בננות - בלוגים / / דברים פשוטים מסתבכים והולכים
שלא על מנת להיפרד
  • ענת לויט

    ילידת תל אביב, 4 באוקטובר 1958. דור שני לילידי העיר העברית הראשונה. אביה היה מכונאי וסוחר מכוניות ואמה עקרת בית. מסלול לימודיה: גן "בת שבע", גן עירוני, בית הספר "לדוגמא" ע"ש הנרייטה סאלד, "תיכון חדש", תואר ראשון בספרות עברית ובפילוסופיה ולימודי תואר שני בספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. בתקופת שירותה הצבאי בחיל הקשר החלה לפרסם שירים, סיפורים וביקורות ב"עתון 77". לאחר מכן פרסמה מיצירותיה ורשימות ביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית. ספרה הראשון "דקירות" (שירה ופרוזה), שראה אור ב-1983, זיכה אותה בפרס ורטהיים מטעם אוניברסיטת בר אילן. על הביקורות שפרסמה זכתה ב-1987 בפרס ברנשטיין. ב-1987 נישאה ליובל שם אור. שבע שנים לאחר מכן התגרשה, ומאז היא מגדלת את שתי בנותיה (תמר ודנה) וחמישה חתולים במרכז תל אביב. בין גיל עשרים לשלושים וחמש עבדה כעורכת לשונית בעיתונים "הארץ", "דבר" ו-"חדשות", וכן כתחקירנית בתוכנית הספרות "סוף ציטוט" ששודרה בשנות השמונים בערוץ הראשון, וכעיתונאית לענייני ספרות ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". מאז מחצית שנות התשעים באה פרנסתה מעריכת ספרים עבור ההוצאות השונות. פרסמה עד כה עשרה ספרי שירה ופרוזה וזכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה

דברים פשוטים מסתבכים והולכים

דבר המשורר לא פתר

 

דברים פשוטים מסתבכים

והולכים, כדבר המשורר

שלא פתר ולא התיר דבר,

כי שיר אינו מרפא או מרפה

געגוע אל מי שלא יגיע

להתיר באחת שמחתי

במלואי ובשתיקתי.

 

*

 

מיתר געגוע פקע. ממילא צליליו

צרמו אוזן-לב. שני קצוות נפרדים

מחברים דממה. לא מות המוזיקה,

כי אם הרמוניה מנשימה

שורת תווים שלמה

הודות לכל אשר חסר בה.   

 

 

 

12 תגובות

  1. הזדהיתי מאוד עם החלק הראשון וגם נהניתי מההדהוד של "מסתבך והולך" בקולו של מתי כספי. לגבי החלק השני – מחכה עוד להגיע למעלה הזו. ובכל מקרה שיר עמוק וכתוב נפלא. האם תרשי לי להביאו בבלוג האחר שלי, בישראבלוג? אני מפרסמת שם לעתים שירים שאני אוהבת.
    (הנה לינק לבלוג http://israblog.nana10.co.il/tblogread.asp?blog=168381)

  2. ושוב אני לומר שצמד שורות הסיום בכל אחד מהחלקים הוא נפלא.
    "להתיר באחת שמחתי

    במלואי ובשתיקתי."
    בדיוק ככה זה.

    • ענת לויט

      אשמח, לי, לכל גשר שתבקשי לבנות לשירי, כי גם כשהם כתובים בגוף ראשון – תכליתם לגעת באחר. לא רק על עצמי לספר ידעתי… והאלוזיה בשיר מקורה במילותיו של נתן זך הפשוטות והכה מדויקות וחובקות כול, שמתי כספי אכן הלחינם בלחן נפלא משלו. כוחות שלובים. ועכשיו את ואני. תודה.

      • "ועכשיו את ואני"… אני במקרה זה רק מוסיפה פרפר מרהיב לאוסף שלי, לא מצטרפת למעשה היצירה, אבל גם זה מצוין.
        עוד מעט יהיה באותו לינק שהבאתי. תודה! {}

        • ענת לויט

          לי, תוכלי לשלוח לי את כתובת האתר לכתובת המייל שלי כלימק זמין, כי האופן שבו הוא כתוב בפוסט לא מאפשר שימוש קל… ושוב תודה ותבואי על הברכה.

  3. חגית גרוסמן

    ענת שלום, שמעתי את שירך בבימת שיר, השיר על הקולנוע, ומאוד נהניתי. היה בו משהו על זמני שתמיד יכול להתרחש, בכל מקום ובכל זמן. כל הכבוד. חזקי ואמצי והמשיכי.

    • ענת לויט

      אין, אין כמו תגובה מחזקת רוח ולב. שתינו יודעות זאת, חגית. להגיב – לשבח וגם לבקר. העיקר ההדהוד האנושי. תודותי.

  4. איריס אליה

    אהבתי מאד את הראשון. הפיסוק החלקי מרחיב את המשמעויות, ובלי שום קשר לקח אותי לשתיקה הולכת ונמשכת של משורר, שהיה עבורי סיפור מכונן.

  5. שירה אכן לא פותרת בעיות,היא רק נכתבת מתוך כאב ומשאירה אותו כמו שהוא. שיר טוב.

    • אטולי באמת נמתח עוד קצת את מה שמיקדת עליו את הפוקוס, ונשוב ונשאל האומנם כתיבת שירה היא תרפיה? לתחושתי היא יותר מיפוי ומצפן ואפילו נבואת הלב…

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לענת לויט