תרומת שיר לדיון בנושא הקינאה
מצפון תִפַּתח הרעה
הוֹלֵךְ לְבָדִי בְּחוֹף מִתְקַדֵּר
הַשֶּׁמֶש מַסְתִירָה פָּנֶיהָ הַטּוֹבוֹת
בְּמִפְתַּח בִּגְדִי תוֹפֵחַ רוּחַ צָפוֹן
חוֹל דּוֹקֵר בְּפָנַי, מַדְמִיעַ עֵינַי
חֲבוּקים הֵם צוֹעֲדִים דָּרוֹמָהּ
רוּחַ גַּבִּית מְהַדֶקֶת אֶת מַגַּעַם
תְּבִיאֵם חִישׁ-קַל אֶל יַעַד תְּשׁוּקָתָם.
לוּ אֲנִי מעֶנטשׁ (כְּלוֹמַר, בֶּן-אָדָם)
עָלַי לְהַזְהִירָם מֵהַצָּפוּי בְּשׁוּבָם
אַךְ עִנְיָן לָכֶם עִם בָּשָׂר וַדָּם –
קִנְאָה רוֹחֶשֶׁת בְּמַעֲלֵה עַקְרַבִּים
רָצוֹן לְהָרַע הוֹלֵךְ וּמִתְגַּבֵּר
קוֹלִי נֶאֱלָם, פַּרְצוּפִי מִתְנַכֵּר
צוֹעֵד עַל שְׂפַת הַיָּם וּמִתְכַּעֵר.
אכן גם זו קנאה אישית ואנושית ומכערת בעיקר את המקנא בעיני עצמו, כי הרי הוא – כלומר, רובנו – לעולם לא יסגיר זאת אלט בשירו. בינגו.
מצויין. גלוי לב.
אהוד, אני אוהב את השיר הלירי- הגותי הזה. כולנו מקנאים. לא מקרה הוא שאנוש היה הבן של שת, האח של קין והבל, בני אדם, והמלה שת קיבלה בגילגוליה של השפה העברית גם את המשמעות של "תחת", כלומר כדאי לזכור שאנוש הוא בן תחת. אני אוהב גם את הדיוק ואת הישירות של השיר.
תודה לענת מירי ועקיבא
כל הכבוד לאתר ולכתיבה