בננות - בלוגים / / ממתי השדיים שלי שייכים למדינה?
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

ממתי השדיים שלי שייכים למדינה?

 

 

הנה פסקה מתוך אגרת לנשים, שנשלחה מקופת חולים מכבי, שקיבלה אחת מחברותיי:

   "מתוך דאגה לבריאותך, אנו פונים אלייך בבקשה להשתלב במאמץ המשותף לך ולנו, לגילוי מוקדם ככל הניתן של סרטן השד, תוך שילוב בדיקת הממוגרפיה בשגרה הנשיית שלך."

 

   ממתי השדיים שלי שייכים למדינה? ממתי בריאותי הפכה ל"מאמץ משותף לי ולקופת החולים"? חשבתי שאני, בדעתי הצלולה, אחראית לבריאותי. אם ארצה אלך, אם לא, לא. אין צורך לשגר לי אגרות בלשון מגוחכת כזו. ומאיפה הקריצו את המונח: "שגרה נשיית"?

 

   אגב, האם גם לגברים שולחים אגרות מתנשאות כאלה, להזכיר להם לטפל בזין שלהם, כי הרי גם הוא שייך למדינה?

 

 

15 תגובות

  1. אני דוקא רואה את זה בחיוב. גברים מקבלים תזכורת על בדיקת שיניים שנתית, שיננית, בדיקת סרטן המעי הגס מעל גיל 50, תזכורות בכתב לחולים במחלות כרוניות כלשהן כגון אסטמה- על חיסון שפעת שנתי, לסוכרתיים – על בדיקה כל כמה חודשים וכו" (כן, במכתב הביתה).
    מאחר וקופות החולים נותנות בימנו פחות ופחות ככל שהתשלום עולה, אני דוקא מעריכה את התזכורות שהם מועילים לשלוח (אגב, אני לא קיבלתי…)
    שתהיה שנת בריאות!

  2. "האם גם לגברים שולחים אגרות מתנשאות כאלה, להזכיר להם לטפל בזין שלהם, כי הרי גם הוא שייך למדינה?"
    נדמה לי שלגברים מעל גיל 50 שולחים משהו דומה בקשר לסרטן הערמונית.

  3. יעלה יקרה מפז שלי,

    השדיים שלי, תודה לאל, לא שייכים לשום מדינה, בטח לא למדינה של אדון אולמרט ואדון שרון ואדון קצב, עיכסה עליהם ועל מי שהמציא אותם! השדיים שלי זה מאלוהים, ומהורמונים שבלעתי בוקר וערב. אין שותפים.
    וגם הזין שלי מאלוהים, וגם עליו אני לא הולכת לעשות שום ממוגרפיה, חלילה וחס. לא מתלוננת.

    יחי הנשים הלא חתוכות!
    שלך לנצח, גולדה.

    • אבל גולדי גת זה גבר, לא?

      • חולירע על ראשך, אדון יוסי וקסמן!
        מי אתה שתחליט מי אני ומה אני? חת"כת גזען, ועוד הומו!
        היידה, תיכנס לבלוג שלי ונטפל בך חת שתיים.
        ותרד על ארבע כשאתה מדבר עלי, שמעת?!
        עבור לנוח, גולדה.

      • פיכסה עלייק מר יוסי. מה אתה מלכלכך על גולדי? זאתי חברה שלי עוד מהטירונות מכירה אותה. רק אתמול פגשתי אותה אצלה בשטירך, בטח אישה היא, ושדיים קומפלט יש לה, עומדים יותר משאצלי. שאתה לא תלכלך ככה עלינו, שמעת? אם גולדי לא אישה, אז אני קוקסינלית.

  4. השדיים שלך לא שייכים למדינה התקציב כן. המדינה אינה מודאגת לשלום אזרחיה כסובייקטים אך דואגת לשלומה הכלכלי, לך יש סרטן-למדינה יש פחות פועלת, לך יש סרטן-המדינה מבזבזת כסף בסבסוד טיפולים בבתי חולים,מיטות, וכו" בקיצור זה בדיוק כמו הכיתוב הענק על קופסאות הסיגריות והחוקים ההולכים ומחמירים בנוגע לעישון. המדינה לא דואגת לכך שלתושבים יהיה נעים יותר במקומות ציבוריים אלא משמרת את עצמה מבחינה כלכלית קפיטליסטית…
    דרך אגב השיח שהמדינה מנהלת על הזין הוא לא מועט, במיוחד בארצנו הקטנטונת.

  5. את צודקת שהניסוח הוא מזעזע-
    בואו בנות יקרות ונצעד כולנו, כאישה אחת, אל עבר הממוגרפיה!עזרו לנו לשמור על הציצים שלכן כי הציצים שלכן הם של כולנו!

    בכל זאת כדאי לקחת בחשבון שגיל התחלואה בסרטן השד יורד וממשיך לרדת כל הזמן, ולכן בלי קשר לניסוח הפאטתי כדאי "להתגייס למאמץ" הפרטי ולהיבדק.
    רק בריאות

  6. אני חושבת שזה בסך הכל דבר טוב.
    בסך הכל הם מעלים את המודעות לנושא. אני הייתי שמחה אם היו דואגים לבריאותי. אבל זאת רק אני…

  7. מצד אחד, את צודקת, מה הם מתערבים.
    מצד שני, העלאת מודעות לנושא שגובה קרבנות, וניתן למנוע בגילוי מוקדם… בעיניי, יותר חשוב.

    ניסוח רע (לתלות את מדור ההסברה שלהם). כוונה נכונה, וערך נכון מאחורי זה. חיי אדם (אישה, גבר וכל מה שבאמצע) חשובים פי ארבע מאות מיליון מכל ניסוח אומלל.
    המאמץ הוא להילחם במחלה שעלולה להיגמר במוות נורא ואיום. וזה אכן, מאמץ משותף.

    ענת

  8. מזכיר לי סיפור על איש שמופיע במשרד מבקד המדינה ומבקש להגיש תלונה על אשתו, נאמר לו: פה אנחנו מטפלים רק בעניינים הקשורים בגופים ציבוריים, אז הוא אומר: בדיוק.

    דווקא בעניין הזה באמת אין מה לבוא בטענות למדינה.
    שנת בריאות (הצלחתי להתאפק ולא לפתח עוד את הנושא).

  9. הכוונה אולי טובה, אבל התמונה שקפצה לי לראש די מפחידה.. קריאת האגרת מארמון המלך המבשרת על גבר שעיר בחלוק לבן ושוליית גמדים קטנה המגיעה ובוחנת ונוגעת ומאבחנת לטובת ביטחון כולל ושלום הציבור. אני יודעת, עולם האסוציאיות שלי חולני 🙂 , אבל יש כאן בכל זאת תחושת חדירה עצומה לתחום הפיזי של האישה. ניסוח קצת יותר אפור ופחות מתנשא נדרש לאלתר!

  10. אני מסכים עם כל מילה שלך יעל: הבריאות היא שלנו בלבד. זה מתחיל ככה ונמשך כשכופים עלינו מתי למות, כשלא מניחים לחולים סופניים שרוצים בכך לצאת מהעולם, ועוד. דיקטטורת הבריאות הזו מחרידה. ומדהים שאף אחד, כמו כל המגיבים התמימים לאללה שכאן, לא מבינים זאת. אני מציע הצעה: כולם פשוט כל כך פוחדים למות (ותמהתני למה), שהם מוכנים שהמערכת תשלוט גם על הבריאות שלהם. תחשבו על זה חברים.

  11. הזין(ים) שלנו, יעל, כבר מזמן לא שייכים לנו אלא למדינה.
    אחרת מאיפה היו שמים זין כל היום על כולנו (גם על הנשים)?
    אז למה שאתן לא תשתתפנה ב"מאמץ הלאומי המשותף"?
    מה יש?
    כולה שינוי "השגרה הנשית".

  12. כאחת שבדיקה שיגרתית של ממוגרפיההביאה לגלוי מאוד מוקדם של סרטן השד, והגלוי המוקדם גרם לכך שהטיפולים היו קלים יותר אני לא מוצאת בכך כל פסול, גם אם בבסיסו של דבר עומדים שיקולים כלכליים, בשורה התחתונה מדובר בהצלת חיים ובעיני זה אחד מהדברים המעטים שאפשר לציין לחיוב בהתנהלות של המדינה ושל הגופים שבה בכלל וקופות החולים בפרט.
    נ.ב. בעקבות הגלוי המוקדם שלי לחצתי על חברות להיבדק ושתיים שעשו גם בדיקת צואר הרחם גילו ראשית של תאים סרטניים והטיפול היה קל ומהיר וכמובן – מציל חיים. אז לא תמיד צריך להיות אנטי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל