בננות - בלוגים / / לאונרד כהן באיצטדיון רמת-גן
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

לאונרד כהן באיצטדיון רמת-גן

 
לפני כשבועיים צפיתי במופע של לאונרד כהן שהתקיים בבודפשט באיצטדיון כדורסל מקורה שהיו בו
( כולל על משטח המשחקים) 27,000 מקומות ישיבה. ההופעה היתה מרגשת , לאונרד כהן הבטיח בתחילת הערב לתת את כל מה שהוא יודע לתת – וקיים. הוא  ולהקתו המצוינת התמסרו לקהל המריע בחום וחזרו שוב ושוב לבמה עם הדרנים – בקיצור חוויה מוסיקלית חד-פעמית. אלא מה – זו הופעה שבמהותה היא אינטימית . השירים שקטים , המילים חשובות לא פחות מהמוסיקה, המחוות האישיות של כהן לשירים ( הוא כורע ברך בתחילתם של שירים רבים) וללהקתו חשובות .
התמזל מזלי לשבת בשורה 8 מול הבמה כך שהנאתי היתה שלמה. 
כשאני שומע שמספר המקומות להופעה בארץ הוא 48,000 נראה לי שלרבים מהצופים בה  ההופעה  עלולה להיות אכזבה  מתסכלת גם בהתחשב במחיר הגבוה של הכרטיסים הזולים. אמנם משני עברי הבמה יש מסכים עליהם יש צילומי תקריב של הנעשה על הבמה ואני מניח שהסאונד יהיה מצויין , אך אם לצפות בהופעה במסכים, האם לא יותר פשוט וזול לקנות את ה DVD של ההופעה בלונדון במאה שקלים ולצפות בו בבית במסך הטלביזיה. ואולי אתבדה והאווירה המחשמלת שצפויה להיות באיצטדיון רמת גן תפצה את היושבים רחוק מהבמה .         

3 תגובות

  1. הי אהוד, 27000 צופים זה אינטימי? במספרים כאלה נשמע לי שכבר אין הבדל בין 27 אלף לבין ארבעים ושמונה אלף, ומי שיושב בשורה שמונה בין אם פה ובין אם שם כנראה שהוא מהיחידים שבאמת יהנו. אני אוהבת לקרוא את השירים של לאונרד ונהנית להאזין לו מאוד, אבל אין לי מושג איך הייתי פעם הולכת להופעות במימדי קהל עצומים שכאלה.

    • 27000 צופים זה רחוק מלהיות אינטימי ולא טענתי זאת, אך אחת על כמה וכמה 48000 צופים ועוד באיצטדיון פתוח.

  2. אליסון מקלאב

    ליאונרד כהן במקום שיושבים בו יותר משניים לא שווה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן