בננות - בלוגים / / מחר אני יוצאת למסע לעמק ולראיון ברדיו
אַרְיָה - אשה שהיא אריה
  • ענבל אשל כהנסקי

    נולדה בירושלים ב1977, נושמת ברעננה. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות. בוגרת סדנת שירה במכללת עלמא. בוגרת קורס מנחי קבוצות שירה ופרוזה של מתא"ן. בוגרת כיתת השירה 'מזמור 1' של משיב הרוח. פרסמה, בין השאר בדג אנונימי?, חלל, חוטם וYNET המקוונים, וב03, משיב הרוח, כרמל, שבו, דקה והליקון בדפוס. כי היא אוהבת מאד לראות את שיריה דרך עיניים אחרות. כיום ממארגני "אָלף קבוצת משוררים צעירים", העוסקת בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים. ערכה הפיקה והשתתפה בסדרת ערבי שירה של קבוצת אָלף גם בשיתוף עם "מרכז קהילתי בית בארבור" בתל אביב. ערכה הפיקה והשתתפה בערבי יצירה בכל הארץ. וגם בפעילות "דג-אנונימי? כתב העת העברי המקוון הראשון לשירה". כחברה ב"קסת- שזה לדיו וכאלה..", קבוצת משוררים שעסקה בעריכת שירים ופיתוח יצירתי של המשתתפים באמצעות סדנאות ודיונים ספרותיים, הפיקה והשתתפה בערב שירה של הקבוצה. Normal 0 MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"טבלה רגילה"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} נוצקה ועוצבה חברתית, תוך השתתפות בניהול, הפקה, בימוי ומשחק ברחבי הארץ במסגרת "מופע קולנוע האימים של רוקי". בעלת הוותק הארוך ביותר ב"רוקי" בישראל- 16 שנים ועדיין שם, אך בקצב איטי יותר. משם היא באה ולשם היא חוזרת. ספר שיריה פִּרְאֵי הַיּוֹם יצא לאור בהוצאת "כרמל" הירושלמית. והושק בנסיך הקטן בהשקה שנויה במחלוקת פנימית.    

מחר אני יוצאת למסע לעמק ולראיון ברדיו

מחר בצהריים החמים של אזור השרון אני לוקחת אוטובוס לצומת ומשם אוטובוס מאסף לכיוון עפולה-נצרת. יורדת בתחנה שקטה וחוצה את הכביש למכללת עמק יזרעאל, לראיון רדיו שיוקלט מראש וישודר כשישודר..
הופתעתי לקבל את את שיחת הטלפון וההזמנה לראיון מקובי אייל, השדרן והמשורר, בעל התוכנית בקול הקמפוס 106FM ברדיו מכללת עמק יזרעאל.
אני, עם הקול המקרטע שלי וההיגוי הלא ברור המגומגם לעיתים, מוזמנת לראיון ברדיו לכבוד צאת ספר ביכוריי "פִּרְאֵי הַיּוֹם"!!??
טוב.. אני לא מפחדת.. אני מתה מפחד!!
אז הכנתי כבר רשימה של שירים של משוררים אחרים שהייתי רוצה להקריא בתוכנית (אבל כנראה אבקש מקובי עצמו להקריא אותם כדי להוריד מעצמי מתח) ורשימה של פזמונים שאני אוהבת הרבה רוק, מוזיקה סקסית, שיריי משוררים מולחנים וכמה דברים משעשעים כמו נעימת הפתיחה של החבובות!! (-; (-; 
וחשבתי גם על הנושאים שהייתי רוצה לדבר עליהם אבל זה תלוי גם בכיוון שקובי ירצה לתת לראיון ובשאלות שישאל אותי.. אני כבר סקרנית ומתרגשת.
הוא אמר שנשב קודם שעה קלה בקפיטריה ונדבר. וזה רעיון טוב כי הבנתי ממנו שהוא יתחקר אותי קצת מראש על עצמי ועל הכתיבה שלי וכך יתכנן את הראיון. יופי..!! פחות על הראש שלי.. (-: (-:
קובי סיפר לי וגם שמעתי באינטרנט על כמה מהתוכניות האחרונות שעשה. למשל, לאחרונה ראיין את ללי ציפי מיכאלי ואת מירון איזקסון ואלו היו תוכניות מרתקות.. אם כי שונות מאד מן הסתם.. !! ללי ומירון הם אנשים מאד שונים, בלשון המעטה. אבל משוררים הם משוררים באשר הם וכו'.. וכמובן שלתוכנית יש את הצביון שקובי מעניק לה. אני יותר ויותר נרגעת..
עד שאני נזכרת שאני צריכה גם לדבר שם..
ומיד מתחילה להתחלחל..
נו.. שויין!!
כמו שחברה טובה שלי כותבת בשורת החתימה במיילים שהיא שולחת-
"עוד לא אבדה תקוותנו..
אבל בקרוב." לא להעתיק ממנה!! אני לא מרשה!!
כל הזכויות שמורות וכו' ואני ארביץ לכם..
כן. רק אני.. +:

אה.. אתמול הייתי בערב שירים קיצוניים, עם שירה מולחנת,
שהלחינה וגם כתבה כמה מהשירים האחת והיחידה,
טובה גרטנר- היה צרוד ומדליק!!(-: (-:

זהו.

9 תגובות

  1. המשיח המבטיח

    למה שלא תקריאי שירים על הכוס שלך? יהיה מרגש. ואולי תקריאי שירים של אילן שיינפלד? יהיה מצמרר.

    ואולי קצת יונה וולך ודוד אבידן האיומים-מיד יגידו שאת מבינה בשירה ובעלת טעם אנין.

    ואולי תקריאי את גדול משוררי ישראל בכל הזמנים ליאור עזיז?

    מיד יפליצו לך על התחת ויזרקו אותך לכלבים.

    אז שתי גוגל מוגל הרטיבי את הגרון ותני בראש למראיין הכוסון

    • עזיזון, לא יפה. אישה כל כך סקסית כמו ענבל כהנסקי, משוררת יצרית צעירה ומוכשרת, ואתה מה? במקום לפרגן מן הלב, מתחפש למשיח שקר כמו איזה מטורף מוכה כלבת ומזיל פה ריר של מי שאיבד את בינתו. אז אתה לא מוכשר כמוה, מה יש? לך קרא קצת בשירת אילן שיינפלד המפרה ותנוח עליך שלווה גדולה.

  2. ענבל כהנסקי

    בנים/בנות, לא לריב לכו תעשו אהבה..
    יפה האהבה לבריאות!! (פתגם סיני עתיק..)
    ואם אין לכם מה לומר-
    תגידו פתגם סיני עתיק!!(-; (-;

    • תא אכן קסומה כפי שחשבנו. עזיזון – ריספקט!!

      • נזכרתי במשהו

        כמובן שעזיז בעל שני הספרים בהוצאות הענק בישראל שזכה לביקורות מהללות ומשבחות בהארץ ידיעות אחרונות עיתון 77מני פאר ועוד שערים בתרבות והזמן הוורוד, הוא מוכר ומםפורסם ומוערך מכהנסקי. אך גם הוא החל כמוה את דרכו בראיון ברדיו.

        עזיז התראיין ברשת א', אך בניגוד לכהנסקי המתרגשת מהרדיו, עזיז היה אדיש לחלוטין כי ידע שחמישה מאזינים באמת מעניינים לו את הקטן. עזיז קשקש קצת פטפט קצת, עשה עיניים לאיש סאונד, ולפחות היה לו זיון טוב בערב…

  3. עזיזון בן זרגיגון, תראה איזו רשימת ספרי שירה נפלאה מצאתי:

    לטאה מכושפת (עקד, 1981)
    עושים אהבה בלשון : שירים 1983-1977 (דביר, 1984)
    טורים לרע בפרידה (אלף, 1987)
    ארעי (תמוז, 1988)
    וראשיתו באהבה (הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1989)
    תשליך (תג, 1994)
    כרת (שופרא, 1997)
    המדריך לתייר (שופרא, 2003)

    כולם נאים, כולם של משורר ברוך-כשרון.

    נשיקות וחיבוקים מאיתנו.

© כל הזכויות שמורות לענבל אשל כהנסקי