה רבים מחברי שקיבלו את פני לפני שנה והעשירו את עולמי לאורכה, איכשהו יצאו לפגרה. וזהו אולי המינוס (או שמא כלל לא כזה) של היכרות וירטואלית. היא נוצרת ומתפתחת וצפויה להסתיים ללא כל הסבר אולי כחיינו עצמם?

 ועוד דבר אגלה למצטרפים החדשים אגב, מזל טוב גדול לכולכם בעולמו של המטע הזה יש כל מיני נתיבים אנושיים שלא כל מזדמן לרגע יודע על קיומם. יש התכתבויות פרטיות ויש חילופי מתנות! וזאת בלי שום קשר חובתי ליום אירוע רשמי. כמה כיף לקבל ולשגר באמצעות דואר ישראל את פירות רוחנו היוצרת, מלווים בהקדשות אישיות שהן לכשעצמן מחממות ומחזקות לב וקשר אנושי בר לבב. מעין בארטר מיטיב ומיטבי.

 לפני שבועות אחדים זכיתי כך בהתוודעות מעשירה ומאושרה אל ספר שיריה של אורה ניזר "משחקים בחצר הפנימית", שאת הופעתו חגגנו כאן כולנו עם צאתו לאור לפני חודשים ספורים. אז עכשיו, כשהדי הפסטיבל שככו, ככה בשקט בשקט, בדלת אמות התחברתי אני עם עולמך הפנימי הפיוטי, אורה היקרה. קראתי פעם ועוד פעם, סימנתי אוזני חמור בדפים שכבשו אותי באחת, והיו לא מעט דפים כאלה. קול שירי צלול, שחושף אט אט את מסתרי החצר הפנימית של ביוגרפיית הנשמה.

אז לכבודך, ורואה אני כבוד לי עצמי לשתף את החדשים והוותיקים שבעמיתינו באחדים משירי הספר שלך שאהבתי במיוחד.

 

אֵין דְּמָמָה בְּתוֹךְ הַדְּמָמָה

 

 

מְמַלְּאָה אֶת עַצְמוֹתַי אֲוִיר .

לָעוּף רָצִיתִי.

לֹא עַד הַשֶּׁמֶשׁ.

אֲפִלּוּ לֹא עַד חֲצִי הַיָּרֵחַ.

 

עַכְשָׁו אֲנִי בַּיָּם

וּפִי הַפָּתוּחַ צוֹעֵק כְּמוֹ הַדָּגִים.

מִכָּל הָעֲבָרִים

תְּהוֹם

 

 

Cosi fan tutte

 

 

וּכְשֶׁתַּחְשׂף אֶת עֲלִיבוּתִי

הַמְּאַחֶזֶת עֵינֶיךָ בְּמִּילִים

 וְאֶהֱיֶה עֲרוּמָה עוֹד יוֹתֵר

 

הֵיכָן אֶסְתַּתֵּר בִּי

כְּשֶׁתְּגַלֶּה אֶת בְּזוּת גּוּפִי הַגּוֹנֵחַ בְּמִסְתָּרָיו 

וְתֹאמַר:  כָּךְ עוֹשׂוֹת כֻּלָּן.

 

שְׁבָרִים בַּחֹשֶׁךְ.

לְאָן תִּמָּלֵט אֲהוּבִי?

 

 

*

זֶה שָׁנִים אֲנִי יוֹדַעַת

בְּשַׁבָּת בֵּין הַשְּׁמָשׁוֹת

הָאֲוִיר תָּקוּעַ כְּמוֹ אֶגְרוֹף בְּלִי יַד

לוֹחֵץ בֵּין הַבֶּטֶן לְבֵית הֶחָזֶה

 

 

אֲנִי חוֹזֶרֶת

 

אֲנִי חוֹזֶרֶת וּבָאָה אֵלַיִךְ אִמָּא כְּאֶבֶן מְגֻלְגֶּלֶת

בְּאֵדֵי הָרֵיחוֹת לִנְשֹׁם אֶת רֵיחַ הַזַּנְגְּוִיל וְהַקִּנָּמוֹן

שֶׁרָקַחְתְּ וְשַׂמְתְּ בְּצִנְצֶנֶת שֶׁאֶקַּח

וְשׁוֹתָה  קָפֶה וְשָׁלוֹשׁ כַּפִּיּוֹת סֻכָּר

וּמְעַרְבֶּבֶת הֵיטֵב

וְשׁוּב כּוֹתֶבֶת לִי מַתְכּוֹן לְאֹמֶץ

לְהַפְלִיג לְבַדִּי בָּרָעָב.

 

 

   לִפְנֵי פְּרֵדָה

 

 

הַחַיִּים מִתְכַּנְּסִים לְתוֹכְךָ, אַבָּא,

נִבְלָעִים בִּנְשִׁימוֹת

גַּם עוֹלָמְךָ מִתְקַצֵּר, אַרְיֵה מִזְדַּקֵּן שֶׁכָּמוֹךָ.

שְׂעָרוֹת שֶׁהִקְפִּידוּ עַל מִסְדַּר הַבְּלוֹרִית

מִסְתַּגְּלוֹת לִנְשִׁירַת הַשִּׁינַים בַּמַּסְרֵק,

הַשָּׂפָם דַּקִּיק מִשֶּׁהָיָה וְאֵין  סִימֶטְרְיָה

גַּם בַּחִיּוּךְ.

 עַכְשָׁו

אַתָּה מֵרִים יָדַיִם

כְּמוֹ תִּינוֹק  אֶל אִמּוֹ

וְיָרֵא מִן הַלַּיְלָה

 

 

אִי נַחַת

 

אֵיךְ אוֹמַר אֶת הַיֹּפִי שֶׁל הַשְּׁקֵדִיָּה?

עָשִׂיתִי לְעַצְמִי בְּרִית מִילָה, לְקַצֵּץ

 בֵּין הָרְגָשׁוֹת

לְבֵין הַבֶּהָלָה  שֶׁלֹא אוּבַן.

אֶת הָעֳמָקִים אִי אֶפְשָׁר

לְהָנִיחַ עַל הַשֻּׁלְחָן בְּנַחַת.

 

"משחקים בחצר הפנימית" שמאכלס בין דפיו שלל מיתרי נפש וחוויות חיים שהכילה המשוררת ברחמה היוצרת על פני שנים רבות, לפורטן על כלי הליריקה בדייקנות מרגשת, יצא לאור בהוצאת הליקון. אז מזל טוב מאוד לך אורה, באיחור קל שהוא – לפחות כמדובר בספר – לעולם אינו מאוחר.

 

 

36 תגובות

  1. חנה טואג

    תודה לך ענת על הפוסט היפה הוצאת לי את המילים מהפה
    אני מוצאת עצמי מתגעגעת לכל חברי שהיו ועזבו את המטע
    לסבינה שלשירי הכנרת שלה הייתי מתעוררת כל בוקר ,לאיריס קובליו המדהימה
    לגרא המיוחד ,לחני לבנה שאין כמותה ,לשחר מריו ,לתמי קאלי המאוד יקרה לי, חן קליינמן המשורר האיכותי, איציק אביב יהודית שחר ועוד…
    שום פייסבוק לא יכול להחליף קהילה יוצרת כזאת!!!!
    והאחרות שאינן בנמצא במטע כמוני לעיתים אף נדמה לי שאנחנו שלושה ארבעה אנשים המתכתבים עם עצמנו
    אני שמחה על הפוסטים היקרים של אמיר שעוד מהווים מעין דבק או טריגר לדיון אינטלקטואלי שמזכיר משהו מפעם
    המטע הזה כה יקר לי הוא מעין בית וחממת יצירה
    רבים מחברי הוירטואלים כאן אינם וירטואלים ,אלא חברים ממש כמו שכתבת ענת יקירה – מדברים בינינו חולקים פרי עט
    אני חבה להם את ערב ההשקה לספרי "לאורה" העידוד, הנוכחות האהבה
    לא שוכחת!!!
    איזו מתנה נהדרת היא זאת!
    ואורה ניזר היא משוררת יקרה במיוחד הייתי בערב ההשקה הנפלא שלה שהיווה השראה לכולנו(ואיריס יודעת)
    והתוודעתי לשיריה הנפלאים
    שירים פניניים יפהפים כאלה שאני אוהבת
    מאלה שהייתי מדקלמת לעצמי בקול כדי לנצור בלב
    והשירים שהבאת ,ענת, הם גם אלה שאני סימנתי לי (ואת כולם אהבתי)
    הייתי מוסיפה גם את השיר "טקסי ילדות"
    המסתיים בשורות היפהפיות האלו:
    "לא ידעתי שבלגימת עין חטופה על פניך
    אמצא את קצה זנבה של השממית
    מתנועע בליבי"
    כמה טוב שאתן חברותי
    זכיתי מאוד מאוד ,ענתי

  2. רקפת זיו-לי

    חגיגת שנה שמחה לך ענת ואכן שיריה של מורג יפים הם.
    כתיבתך גם היא יפה ומעניינת ואני נהנית לקרוא את דברייך. יחד עם זאת פחות נעימה לי החלוקה שאני מוצאת כאן בין ותיקים לחדשים, שהיא כל כך ישראלית בעיני וכל כך מיותרת.
    אני מקבלת את ברכתך אליי כחדשה על הצטרפותי לבלוגיה ומזמינה גם אותך לבקר אצלי 🙂

    • ענת לויט

      רקפת, ברוכה הבאה הגלויה בצל עץ הבננה הפרטי פומבי שלי. קודם כול, טעות פרוידיאנית קטנה… אורה ניזר… אורה מורג סופרת הילדים מוזמנת בזאת להצטרף. החלוקה בין ותיקים לחדשים היא זמנית ורגעית – תלוי גם בחדשים… ולמה הכוונה? האמת זהמה שרציתי לכתוב בגוף הפוסט, אבל בגלל חגיגיותו קודם כול לכבוד אורה ניזר – נמנעתי. כשהצטרפתי אני למדתי חיש מהר את כללי החברותא. כמו בכל חברה יש "חוקים" בלתי כתובים. את דווקא היטב לעמוד ולקיים. עניין התגובות – חשוב לא פחות מהפוסטים עצמם. למה? כי שם הדיאלוג החי, ההתקררבות ההתחברות. לאחרונה בגלל היעלמות מסה גדולה של ותיקים כנגד הצטרפות מסה גדולה של חדשים – משהו קצת רגוע מדי במטע… נראה לי שחובה על הוותיקים לפתוח קורס חובה מזורז לחדשים כדי שימהרו להתאקלם. תוך יום.

      • רקפת זיו-לי

        אופס, התנצלותי בפני אורה ניזר, אולי בלהט המקלדת ובעקבות זכייתה של מורג בפרס הספריות (ברכות) שמה היה בראשי.
        אך כמובן לשיריה היפים של ניזר, להם נתת כאן מקום, אליהם כיוונתי.
        ולעניין עצמו. אכן התגובות הן חלק חשוב בפרסום כאן אך בשונה ממך להבנתי האחריות היא הדדית.
        אולי מהיותינו ארץ הגירה, העיסוק בוותק הוא מוטיב חוזר בדיבור הישראלי וככזה יש לו גם התייחסות רבה בשפה המדוברת ובסלנג. עיסוק שאותי באופן אישי מרתק ומקומם כאחד. ומתוך כך אני שואלת ותוהה דווקא על תפקידו של ה"ותיק". ללמד או לשמש דוגמא, לחבק ולהכיל או להטיף?
        אני אסירת תודה לכל מי שמוצא לנכון לקרוא את הפוסטים והיצירות שאני מפרסמת ונהנת הנאה גדולה מקריאת יצירות ופוסטים בבלוגיה המיוחדת הזו. אני מצטרפת לקריאה שלך להגיב, להעיר ולהאיר מתוך עניין בונה.

        • ממרומי גיל שנה שלי אני מרשה לעצמי לעוץ כמה עצות מאירות עיניים ולב.
          א. לפעמים לא טוב לעשות השלכות מחברה לחברה. לא כל דבר הוא בהכרח ובטח לא אחד לאחד מיקרו של מקרו או להפך. הכוונה להשוואה בין החברה הישראלית למטע הקטן והחם. בחוויה שלי המטע הוא דווקא תיקון חברתי ואישי, והוא גם לימד אותי לא מעט שיעורים אנושיים שמהם לקחתי לקחים החוצה ובעיקר פנימה אלי.
          ב. נכון שכולנו בורכנו בציפייה נטולת גיל לחיבוק הכלה ועוד מיני תופינים של גן עדן עלי אדמות. וכנגדם יש לזכור עוד תכונה אנושית שיפה לאותו גן עדן עצמו – והדרת פני זקן. זקן משמע ותיק. אז איפה הטוב שבעולמות ההתקבלות? כרגיל – באמצע.
          ג. מתוך תפיסתי את המטע כמעבדה, ועל כך כבר כתבתי בעברי הרחוק כאן – אני לא חדלה להתבונן במתרחש גם בחשאי, כמו בתיאטרון אנושי יום יום ולפעמים שעה שעה. אין הצגה אחת דומה בול לאחרת. ומה הרגשתי? אולי בגלל שבאמת נוצר מצב שהרבה חברים נעלמו באחת וכנגדם הרבה חדשים זה מכבר הגיעו, אז לפעמים כאילו זה שהגיע רק אתמול כבר נחשב ותיק עוד לפני שהספיק להתארגן ולהתאקלם, ואז יש תחושה שהוא פשוט מתבייש להוציא רגל מהבלוג שלו. מין השתבללות שסופה התייאשות מהירה. אז אנא אני מנצלת כאן את תגובתי לך, רקפת. בלי חשבונות, בלי ביישנות, בלי היסוס. "תכו" בוותיקים בתגובותיכם, ואין לי ספק שמהר מאוד תרגישו חלק בלתי נפרד מהמסיבה…
          ד. והמתנה הכי חשובה של המטע – תשמעו ותשמיעו את קולכם המדויק ותנו לו ביטוי איפה ומתי שבא לכם. הרווח הגדול מכך הוא ההתקבלות שלנו על ידי עצמנו. כידוע לי, "הדיבור הישראלי" נעדר את הערוצים המאפשרים זאת בדרך כלל.

  3. ענת, יומולדת שמח, ואורה – שאפו על השירים

    • ענת לויט

      שאפו לאבא המיילד. יפה ומדויק כל מה שנכתב על גב הילד, וכך גם שמו של הילוד.

  4. מירי פליישר

    תודה שהבאת את השירים הנפלאים של אורה. נפלאים ממש.
    אני באמת מאמינה שהקשרים הוירטואליים עושים משהו. מאפשרים גם קשר וגם לא. חופש מוחלט ואנושי. אבל מוכרחה להודות שפגישה ממש ואפילו חצי פגישה משפרות את התחושה. ממליצה!

  5. יעל ישראל

    מזל טוב ענתוש.

    • הנה יעלה ידידותנו האמיצה בת השנה לא היתה מתרחשת אלמלא המטע. וכבר ארמוז משהו למירי – את ואני מעולם לא נפגשנו… עדיין, ויחד עם זאת לאחר שחציתי את מחסום "המוזרות" שבכך אני מרגישה ששתינו מרגישות קרבת אמת עם עומק וגם עבר משותף.

  6. איריס אליה כהן

    היי ענתי, מזל טוב. אכן סוג של חגיגה, וכמו שכתבתי אני, בעקבות תחושה מאד חזקה שמפעמת בי, ואחרי יציאת ספרי לאור, אף כפל כפליים, סוג של קבוצת תמיכה שאין שנייה לה מבחינתי. ואני כיום רוב הזמן בפייס בוק, ולא כאן.

    אני לא יכולה בכלל לדמיין איפה הייתי היום בלי הבננות. (וזה עוד בלי להתייחס ליעלה, שנתנה לי את המספר של חנן חבר, הראשון שקרא את מכתוב כמו שחלמתי שיקראו) אני בטוחה שהייתי במקום יותר נרעד, חושש ואפילו חרד.

    השירים של אורה נפלאים בעיני, וההשקה שלה הייתה אירוע שלא אשכח עוד שנים רבות. לבד מן העובדה שהיא כל כך מוכשרת, והכל בצנעה, היא גם אדם כל כך מלא חן וחסד ואמת. אני שמחה שנתת לה מקום בבלוג שלך, כי הספר שלה היה ראוי ליותר חשיפה והגעה לתודעה.

    נשיקות הרבה וסופ"ש חם וטוב.

    • זה מכבר כתב עמיתנו הפורש יובל גלעד שאף הוא קודם כול משורר – שמשוררים דהיום יש להם בעיה ציבורית עמוקה. לכן רק הצנועים והעיקשים באמנותם יתמידו וזכייתם מעצם העשייה וההוצאה כספר. ומשום שאף אני כרכתי כמה ספרי שירה ויודעת עד כמה חשובה התהודה שאם לא כן למי זריתי אנחתי כמאמרו של יל"ג, אני שמחתי מאוד מאוד על ההזדמנות להמשיך לאורה ניזר את חגיגת ספרה היפה. להביאו מהחצר הפנימית אל האור המלא.
      ולעניין אחר, תגידי כמה שעות יש לך ביממה? נדמה לי שהרבה יותר מעשרים וארבע. גם לגדל ילדים גם לעבוד גם לכתוב ספרים עבי כרס גם לכתוב בבננות ואחרי הכול את מסגירה שאת "בוגדת" ובגדול בפייסבוק? לשמחתי הפייסבוק לא משך אותי כלל. הצצתי ולא נפגעתי. אני נטועה בבבננות, מונגמיה לעילא. ואף לי המטע הזה הוא מתנה אדירה.

      • מצטרפת אליך בנאמנותך לבננות, ענת, פייסבוק זו רשת חברתית גדולה די שטחית, אולי אצטרף אליה עם צאת ספרי החדש בעזרת השם להפצה וקשרים בלבד.
        כיום אני עומדת בפיתוי בקשות החברות.
        אין תחליף לקהילת יוצרים המהווה בית יצירה ויוצר!

        • אני כנראה אם כך יצור אנטי חברתי. מכל מקום שונאת "ערימת ילדים וחברים". וחנה, לתחושתי זה לא עובד כפי שאת מתכננת. מי שטורח בערב שבת רק הוא יאכל בשבת. אם את בונה על הפייסבוק כמנוף אינסטנט נדמה לי שאת שוגה.

          • ענת רבים וטובים עושים זאת כל שעה זה משרת לא רע הרבה אינטרסים
            יש לי קהילות שיוך רבות ואני מקבלת בקשות חברות רבות רק שעד עתה לא ידעתי את כוח הפרסום וההפצה של הרשת
            בתי עושה זאת לשיריה
            וזה עובד לא רע
            רק שעכשיו בעת כתיבה קשה לי להתפרש מכל מקום בננות זה נמל הבית לא מוותרת עליו

          • אוקיי אז ברגע האמת שלנו עם צאתם לאור של ספרינו נפגיש את הבת שלך עם הבנות שלי שייתנו לנו סדנת פייסבוק מהירה

          • ענתי מדובר בקבוצות שיוך לא בקבוצות אנונימיות , עם הצטרפותך באופן טבעי מצטרפים אליך כל מכריךוחבריך
            חברתי הטובה משתמשת בפייסבוק להתעדכן בצילומי נכדותיה, זה חוסך לה את הסרבול שבשליחת התמונות
            לפעמים כל המשפחה שם
            אני מתמוגגת מתמונות החתונה והחינה של בני יקירי
            לי אגב יש התלבטות בין קבוצת האמנים כאן לבין החברה מהקבלה
            בינתיים זה על אש קטנה כמו ההתלבטות שלי לפני שהחלטתי לגבי בננות
            הייתי קודם מגיבה בלבד וביקשתי שהות חשיבה
            שמחה שבאתי
            אחרת איך הייתי מכירה האנשים הנהדרים שכאן הכי טובים
            בחיי

          • עוד מילה שתיים על הפייסבוק אבל רק כדי להחזיר את הבמה לאורה ניזר. הפייסבוק נראה בעיני כל הזמן זול בוטה כאילו כל חדרי המיטות נפרצו. לעומת זאת המטע הוא קודם כול של יוצרים ו/יצירות. החצר הפנימית של כל אחד מאיתנו אבל הדיאלוג הוא על גב וגשר איזושהיא עשייה מגביהה.

          • מסכימה
            וחותמת

          • גיורא פישר

            לענת ולחנה
            לצערי הרב לא נחשפתי עד עכשיו בפייסבוק לשום חדר מיטות.
            אולי אין לי את החברים המתאימים ,אך מכיוון שבין "חברי" נמנים גם תלמידי, ואין מדובר רק בתלמידים מצטיינים, וגם אצלם לא ראיתי בפייסבוק שום פרט מביך, כמורה או כאדם.
            בקיצור, לא כצעקתה ולא כלחישתה

          • אביטל קשת

            היי ענת, הפוסט האחרון מוקדש לך, וגם לשיר שפרסמת.

            אני פחות כותבת כאן בגלל קהילה.

            אם כי בסדר לי עם כולם.

            שבת- שלום.

          • איריס אליה כהן

            בדיוק כתבתי לחברה, הייתי מדמה את הפייס בוק למקל הליכה. מצד אחד יש משהו מביך בעובדה שאתה נזקק לו, מצד שני, הוא עוזר לך ללכת ולהגיע לאן שאתה רוצה. ועוד, מקל הליכה הוא גם ישר וגם עגול. ככה הפייס בוק. אפשר לנהוג כמו כולם, ואפשר לעשות קצת אחרת.
            אני לא רק יודעת, אני בטוחה, שלחשיפה של "מכתוב" בפייס בוק, יש חלק בהצלחתו. (היחסית כמובן.) מי שיודע מה הוא רוצה, קל לו יותר. ז"א, אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע, קל להשתמש במקל ההליכה המשוכלל הזה. הליכון טורבו.

          • מירי פליישר

            אני עם איריס ומנצלת את הפייסבוק בדיוק למה שאני צריכה – פרסום אמנותי וקשרים עם אנשים בתחום. ידידויות מופלאות נוצרו עם אנשים מהעולם, שוחרי שלום ואדם . לאחרונה הוזמנתי לתערוכה אוניברסיטאית לתורכיה על ידי פרופסורית יפת נפש ופנים יחד עם ידידי הפייסבוק שלנו ממצרים,סרביה,הוגריה,הולנד,אירלנד,איטליה,אנגליה. נו לא שווה? הבננות היו בשבילי קרש קפיצה להכרות עם אנשים יקרים אבל שאינם מתחום עיסוקי. יקרים,מוכשרים וטובים אבל רציתי פרסום לצורכי תצןגה וזה קורה יותר ויותר…אני מקווה. לכם אנשי הספרות הבננייה היא נכס שיש לשומרו, והוא במילא נשמר בגלל שיש בו צורך.

          • ענת לויט

            טוב, הבוקר הזה אני נכנעת! כנראה שמי שהכשיר אותי לפייסבוק לא עשה עבודה טובה. וכיוון שגם אני כמו כל אם לילד שבדרך – "יומנה של אישה מודרנית" שלי שיראה אור בעוד מספר חודשים – רוצה בשבילו שיזכה בהכי הרבה אור עולם, אז אשמח אם מישהו יהיה מוכן להעביר אותי קורס מזורז וטוב בניצול הפייסבוק כמיילד משומן ומיומן – שלא אתלונן אחר כך שהצירים המתוסכלים כאבו מדי ולחינם.

          • חנה טואג

            ענת אין מנוס כנראה אני באיה שלב נכנסת אם אני רוצה קשרים וקהל,רחב אבל על בננות לא מוותרים!

          • חנה טואג

            צ"ל איזה שלב- תיקון טעות מלמעלה

          • ענת לויט

            חנה, בעיני ובשבילי בננות הוא כמו רחם אם! אני לא מתביישת לכתוב זאת. הוא ניתן לי באיחור, אבל הקרקע היתה בשלה לקלוט את גודל המתנה. לא שנייה קודם. כמו בלידה – או בעצם לידה מחדש עם כל מה שנצבר על ובדרך.

  7. צדוק עלון

    ענת הי,
    קראתי בהנאה גוברת והולכת הן את דברייך המחבקים, הן את שיריה היפים של אורה והן את התגובות (עד כה…) המשיבות-חיבוק. להפתעתי (או לא…) הסכמתי עם כול מה שקראתי…
    שנמשיך לזכות (בפתח) ולזכות (בשוא) –צדוק

  8. אורה ניזר

    סוף סוף הצלחתי להיכנס למטע, זה לא היה קל לפרוץ את מחסומי הרשת . עכשיו משיש לי פה אני רוצה לברך אותך ענת- יום הולדת שמח, בננות על ראש שימחתך, ולהודות לך על שמצאת מקום בליבך לשירי, רוצה להודות לכל המתחברים לשירי, חנה טואג, אמיר אור, איריס אליה רקפת זיו לי, מירי פליישר, רות בלומרט, צדוק עלון. אם שכחתי מישהו עימו הסליחה.

    המטע שלנו עובר שינויים, כמו כל חברה חדשה העוברת תהפוכות, או התפתחות מילדות לבגרות, וטוב שהיא משתנה, זה אומר שיש חיים במטע, לפעמים זו ריאקציה לאתמול , מחר יהיה אחרת, מן סיבוביות הגליאנית . וכל זה עדיף על איזון, קו ישר ארוך = סוף, הנה ענת עכשיו עוררה את המטע לחיים שאפו ענת וטוב שאת פה וטוב שישנו המטע שורות שורות . שבת שלום

    • אורה היקרה, מלכתחילה את ורק את כלת השמחה וגיבורת הפוסט. כך הרגשתי כשקראתי את ספרך שאהבתי. חשבתי איך אתן ביטוי לאהבתי. רצנזיה נורמטיבית לא התחשק לי. ואז נולד בי הרעיון להפוך את יום הולדתי במטע למעין "להקת חימום". וכשקראתי את תגובתך טלפנתי למכולת לבקש הגדלת כמות הבננות. גרמת לי לחייך וחיזקת בי את התיאבון הבריא. מה שכתבת בהתחלה על קשיי ההתחברות לרשת, זו אחת המצוקות הכי קשות בחברות וירטואלית. תמיד כשזה קורה לי אני מרגישה התקף-נתק ומשגרת מכתב שניים לבנן/בננה לברר אם גם אצלם יש תקלה… שתהיה לך שבת טעימה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת לויט