בננות - בלוגים / / איך החלטנו לגדל פיל
גברת-ילדה
  • חנה ליבנה

    אני ילידת המושבה יבנאל בגליל, כיום אני גרה בהרצליה עם בעל ,שלושה ילדים ושני חתולים. כותבת ומנחה סדנאות כתיבה,ונפגשת עם ילדים מטעם אומנות לעם וסל תרבות לשיחות על ספרים וקריאה. הוצאתי לאור 15 ספרים וזכיתי בשני פרסים ספרותיים, כותבת ספורים לילדים, למבוגרים, שירה ומחזות, חלק משירי הולחנו ומחזה אחד הוצג בתאטרון קריאה.

איך החלטנו לגדל פיל

 

 

כדי לעשות לעצמי מצב רוח טוב יותר וכמחווה לנעמי ומוישלה, הורי הפילונים , אני מביאה תקציר של ספור אמיתי שספרתי לעצמי פעם, כשלא נולד לי הילד שכל כך רציתי, הספור קרם עור וגידים ובן זוגי שיתף פעולה וכל הכתוב פה באמת היה.


אחרי שחודש אחר חודש לא נולד לנו הילד שכל כך רצינו החלטנו לגדל פיל. הדירה היתה קטנה, שני חדרים וחצי והפיל גדול, לכן החלטנו לגדל אותו במגירה, כל היום הוא היה שוכב שם ומנמנם בשקט ובלילות היינו מוציאים אותו, מלטפים את פניו המתוקים ומשחקים אתו במשחקים שפילים אוהבים כמו תופסת צבעים או "חשבתי". הפיל היה חושב על משהו ואנחנו היינו צריכים לנחש, בדרך כלל הוא חשב על תינוק ואנחנו היינו מנחשים מיד, וזה העציב אותנו מאוד כי גם אנחנו חשבנו בדרך כלל על תינוק ולא רצינו להוריש לפיל את המחשבות הטורדניות שלנו, לכן החלטנו לשמח אותו וכל לילה ערכנו מסיבות. היינו קופצים ורוקדים ואוכלים קרמבואים שהפיל אהב מאוד. הפיל תמיד היה משמיע את הקולות הפיליים החמודים שלו ואנחנו חיבקנו ונישקנו אותו. ככה זה נמשך זמן מה ושמנו לב שהשכנים מביטים בנו בצורה מוזרה. יום אחד בדרכי לפח הזבל עם שקית ביד, עצרה אותי השכנה מלמטה, "מה קורה אצלכם בלילות?" היא שאלה," מה קורה?" התממתי, "תגידי את," היא אמרה, "לא קורה דבר," עניתי,"מוזר מאוד," היא הפטירה, "כי בלילה שמעתי קולות של פיל מאצלכם" לא עניתי אבל מאז השתדלנו להיות שקטים יותר ולא הרשנו לפיל להשמיע את הקולות הפיליים שלו, הוא נהיה עצוב אבל אנחנו לא שמנו לב כי בסוף החודש קרה הבלתי יאומן, הבדיקה הראתה שכן, יש לנו תינוק בבטן. לא ספרנו דבר לפיל ובלילה התחבקנו בשקט והיינו מאושרים. אבל הפיל לא, הוא הרגיש שמשהו קורה ולא רצה לצאת מהמגירה שלו. האמת שלא ניסינו לשכנע אותו יותר מדי, כי היינו עסוקים בלחכות לתינוק ולפעמים הוא נשאר במגירה שלו ימים ושבועות, עד שיום אחד כשחזרנו נרגשים מבדיקת האולטרה סאונד ראינו שהמגירה ריקה, הפיל עזב. אחרי כמה חודשים נולד לנו תינוק בדיוק כזה כמו שהפיל חשב. התינוק גדל במהירות אבל לא השמיע הגה, שרנו לו ודברנו אתו והוא שתק, יום אחד קנינו לו בובה של פיל, התינוק הושיט את שתי ידיו הקטנות לעבר הבובה אחז בה ואמר, "פיל!" מאז הוא לא נפרד מהפיל שלו. "פיל טוב" הוא אומר ומנשק אותו ואנחנו מביטים בו מאושרים, אבל לא לגמרי.

 

 

32 תגובות

  1. גם לנו יש את "דמבו" שלנו.
    יאיר כבר דוקטורנט לביולוגיה אבל לא מוותר על הפיל שלו (הוא נמצא במגרה ,אבל אנחנו יודעים שהוא שם, ושותקים)

  2. מירי פליישר

    למה לא לגמרי הרי הפיל חזר
    מקסים

  3. חני יקרה, תודה תודה. סוף סוף הבאת לנו את סיפור הפיל והוא באמת מקסים. את רואה, אפילו פיל במגירה יכול להביא ברכה.

  4. נהניתי לקרוא, חני.

  5. מאד נוגע ללב.

  6. רונית בר-לביא

    סיפור מקסים ונוגע ללב.

    הייתם מאושרים, "אבל לא לגמרי":
    בגלל הפיל המקורי שנאלץ לעזוב כי קצת נטשתם ?

    קיבלתי תחושה של מן משל על אובייקט שמשמש לנחמה זמנית, וברגע שהעניין עצמו נפתר, כבר אין צורך בו.
    אולם הוא, יש לו חיים משלו, לאובייקט.

  7. הי חנה, איזה סיפור מקסים שמזכיר לי שגם אני ברגעים לא טובים מספרת לעצמי סיפור שעוזר לי לבינתיים עד לרגעים טובים יותר. הקטע עם השכנים העלה בי חיוך כי לי אין כאלה, ורק יכולה לדמיין מה היה קורה לו היו לי, והייתי הופכת אותם לחלק מהסיפור…הללו היו עלולים להפסיק לומר לי שלום.
    :0)

  8. יעל ישראל

    מקסים ביותר. לדעתי זה כאן בסיס לספר ילדים.

  9. איריס קובליו

    חני איזה יופי! איזה סיפור. מופלא ביותר..
    לפעמים כשמכירים את "הסיפור האמיתי" (מי קבע מהי האמת בעצם?) זה מקשה על קריאת האמנותיות (הסיפור ה"אמנותי" ) אבל אצלך הכל אחד. נפלאה את, ולהחשף לכל צדדיך זו ממש מתנה.

    • איריס תודה שאת, את תמיד מעודדת את כוחות היצירה שלי שנחלשים בזמן הזה טכמעט כבים

  10. חני יקרה,
    נסיון מבורך לקשר בין מציאות לפנטסיה ולטוען שזוהיא אמת לאמיתה.
    אני לא חושב שבאמת יש הבדל של ממש.

  11. חני שטרנברג

    איזה סיפור יפה, חני. משמח איך שהם התחברו בסוף: התינוק והפיל.

  12. חני יקרה, סיפורך משווב נפש, העלה חיוך רחב. מעודד ונותן פתחי תקווה.
    ובאמת שכנים הם חסרי מעוף ולפעמים בעלי עור פיל:))

  13. איזה יופי ! חייכתי למרות כל מה שקורה סביב…זה מקסים. אבל קצת היה לי עצוב על הפיל שהיה צריך לוותר וללכת.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחנה ליבנה