בננות - בלוגים / / הבנים ואני
גברת-ילדה
  • חנה ליבנה

    אני ילידת המושבה יבנאל בגליל, כיום אני גרה בהרצליה עם בעל ,שלושה ילדים ושני חתולים. כותבת ומנחה סדנאות כתיבה,ונפגשת עם ילדים מטעם אומנות לעם וסל תרבות לשיחות על ספרים וקריאה. הוצאתי לאור 15 ספרים וזכיתי בשני פרסים ספרותיים, כותבת ספורים לילדים, למבוגרים, שירה ומחזות, חלק משירי הולחנו ומחזה אחד הוצג בתאטרון קריאה.

הבנים ואני

המחשב שלי ששבק לזמן ארוך זכה לטיפול של טובי המומחים בבית{בני הבכור שהודיע לי שזו הפעם האחרונה} ומחוץ לו{איש עם זנב סוס ודיבור יהיר בחנות מחשבים} ובכל זאת היום שוב הוא חזר לסורו, לזמן קצר, ושלח את הכותרת הזמנית שלי לפוסט החדש לאויר, מבלי שכתבתי את השאר.
מה שרציתי לכתוב זה על השהות שלי בבית בשנתיים האחרונות רק עם הבנים, יותר נכון הגברים. בעוד הבת שלי נעה ברחבי אירופה ולומדת לרקוד הבנים שלי כאן ספונים בחדריהם. הם עונים לי בהברות קצרות חסרי סבלנות לשאלות שלי בקשר לחיים שלהם, למחשב, או לכל מכשיר אלקטרוני אחר, מזלזלים בידע שלי בתחום הזה ובצדק, ובכלל נדמה לי שסובלים אותי רק שאני עושה משהו טעים לאכול. קשה להם כשאני צוחקת חזק מדי או מתנהגת לא כמו אמא בספרי הילדות שלהם, {כלומר רוכנת על הכיור עם סינור.}אני תוהה אם הם רואים בי בכלל בן אדם, או שאולי אמא זה מן דבר כזה שלא משערים כלל שקשה לו,  שנמאס לו לפעמים או שיש לו רגשות עצמאיים שלא קשורים אליהם. כשאני מספרת משהו על שנות הצעירות "העליזות" שלי{איזה מושג ארכאי, אני מרגישה עכשיו כמו אמא שלי…}הם מביטים בי ברחמים או מפטירים, כן אמא,שמענו כבר.
היום התנחמתי מעט כשבן זוגי שאל אותי בלחש,"זה רק אני או שגם לך הם נותנים את ההרגשה שעבר זמנך?" "אני לא מבינה על מה אתה מדבר "אמרתי ונשמתי לרווחה.

34 תגובות

  1. אוי חני יקרה. אבל כלום יתכן שזה מתחיל מגיל… אהמ…בוא לא נגזים…שמונה?!? לקטגוריה הזאת נכנסים למזלי רק שניים (חמישים אחוז.)בדיוק השבוע נתתי לאוריה (בן אחת עשרה)הרצאה דמועה על זה שהוא לא מעריך שום אבל שום דבר שאני עושה. כאות סליחה (ההרצאה כנראה עשתה את שלה) הוא נשק לי ובירך אותי בלילה טוב. בחיי שאני לא זוכרת מתי הפעם האחרונה שהוא עשה את זה.

  2. טובה גרטנר

    היי חני
    אמא שלי ומרת מגדלים אותם עד גיל 12.
    אין לדעת מה יש להם בראש?
    מאוד אוהבת את הכתיבה שלך.
    להתראות טובה

  3. איריס קובליו

    אימא עם סינור
    רכונה לכיור
    הצחקת אותי על הבקר (זה לא מצחיק בכלל..) וכתבת נהדר על מה שכולנו ההורים הקשישים חווים
    ואין יוצא מהכלל
    אבל יוצאת מהכלל כי את סופרת נהדרת!

  4. אויש חני צריך לעשות איתם שיחה על זה. היה לי קשה עם בני בן ה13 ושיניתי גישה. אני אומרת לו כמה הוא מקסים ומשתפת ועוד. וגם סונטת בו על כך שאני אולי זקנה. וגם דורשת דרך ארץ שקדמה לתורה. ןמהי תורה אם לא כיבוד הורים.

    הוא קצת היפר ואומר בהחלט דברים פוגענים לפעמים. זה מתפלק לו. בפנים הם עוללים. יש דרך להמיס.

    מקווה שקבלת את המייל.

    נראה לי?!

    • אביטל תודה, קבלתי את המייל וכתבתי לו, ואת צודקת בדיוק לפני כמה ימים דברתי עם בעלי שהדרך הכי טובה היא לראות בו ולהגיד לו את הדברים הטובים והמקסימים, את גילית את זה מוקדם ממני…

  5. היי ,חני, תגידי קראת את מחשבותי ?זה בדיוק מה שאני עוברת רק שאל הילדים הבוגרים ועמדתם המנשאת מצטרפות הנכדות המפטירות : "הנה סבתא עם השטויות שלה" ואיך אני שמחה שנכדתי מיקה בת השלוש שנפתחו חרצובות לשונה והיא קוראת לי: חנה אבל גם היא למדה את השפה : "חנה אולי תפסיקי כבר" או "די חנה" כשאני מתיילדת ועושה לה פרצופים
    הם רוצים בכוח להכניס אותנו למסגרת
    עם סינר המסריח משום ובצל
    ועם משקפיים עבות זכוכית כמו של הסבתא של כיפה אדומה
    ככה זה מסתבר אצל כולם

    • ממש ככה חנה אבל אנחנו לא נכנע, נעשה פרצופים ונצחק ולא נריח מבצל{רק לפעמים…}

  6. לבנה מושון

    פסיכולוגים יסבירו לך שהם בתהליך מתמשך של "נפרדות", חני.

  7. מירי פליישר

    אם הייתי ורדה ויזלטיר הייתי מייעצת למלא להם את המזוודות ולשים על יד הדלת. מכיון שאני לא, נדמה לי שצריך לקבוע כמה כללים ואם לא , התכבדו נא וצאו וניפגש בשמחות. די לדיכוי!
    כמובן שלבנה צודקת ואלה סימני היפרדות. הם צריכים את הגבולות שלהם. מה יותר נכון מלגור בבית אחר?

    • מצטרפת לאחוות ההורים הפאטתיים. גם אני קשישה פאטתית. לפחות אני משתדלת לשתוק כשבאים חברים, שלא להגביר את הפאדיחה – זה מספיק פאדיחה שאני נושמת.

      • אהבתי אחוות ההורים הפתיטיים.. ברור שלפני חברים אני צריכה להפוך לאויר..

    • מירי,זה מה שאני רוצה לפעמים אבל אחד חייל והשני סטודנט שנה אלף, אני אתאפק עוד קצת ואז יאללה!!

  8. מצחיקה את.
    מה שכתבת לדעתי לא קשור למין הצאצא…אלא לגיל.
    וכן, לרוב הם רוצים שנהייה הורים כמו בספרים.
    צחקתי שלבן זוגך את נותנת לסבול אבל את מתנחמת. נהדר!

    • אצלנו לוסי זה גם שייך למין נראה לי, הבת אחרת לגמרי אבל אולי כי היא רחוקה…

  9. פוסט עצום, חני. גרמת לי עונג וגם דיכאון מה.

    • תודה יעל, הדכאון אצלי קשור בפרידה, וגם בהסתכלות עלי כבת, מה אני עשיתי…

  10. חני, מוכר. וההומור שלך בסוף מעודד. מסכים עם אביטל על דרך ההתייחסות. בפועל זה לא כל כך ליישם, אבל זה עובד. מישהו מהעבודה שלי סיפר שבניו בנסיגה. פעם הם דיברו, עכשיו הם יודעים לומר רק הברה אחת, "נו", מלווה בתנועה של דרישת המפתחות הרכב. וכשהם לא ישנים במערה שלהם, הם מסתובבים בתחתונים עם רגל עוף נוטפת ביד.

    • נעם,בדיוק כך אצלי, יד אחת שלהם אוחזת במפתחות והשניה בסיר. הבשר..ורק אתמול הם לא יכלו בלי אמא,{ואבא} יאללה, נעביר גם את זה

  11. תַּלְמָה פרויד

    איזה יופי כתבת, חני. אולי נקים קבוצת תמיכה? 🙂

    הם לוקחים אותנו כמובן מאליו. ואולי טוב שכך.

    לא כולם יסכימו איתי, אבל אני חושבת שקל יותר עם בנים (הכללה, נכון). כשאני שואלת משהו את הבת הגדולה שלי, היא הרבה פעמים אומרת: "באימשלך, כבר שאלת את זה" ואני משיבה: "ומה ענית?"
    אין רספקט היום לצעירים :)).
    אבל הם מק-סי-מים. תודי.

    • תלמה,אצלי קל יותר עם הבת, היא שותפה אמיתית ,אבל הם כולם בהחלט מקסימים:){ולשלך כבר ראינו הוכחה מקסים פלוס}

  12. אמוש…איך התגעגעתי לכתיבה שלך….זה כתוב יפה, מלא הומור….
    אני אגיע בקרוב ואציל אותך:* נשיקות

  13. I love your story. Definitely can relate.

  14. כמה מוכר, חני 🙂

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחנה ליבנה