בננות - בלוגים / / רגעים של פחד ותיעוב (6)
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

רגעים של פחד ותיעוב (6)

 

קצת נמשכתי אליו, אני מודה. בעיקר באיזה משחק תופסת מוזר שנקלענו אליו באחד הבילויים הליליים על חוף הים, בבית הקפה שבו ישבנו, כל החבורה, בחודשי הקיץ.

הוא היה אחד מהחבורה שלנו, בחור נאה, אינטליגנטי מאוד, מצליחן בתחומו. הוא גם היה סגור כזה, ביישן, אניגמטי, ואני כל הזמן חקרתי חבר משותף שלנו, שחתם את פיו בסופֶּר-גְלו,  מה הקטע שלו. הוא הומו? סדו-מזו? לא יכולתי לקבוע בוודאות בעצמי. אבל היה בו משהו מוזר, ואת זה הרגשתי בוודאות.

 

ואז היה את אותו לילה בבית הקפה על החוף, כשהוא הקניט אותי, או אני אותו, לא זוכרת מי התחיל, ממש כמו שני ילדים קטנים, הקנטות כאלה בצחוק, של חבר'ה. ונורא צחקנו, והוא, כאילו כועס, כאילו צוחק רצה כאילו-להרביץ לי על שהקנטתי אותו, ואני קמתי מהכיסא והתחלתי לברוח על החוף החולי, והוא רדף אחריי, ונורא צחקנו. 

בסוף הוא השיג אותי והפיל אותי על החול, ולרגעים היינו שכובים ככה, הוא עלי, פנים קרובים לפנים, נשימה נוגעת בנשימה, ממש ערמת ילדים, וראיתי את הניצוץ המוזר שהיה לו בעיניים – נמשך, מרוחק, מפחיד, מתוק, אלים, ילדותי בקצוות. וחשבתי: נו, טוב, עוד סדו-מזו מצוי, ואז הוא התרומם מעלי, ואחר כך, בדרך הביתה, נורא ביקש סליחה, ואני אמרתי: מה הקטע שלך, לא קרה כלום.

 

ומאותו יום התרחקנו עוד יותר, בקושי החלפנו מילה, כאילו הרגיש שגיליתי מקום אפל בתוכו, למרות שאני לא ידעתי מה בדיוק גיליתי, מה בו שונה, רק איזו תחושה לא נעימה של קטע מוזר וסֶמי-אלים שם בחוף, כשהוא שכב מעלי ועיניו התנוצצו בברק מוזר.

 

אני מודה שזה עורר בי ריגוש, ועורר גם בו ריגוש, ריכך את הבטן ועם זאת מתח את הבטן, והתחושה הייתה כזו: איך שני אנשים באמצע שנות העשרים לחייהם משתוללים כמו ילדים שובבים. חשבתי שאולי מזה הוא נדלק, מזה שאני מתנהגת כמו ילדה קטנה והוא נענה למשחק הכאילו מתוק, כאילו אלים, אבל לא יכולתי לשים את האצבע על מה בדיוק הוא נדלק, מה הקטע שלו.

 

רק כעבור כמה שנים סיפרה לי חברה משותפת שהוא הסגיר את סודו בפניה. הוא היה פדופיל, ונסע כמה פעמים בשנה לדרום אמריקה לקנות בנים קטנים לכמה שעות של פורקן מתועב. הכי אהב בנים קטנים שובבים בני 10-11. בנים שמכרו את גופם בשביל לא לגווע ברעב. אמר שהוא מעדיף את זה על פני לאנוס ילדים בשכונה. נו, גם כן נחמה. ככה הוא הרגיש פחות איום עם הסטייה המתועבת שלו. ככה הוא הרגיש יותר "הומני".

 

באותו הזמן תמיד ביליתי עם אחייני האהוב ליאור, שהיה והוא עדיין הנפש שלי, הילד שלי וחיי (הוא עצמו כבר נושק היום לגיל 30), והתחושה שנגע בי יצור כזה, שגם אם הוא בנאדם, בעיני מהרגע הזה ואילך לא היה שייך עוד למשפחת האדם – התחושה הזו גרמה לי לפחדים עמוקים בתוך הבטן, לחשוב שאדם כמוהו, אולי אפילו הוא עצמו, היה יכול לפגוע באחיין האהוב שלי, נשמתי ולבי, שהיה אז בן 10, הגיל הרך והקטון שהבחור הזה אהב. לחשוב שידיים שנוגעות ככה בילדים קטנים נגעו בי, שאותם עיניים שניצתו בברק מוזר מביטות בחשק מסריח ומעוות על גופות של ילדים קטנים, גרם לי בחילה שלא עברה הרבה שנים, בכל פעם שנזכרתי בו.

 

 

 

 

13 תגובות

  1. רונית בר-לביא

    יעלה,
    פלטתי "לאא" כזה קטן בשורה על דרום אמריקה והפורקן…

    קשה ואת מתארת את זה מעולה כדרכך.

  2. לגברת יש דימיון פורה, אין ספק…

  3. טובה גרטנר

    היי יעל
    כל פעם שאת כותבת אני קוראת ,יש בזה את סודות החיים.
    לא מעיזה לכתוב על שלי, להזכר.
    להתראות טובה

  4. יעל את כותבת כך שיכולתי להרגיש את נשימתו על פני

  5. יעל, אני מסכים עם טובה גרטנר. קשה לכתוב כך, צריך אומץ. לך יש משניהם: אומץ וכִשרון. ואת יודעת למתוח את הקורא, להעציב אותו, להצחיק אותו, להפתיע אותו (כמו בתגובה של רונית בר-לביא) ובעיקר לפתות אותו להמשיך לקרוא, סֵפֶר וסיפור למען הקורא ירוץ בו. בכלל, אני מאוד אוהב את הרעיון ואת הביצוע של הרצף הזה "רגעים של פחד ותיעוב". ביוגרפי, אישי וחזק. שבוע טוב, רני.

  6. לבנה מושון

    החיים מציבים על דרכנו אנשים זדוניים, ולעתים רק באיחור אנו מברכים שנחלצנו מבלי דעת מהם.

  7. תורמת דם סדרתית

    אולי סיפרו לך עליו בלוף
    אולי הוא בכלל התבאס מהאהבה שלך
    לאחיין וחשב שבך התסמונת.
    אולי פשוט לא בא לו עלייך.
    לי נראה מופרך כל העניין ולא יצאתי משוכנעת שזה נכון.
    לפחות לא מהסיפור כפי שסופר.
    יצאתי גם משוכנעת ששמועה שהיא בגדר רכילות הבהילה אותך מאוד.

    • לצערי זו לא היתה שמועה. אותה חברה שלי כתבה אז לעיתון סדרת כתבות על נטיות מיניות של אנשים, והיא ראיינה אותו, בשם בדוי כמובן, לכתבות שלה. ואחר כך סיפרה לי את זה. מאחר שאותה חברה אמונה עלי, קשה לי להאמין שהיא שיקרה לי, או לקוראים שלה. לצערי מסתובבים לא מעט פדופילים ביננו. יש לי חבר, פסיכולוג, שעבר עם נוער. עבד איתו שם פסיכולוג נוסף, שהתיידד איתו. במשך הזמן הוא התחיל לדבר עם ידידי על פדופיליה, על כמה זה נורמלי כביכול, ובהמשך החל לספר לו שהוא קיים יחסים עם נערים מטופלים שלו, ואמר לידידי שהוא מרגיש שגם הוא ימצא בזה עניין, והציע לו חומר פדופילי לקריאה ועוד. חברי הזדעזע מזה לגמרי. הלך למנהל אותו מכון, וסיפר לו. אותו מנהל שחשש מפגיעה ביוקרת מכונו, השתיק אותו, ואמר לו שהם יטפלו בנושא בעצמם. ידידי חשב ללכת למשטרה, אבל חשש שזה יפגע בקריירה שלו. עד היום הוא מרגיש רע אם זה שהשתפן. אז הנה, אפילו במקומות כאלה, לשם אנחנו שולחים את ילדינו, יש פדופיליה.

      הפחד הוא לא שלי, הוא של החברה. ותגובות כמו כאן, שסבורות שהמצאתי את זה, הן החולניות והמפוחדות. לו היינו מכירים בבעיה, ונלחמים בה, במקום לחשןב שכל מי שמספר את זה ממציא, כולל את זה שהמבוגרים עדיין חושביפ לילדים ממציאים דברים כאלה – אולי היינו הופכים לחברה נאורה. אבל הנה, אפילו התגובות כאן חשוכות וצרות אןפקים להדהים. להדהים.

    • אחד שעבר את זה

      מטומטמת סדרתית
      את משפריצה טמטום להדהים בכל תגובותייך
      הגיע הזמן שתתרמי קצת טפשות
      את קוראת טקסט כמו קוראת לאישה מצויה

      לא הבנת את המסר?
      אני אסביר לך
      הבחור שעליו מסופר כאן מתייחס לכל קשר כאילו היה עדיין ילד
      הוא נדלק מהתגוששות ילדותית
      פדופיל נתקע בילדות
      הוא ילד בנפש שלו
      וחושב שילד רוצה מין
      כי זה מה שעשו לו בילדותו

      קולטת?

      פדופילים הם חלאת המין האנושי
      ומי שמתעלם מכך הוא חלאה בעצמו

    • את נשמעת מ-זה ערפדית…

      • לאחד שעבר את זה, תודה רבה! חשוב לי לשמוע את זה. זה מחזק כשדנים על הנושא הכאוב הזה.

        ובהזדמנות זו, תודה גם לשאר המגיבים: רני, רונית, חני, טובה, לבנה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל