בננות - בלוגים / / איך, איך פספסתי
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

איך, איך פספסתי

 

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

לפעמים אני נמהרת מדי ופוסלת משהו על הסף. למשל, הופעות בטלוויזיה. להופיע בטלוויזיה נראה לי תמיד טרחני ומטומטם, והחלטתי מזמן שאני אתראיין רק על ספריי (אגב, הראיון בערוץ 10 היה אחלה). ובכל זאת אני מקבלת כל מיני הזמנות להשתתף במיני תוכניות וסרטים דוקומנטריים, ותמיד מסרבת, או פשוט לא עונה. זורקת את המייל לפח.

(דוגמאות? המון הזמנות מכל הערוצים ומהמון תוכניות מלל וכתבות לדבר על החלטתי לא להביא ילד לעולם, כאילו שאני מין "ספסימנט כזה";  הזמנה להגיש פינת ביקורת מסעדות מצולמת באתר מקו, ולצערי בחרו מישהו אחר; שתי הזמנות ל"אחד נגד מאה"; הזמנה מגוחכת להשתתף ב"אימא מחליפה", והלוא אין לי בכלל ילדים; הזמנה להופיע בסרט הדוקומנטרי מערוץ 8 על שבעת החטאים בחטא הזלילה, ועוד. מה שכן קרה הוא שהיתה לי בקיץ 2006 פינת ביקורת ספרות "במומחים ברשת" בערוץ 2 עם שרון כידון, אבל לא שילמו אז עזבתי אחרי כמה תוכניות).

 

בכל המקרים האלה אני קצת שוקלת, ובסוף מחליטה  שלא. לא בא לי להיות "חשוכת הילדים התורנית של הטלוייזיה" או קוריוזים כאלה. אבל כאשר אני מקבלת הזמנה משעשועונים, ברור שהמייל הולך מיד לפח, בלי שום התלבטות. ועכשיו התברר לי שאולי יכולתי להרוויח הרבה כסף, ורק בגלל שיש לי דעות קדומות נגד טלוויזיה הפסדתי את האפשרות הזו!

 

לפני כמה חודשים קיבלתי מייל מהתוכנית "אחד נגד מאה", שבו ביקשו ממני להשתתף בתור האחת מול המאה. התחקירנית טענה שמהבלוגים שלי אני נראית לה אישה מעניינת, ולכן אני מוזמנת. אפילו לא טרחתי לענות. חשבתי שבקושי מרוויחים משהו בתוכנית הזו, אז בשביל מה לי להטריח את עצמי.

 

והנה, בשבוע שעבר ראיתי לראשונה פרק מ"אחד נגד מאה", מהסיבה שהופיע בו השחקן דביר בנדק, שאני כל כך אוהבת. אז למענו ראיתי, כאמור, לראשונה בחיי. ופתאום נודע לי שדווקא בתוכנית הזאת יש סיכוי ממשי להרוויח כמה מאות אלפי שקלים, ושזה לא קשה כל כך כמו "מי רוצה להיות מיליונר".

 

ופתאום גם נודע לי, שאם האחד לא מרוויח, מתחלקים בכסף שלו המאה, וגם את זה פיספסתי, כי לפני איזה שנה וחצי פנו אלי להשתתף בתור אחת מתוך המאה: מאה עורכים לשוניים שהם הזמינו. ומי יודע, אולי גם שם הייתי זוכה בכמה אלפי שקלים? ואני חשבתי שהמאה באים רק כדי שיראו אותם לשנייה בטלוויזיה. (אפשר לשאול את לי עברון שלנו כמה יצא לה מזה, גם היא הוזמנה לפאנל העורכים).

 

וכך אני, שלא מתפרנסת בשיא הקלות, הבנתי איך זרקתי את האפשרות להרוויח סכום נאה, רק בגלל שאני גאוותנית ויש לי דעות קדומות נגד להופיע בטלוויזיה, שנראית לי טיפשית והמונית, ועוד להופיע בשעשועונים?!

 

בקיצור, בגלל שפסלתי את הדבר על הסף מרוב יהירות, ביטלתי את האפשרות לעשות קופה של איזה 100 אלף ש"ח! מה רע?

 

ולא שעכשיו אתחיל לצפות בתוכנית הזו – היא באמת משעממת טיכו, כמו כל השעשועונים. אבל בכל זאת, ברור לי שאני אישית הפסדתי את האפשרות להרוויח משהו מתוכנית טלוויזיה. נשלחה לי הזדמנות – ודחיתי אותה.

 

וזה לקח שמלמד לא להתנגד בחופזה לדברים שאנחנו בזים להם. ובכלל, לא לבוז לכל מיני דברים מראש, רק בגלל שיש לנו דעות קדומות.

 

 

 

 

 

9 תגובות

  1. השתתפתי בקהל המאה, כחלק מצוות של נשות "לאישה", בתוכנית שהנושא הכללי שלה היה נשים מול גברים, ושמחתי מאוד שכיסחנו לגברברי "בלייזר" את הצורה – הלאישות שרדו הרבה אחרי שהם עפו, ובכל זאת לא קיבלנו כלום, כי המתחרים תמיד פרשו לפני שהפסידו את הכסף. זה היה נחמד, כי זה שימש מין טיול שנתי -גיבושון חלופי לצוות, שבימים כתיקונם לא כל כך נפגש משום שאנחנו עובדות מרחוק ומתקשרות אלקטרונית…

    • דפנל'ה, נראה שהיה מעניין בפאנל הלאישה והבלייזרים. אמרו לי שהיה משעמם בפאנל העורכים.

  2. רונית בר-לביא

    אחד נגד מאה – תוכנית מעולה !!
    אני לא מפסידה.
    בעיקר בגלל אברי שנורא מצחיק אותי.

    אולי את יכולה עדיין להירשם – בתור האחת שמתמודדת מול מאה – אם יש לך בטחון לזה – למה לא ???

    כייף גדול נראה לי.

  3. הפסד של יום עבודה, זה מה שיצא לי :).
    נפלתי בשלב מוקדם יחסית, בשני חלקי התוכנית.

  4. מה זה הכול, לילוש, לא יצא כסף? אז נו, טוב שלא באתי.

  5. אבל רוניתה, זה בדיוק העניין, שבטיפשותי מחקתי את המייל, וקשה לי להאמין שיפנו אלי שוב.

  6. לאנונימי,

    למה משהו? לא משהו ולא בטיח. וגם אין צורך בסימני קריאה.

    כרגיל, חשדנים!

    אז הנה רשימת התוכניות שהוזמנתי אליהם:
    1. להגיש פינת ביקורת מסעדות מצולמת באתר מקו. דוקא רציתי, בסוף לקחו מישהו אחר. הסיבה שפנו אלי היא כי יש לי בלוג אוכל בעל השולחן ובעבר הייתי מבקשת המסעדות של "על המשמר".
    2. לדבר על בחירתי לא להביא ילדים לעולם בלפחות 3 תוכניות טלויזיה, בערוץ 1, 2 ו-10, אבל החלטתי רק לכתוב על זה, לא להתראיין על זה. לא בא לי לצאת "מפלצת שונאת ילדים".
    3. להשתתף בסרט הדוקומנטרי על "שבעת החטאים" בחטא הזללות. אמרתי: לא תודה! מה אני, בדיחה?
    4. להשתתף בתוכנית של נעמי לויצקי, היא הזמינה אותי, ובסוף הברזתי להם.
    5. ב"אחד נגד מאה".
    6. שיא הבידור: ב"אימא מחליפה". עניתי לתחקירנית: אבל אין לי ילדים. מה פנית אלי???

    ודווקא היתה לי פינת ביקורת ספרות בתוכנית "מומחים ברשת" עם שרון כידון בקיץ של שנת 2006. בסוף לא שילמו, אז פרשתי אחרי שש תוכניות.

    אז למה לפרש הכול בחוסר אמון, למה? למה תמיד לפקפק בכל? איזו תגובה אנושית חראית היא זו, אה? מה, המצאתי שהזמינו אותי ל"דוגמניות"? להנחות את "מבט לחדשות"? למה הסרקזם הזה תמיד?

    • טוב שסרבת יעל תחושת הבטן הרשונה היא שקובעת לא כבוד גדול התכניות שמנית, אבל להתראין על ספר שלך זה משהו אחר לזה לא מסרבים
      כל השאר די בדיחה האמת
      ועל זה נאמר
      לא בכל מחיר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל