בננות - בלוגים / / יפו. חורף. גשם. ים.
פרפרים ברשת
  • גרא גינזבורג

    ביוגרפיה חיצונית: יליד רוסיה הלבנה. MA במתמטיקה. עולה חדש כבר שלושים שנה. מורה ליוגה כבר חמש עשרה שנה. מהנדס תוכנה לפרנסתי. כותב שירה, פרוזה, מאמרים ותרגומים מדי פעם. ביוגרפיה אחרת: תורת היוגה העתיקה שינתה את הרכב הדם שלי והניסיון המתמיד ליישם את האמת והיופי שלה בחיי היום-יום מהווה את האתגר של חיי.

יפו. חורף. גשם. ים.

 

 

           למה גשם ביפו שורק כל-כך? אולי זה רק רוח ים בין חוטי החשמל. צר פה. גם אתה היית צורח אם היית חוזר מהים ישר לאריזה החסכנית הזאת. אבל למה הגשם מטורף כל-כך? רואים לו את המים, נפתחו שם אלף ברזים קטנים והמים נשפכים בלי חשבון. מציפים את כל הבורות, את כל החפירות הארכיאולוגיות האלה. בסוף תמיד מתברר שהיה פה איזה בית, לא מעניין במיוחד, וחיו בו אנשים, ולכל אחד היה לו איזה גורל פה. אבל המים לא עושים חשבון עם אף אחד. וטוב שכך. לא חסר לנו. דם כחול עד קצה האופק, ודם אדום בחפירות ארכיאולוגיות. הבורות מלאים והמים כבר מציפים את הרחובות. העצמות כבר לא יבשות בכלל, אז לא נמשיך ולא נחפור יותר, פשוט התערבב כבר כל הכחול והאדום הזה וכל הבניינים מצטופפים, סופגים לאט, ושותקים, רק הצבע הורוד מסגיר אותם, מלאים בסודות כל-כך שהסמיקו מדם. מישהו צריך לומר להם, די, חדלו כבר לחפור פה, באמת. אבל הגשם לא פוסק, הלכה כל הכביסה שם, על הגג ממול. ואדמה כבר לא סופגת. כאילו יש כאן איזה אדמה. לו הייתה האדמה, היה צומח איזה פרח מפתיע. אבל הוא לא צומח, לא שותה גשם, לא מתרחץ מאבק ופיח, למה? זה לא בית-מטבחיים, שם לא צומח שום דבר, גם לא פרח, האדמה מפחידה שם כל-כך. ויבשה נורא. אבל כאן זה לא, זה רק עיר, נחמדה אפילו. צעירה ומחייכת. כמה טוב ששותקים הקירות הורודים האלה. והגשם לא פוסק. משתדל כל-כך לקרר, לרכך קצת. פעם הייתה שיטה עתיקה נגד כוויות ופצעים. היו מכניסים אדם לתוך האגם, עם איזה קנה במבוק ארוך בפיו, לנשימה, והיה יושב או שוכב שם על קרקעית האגם בין כל הצמחים והדגיגים, בין שורשי הלוטוסים שפורחים למעלה ולא היה מרגיש כבר את כל הכאב ולא את הצריבה, רק געגוע. מים זה נקי, חומר חיטוי ראשוני. היום יש מים. לא בשביל לערבב כחול ואדום. בכלל לא. בשביל הפרח. נראה לי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 תגובות

  1. הרהורים כאלה מזמינים צילומים 🙂

  2. הצלום והכתיבה משלימים זה את זה, כתוב נפלא גרא, רב רבדים

    • תודה לך חני יקרה,
      סימבולי מדי הקטע הזה, לא יפה מצידי לסבך את הקורא. אבל את מרגישה מצויין. אבל את יודעת, אולי כל חיינו היא רק רמז, משל, ניחוח של משהו גבוה יותר אפילו מאתנו בעצמנו.

  3. כתיבה הזוייה ממעמקי הנשמה, כמו תחיט רב סבל של אמן קדום. מאד נוגע והצילום יפה.

    • תודה ליאת,
      מצטער על הנסתר ולא מובן ישירות,
      לא תמיד ניתן לנו לכתוב במשפט פתוח לרווחה. וגם תמיד האמנתי שצורה האמנותית יותר יכולה להשפיע טוב יותר וגם להסביר אותנו טוב יותר מאשר אמירה ישירה ואומללה לרוב.
      🙂

  4. מבין הקירות הסופגים ושותקים, סופגים ושותקים ניתן לשמוע צעקה הולכת ומתעצמת.
    גרא, זה מאד ציורי, מסתורי ומעורר
    השראה

    • גרא לליבנה

      תודה ליבנה יקרה,
      בואי נכתוב משהו מתוך שימחת חיים פשוטה וחיונית, מה את אומרת?

  5. כמה יפה גרא-יושקה, גם הטקסט, גם הצילום מהמרפסת שלך.

    • תודה יעל יקרה,
      זה כל-כך טוב לשמוע ממך דברים,
      אפילו כאן בבלוגיה אנחנו לא תמיד יודעים לפרגן ולעודד ולתמוך כמו שאת עושה. מכסח לא יוצא כלום לאף אחד ומעידוד יוצא המון המון. וטוב שהכותב לא מושלם. תודה יעל הטובה.

  6. איתי בן אליעזר

    הי גרא

    מאד אהבתי. גם את התצלום וגם את הכתוב תחתיו.

    איתי

  7. הצילום והכתיבה מרעננים את הנפש ואת הצימאון לרוחות הגשם. המיים אכן חדרו לביתי של האני.
    תודה גרא.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגרא גינזבורג