בננות - בלוגים / / חג אורים שמח!!! והזמנה חגיגית לתערוכת יחיד
לעת עתה אני כאן
  • לוסי אלקויטי

    ילידת אורוגואי (1958), בארץ משנת 1973. בוגרת תלמה ילין והמדרשה למורים לאמנות. קורסים שנתיים ב"בסיס- בי"ס לפיסול". www.lucy-elkivity.com

חג אורים שמח!!! והזמנה חגיגית לתערוכת יחיד

והזמנה חגיגית לתערוכת יחיד, מסע שהתחיל למעשה בשהות אמנים בספרד

ביום שלישי ה- 27/12/2011, בשעה 19:00, תיפתח בגלריה בסיס – בית הספר לפיסול ולציור התערוכה "השלישי", של האמנית לוסי אלקויטי. הדימויים של אלקויטי נוצרים בתנועה קליגרפית חד פעמית, אינטואיטיבית, הניזונה מאין ספור תנועות קודמות, נטולת מודעות או תכנון שכלתני. במובן מסוים, כל תנועת מכחול שלה משולה לנשימה, וכל כתם שנוצר כך הוא אות חיים.

התערוכה "השלישי" של לוסי אלקויטי היא התפתחות של תערוכותיה "קולות אילמים" (גלריה 24, ת"א) ו"לפעמים בחושך" (גלריה טובה אוסמן, ת"א) ומרחיבה את העיסוק של אלקויטי בעולמות פנימיים. גוף העבודות המוצג בגלריה של בית ספר "בסיס" נולד בתקופת שהות אמנים בספרד. אל מסגרת שהות האמנים הגיעה אלקויטי עם מטען של עבודה אינטימית בדיו על נייר ועל בד: עולמות פנטסטיים של יצורים גולמיים, אניגמטיים וטורדי מנוחה, מגששים אחר צורתם, נקשרים זה בזה ובמרחב המחייה הדו ממדי שלהם. 
בסטודיו הארעי, באווירה של חופש ומשחק באפשרויות הביטוי האינסופיות של הדיו, מצאה אלקויטי עיתונים בספרדית, ירושה מקרית של האמן ששהה בו לפניה. נוכחות חומרית לא צפויה זו של זר שירתה את הצורך להבקיע את הבועה הדיאדית בה התנהלה אלקויטי עם כתמיה. היא הזמינה את "השלישי" פנימה כדי להרחיב את העולמות ולשחרר אותם אל ממשות חדשה.
הדימויים של אלקויטי נוצרים בתנועה קליגרפית חד פעמית, אינטואיטיבית, ניזונה מאין ספור תנועות קודמות, נטולת מודעות או תכנון שכלתני. במובן מסוים, כל תנועת מכחול שלה משולה לנשימה, וכל כתם שנוצר כך הוא אות חיים. רבים מן היצורים מזכירים גלמים, שקטים ופגיעים, ממתינים לבאות. הגלמים לא פאסיביים – הם הולכים ונבנים לקראת חייהם העתידיים והם תווים את המגן של עצמם. כך גם אלקויטי: בונה להם סביבה, קשובה לניואנסים ולאיזונים, מצפה למימוש הפוטנציאל או לאכזבה אפשרית. גם לחלל שסביב הדימויים יש ממשות משלו ולעולם אינו ריק. גם הוא אקטיבי: עוטף, פולש, תומך. תמיד פגום וחסר, וע"י כך מושלם. 
נייר העיתון המשולב בעבודות בתערוכה הנוכחית מהווה עבור אלקויטי כלי ידידותי, צנוע, נעדר דרישות וחסר אגו, לעומת הדיו הפסקני אשר אינו נענה לשינויים. האותיות הלטיניות הניטראליות, קצב השורות, תחושת מילוי השטח, המוסכמה שבכתב – כל אלה משמשים לפיתוח דיאלוג ויחסים מורכבים עם הכתמים החופשיים, הקליגרפיים, האידיוסינקרטיים. למשמעות הטקסט אין כלל תפקיד. מאוחר יותר גם מתווספים ניירות שקופים ממינים שונים המוסיפים ליחסים אלה שכבה של טשטוש מרפא ורך, ויסוד פואטי.

על לוסי אלקויטי 
לוסי אלקויטי נולדה באורוגואי ועלתה לארץ בשנת 1973. לוסי היא בוגרת "המדרשה" בבית ברל, חיה ועובדת בפתח תקווה ועוסקת בציור ובאיור. 
הצהרת האמן:
"אני אמנית של חדר עבודה. לא של חללים פתוחים. ההסתכלות היא פנימה. אפשר להגיד כמו שאביבה אורי אמרה, נוף פנימי או נופי נפש. גם אם ארשום נוף בטבע, בעבודה לאחר מכן בסטודיו אכניס את הנוף הזה פנימה והוא ידבר בקולות שלי.
היצורים שנבראים, הם בעלי גוף, פיזיים מאוד, אבל אני רוצה שהם יעסקו ברוח. שיהיו במצבים נפשיים מסוימים. ובסופו של דבר הם יהיו כאלה שהתהוותם לא שלמה ויכולים לעבור עד אין סוף שינויים ותהפוכות."

נעילה: 29/01/2012
גלריה "בסיס" – בית הספר לפיסול ולציור
הדסה נעורים, ליד בית ינאי.
שעות הביקור בגלריה: 
א' – ד': 16.00 – 9.00
ה': 13.00 – 9.00
שישי ושבת: בתיאום מראש.
www.basis.org.il 

13 תגובות

  1. תלמה פרויד

    בהצלחה רבה מאוד, לוסי היקרה. גלריית 'בסיס' היא מקום חביב. לפתיחה לא אצליח להגיע (עובדת), אך אם אוכל, אגיע ביום אחר. העבודות שלך תמיד מעניינות.

    • תלמה יקרה, תודה רבה! נחמד שאת מכירה את "בסיס". המקום הוא אוצר נדיר של עשייה אמנותית נטו. אני מאוד שמחה להציג שם וגאה. ומרגישה מכובדת מאוד שבחרו להציג את העבודות שלי.

  2. בהצלחה לוסי יקרה

  3. רות בלומרט

    לוסי יקרה,
    בהצלחה עצומה. את אמנית נפלאה.
    אשמח אם תשתפי את המטע ביצירתך, לפחות אחרי התערוכה.
    רות

  4. איריס אליה כהן

    מצטרפת לכל מילה של רות ותלמה. בהצלחה רבה וחג נפלא גם אצלך.

    (וסליחה, אפשר להגדיל קצת את הכיתוב, קשה היה לי לקרוא:)

    נשיקות

    • איריס יקרה, תודה!
      הייתה לי בעיה טכנית, לא יודעת למה, עם גודל האות. בכל מקרה יש פטנט כזה שאם את לוחצת כל קונטרול תוך גלגול הגלגלת של העכבר זה משנה את גודל האות לצפיה.קדימה מגדיל ואחורה מקטין.נסי!

  5. רקפת זיו-לי

    בהצלחה רבה לוסי. את הגלריה אני לא מכירה אבל את הדסה נעורים אני מכירה מעט, בטוח מוסיף לאווירה הציורית.

    • רקפת יקרה, תודה! בית הספר "בסיס" נמצא בתוך שטחי הפנימיה והוא אכן פנינה של יצירתיות. הם גם משתפים פעולה עם תלמידי הפנימיה בפרויקטים של אמנות.
      אז אם את מכירה את המקום שווה להגיע לבית ספר בסיס לביקור.

  6. בהצלחה לוסי יקרה
    וחג שמח
    יצירותיך נפלאות

  7. בהצלחה לוסי יקירה, בהחלט מסקרן לראות מה עשתה לך ספרד, מאד מקווה להגיע לאו דוקא לפתיחה. שוב בהצלחה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ללוסי אלקויטי