בננות - בלוגים / / ללא כותרת
המתהווה בע"מ
  • אורה ניזר

    נולדתי בתל- אביב יפו, בתאריך הכי סוציאליסטי שאפשר ה 1 במאי, ומאז אני לא מצליחה להשתחרר ממנו ויש לי מחוייבות לאזרחי כל העולם. גדלתי בתל אביב – שחרזדה שכזאת שמחזיקה לך את העפעפיים פקוחות, ואת האזניים צלויות ומכריחה אותך לאכול את המישמַש שהיא מגישה לך בצלחת, ואתה מתענג על הטעם , רעש הלעיסה, הריח והצבע, ונישאר רעב. ובכל זאת עברתי לפריפריה, זה היה לפני הרבה הרבה שנים אבל הקשר לא נותק . מאז למדתי בלי הפסקה, יעוץ חינוכי ותולדות עם ישראל בבר אילן, מינהל החינוך באוניברסיטה אחרת, ועוד רבע תואר בסיפרות באוניברסיטת תל אביב, ועוד ועוד כהנה וכהנה, וכמובן שהייתי מורה, וליפני כן גננת, מאבחנת ומטפלת בילדים עם לקויי למידה, וגם אוטיסטים ופסיכוטים בבי"ח פסיכיאטרי, ועוד ... וכתבתי בעיקר שירה. ספר שירי "משחקים בחצר הפנימי" יצא לאור בשנת 2010 בהוצאת הליקון. שירי פורסמו בכתבי העת לשירה: "הליקון", "שבו" וב"מטעם". כמו כן באתרי אינארנט לשירה

ללא כותרת

יש ואנחנו כסימני קריאה בין המלים שמהן נברא העולם

יש ואנחנו כסימני שאלה כפופים בין המלים כנושאים תפילה
לפעמים אנחנו אותיות מתרוצצות במעגלים
 אות מתחברת
יוצרת קול שובר שתיקה 
כדי שתהיה משמעות כמו לאבנים
שהן לדורות ידברו בשתיקתן
ואף שבין המסמנים אנחנו   
לבדידות מסומנים
 

 

17 תגובות

  1. אכן קשה קיומנו. יפה

  2. אורה, יש בטקסט שלך איכויות כמו-שאובות מן הקבלה. יפה וממגנט.

    זה דורש יותר מקריאה ראשונית, אבל בתגובה ראשונית אני מזהה כאן יהלום, שעוד זקוק למגע קל של ליטוש, לעניות דעתי.

    • אורה ניזר

      שחר , תודה, ואשמח לקבל תגובה מלוטשת כשיזדמן לך, היהלום הוא המתבונן.

  3. אורה, שיר כחומר ביד המחשבה, "יוצרת קול שובר שתיקה"

    • אורה ניזר

      תמי, מענין החיבור בין חומר -למחשבה, שהיא אבסטרקטית, הפכים היוצרים בטוי אוקסימורוני .

  4. איציק אביב

    שיר שמעביר במיקוד בעל עצמה את התחושה של הבדידות, של התהייה, של שתיקה שמדברת.
    אני לא משוכנע שצריך גם את הסימני קריאה וסימני שאלה נוסף לאותיות. אבל זה רק תחושה אישית.

    • אורה ניזר

      לבנה,האם לא גם בתוך הביחד אנחנו חווים בדידות? ותודה על תגובתך.

    • אורה ניזר

      תודה איציק על הקריאה שלך, אני חושבת שלפעמים אנחנו מתנהלים כסימני קריאה, ולפעמים גם בתוך סימני הקריאה ובתוכנו היא מתכופפת כסימן שאלה , וישנה התפילה והיא לפעמים ניסתרת ולפעמים גלויה, ולפעמים כל התהליכים האלה מוקרנים החוצה, נאמרים בשיר, סיפור או הגיגים.

  5. למרות שבקריאה ראשונה נשמע השיר פסימי ומדכדכך, בקריאה נוספת הוא נותן לדוברים תפקיד משמעותי בהווה ובעתיד כמי שקולם נשמע, ומתוך בדידותם צומח תפקידם. מאורגן יפה.

  6. זה נכון שאנחנו מסומנים… אבל הסימנים חמקניים… ועל זה את מדברת בשיר שלך
    להתראות טובה

    • אורה ניזר

      לטובה, הסימנים משתנים, מחליפים צורהמתחברים , ניפרדים, אפשר לקרוא לזה חמקנים אפשר אולי שהם בתנועה מתמדת.

  7. מיכל ברגמן

    אהבתי מאוד את הדימוי המקורי.

  8. אהבתי מאד. שומרת לקריאה חוזרת.

    • אסתי ג. חיים

      יפים בעיני הדימויים מעולם הדקדוק והשפה.

      • אורה ניזר

        למיכל אומי ואסתי, תודה , ומצטערת שהגבתי לכן רק עכשיו האינטרנט שלי בקושי עבד, משום מה התגובות שלי נפלו, שוב תודה, ושבת שלום.

  9. איך זה שאינכם נכנסים לבלוג של רונית מטלון?
    סופרת מופלאה לדעתי!
    http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=4880&blogID=209

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאורה ניזר