בננות - בלוגים / / בימים ההם בזמן הזה?
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

בימים ההם בזמן הזה?

 

 

 

לכאורה בחנוכה התרחשו שני ניסים. נס פח השמן והניצחון של מעטים מול רבים.
מאחר וברובנו יש צד שנוטה אל הקרב, הרי שהניצחון של מעטים מול רבים נראה לנו מרשים ומעצים תחשבו על מלחמת ששת הימים, צבאות ערב, האופוריה שאחרי, נפשית אנחנו בנויים יותר לעכל את נס של ניצחון המעטים מול רבים. אם כי הסכנה שאורבת היא שנשכח את המחולל.
 
 שלמעשה, נס פח השמן משמעותי הרבה יותר. כמו תמיד הישגים נמדדים בקטן, אבל כפי שאמרתי אנו מחפשים את המרהיב. מה גם שהתרחש נס, מעטים חסרי ישע ניצחו את הרבים והמיומנים, אין ספק בכך.
 
אבל מה עשו היוונים, הם רצו לטמא את הנפש של היהודי, להעביר אותו על אמונתו. בניגוד להמן ולצוררים אחרים, הם לא תכננו מעשי רצח המונים. רק בקשו לערבב אותנו בתרבות שלהם. הרי יכלו לפרוץ אל בית המקדש ופשוט לנפץ את כל השמנים. לשפוך אותם על הרצפה. אך הם בחרו לטמא את השמנים. ובמעשה הזה בקשו גם לטמא את הנשמה היהודית . הפח הטהור שנמצא הוא הסימן לכך שגם בימים של טומאה מוחלטת, נגשש באפלה ונמצא את השמן הזך שידליק לנו את המאור.
 
 
בנוסף, לא סתם אנו שרים " בימים ההם בזמן הזה". כי לצערנו עד שלא יגיע משיח, גלגל סובב וחוזר על עצמו והניסיונות שעומדים לפתחנו מרובים. אם פעם היוונים הרי שהיום אלה האמריקאים ושאר אומות העולם שכוללות בעיקר את המערב. תרבות זרה חדרה למחוז וטמטמה את הנשמה כליל. אין לי פלזמה, אבל הבנתי שכל תוכניות הריאלטי שאובות  מהמתחולל במרקע של המעצמה הרקובה הזו, ועובדה שיש להן צופים רבים.    
 
וכאן אני גולשת לנעשה מעט בארצנו, ראינו שהעולם הערבי שאף הוא הושפע מן המערב , אירן כשמשל, בעטה בו על ידי הקצנת האסלם. וכשהמעשה הזה מתחולל אנו נוטים לגנות את הקיצונים ולא את המחוללים שרמסו ברגל גסה ערכים זרים להם. קשה להבין את הרצחנות והקנאות האיסלמית שאפילו מאיימת כיום על מדינתנו. אולם האם המעצמה האמריקאית שמטמאת אותנו בצורה ידידותית עדיפה? אירן הפכה להמן, אבל יון לא פחות מסוכנת ותרבותה בתחפושות שונות לא נפלה עד עצם היום הזה.
 
כאמור, גם כיום בימיים האלה רואים שקבוצות קיצוניות מגיבות בחרדה והיסטריה על חדירת התרבות הזרה הזו לכל פינה כמעט, הרי אי אפשר להתעלם משלטי החוצות, מכך שמכך שפעם רחוב הירקון נראה לי מפחיד בשל ההולכות בו, וכיום מוקדשים למקצוע הזה ולסרסוריו רבעים שלמים שמסוכן לעבור בהם. ששתיינות בקרב הנוער הפכה לתופעה מוכרת, וסכינאות אינה תופעה עלומה. הדברים האלה לא היו כאן פעם. השינויים האלו קרמו עור וגידים בעקבות השפעות זרות. נכון שלרוב החרדים אין פלזמה, אבל אם הם נוסעים באוטובוסים מעורבים, הם כן עדים למלבושים שזרים לדת היהודית. והרי גם המלבושים הלכו והקצינו, אם אני כצעירה תמיד הקפדתי ללכת עם גופיה ולהסוות את החזיה, הרי שהיום דווקא חושפים את החזיה וגם את הפלג התחתון שמבצבץ מתוך הג'ינס.
 
בקיצור הכל נראה להם מאד אכזר , ומאחר וחלקם לוקים בעבודה עצמית לא ראויה, רואים שקמים  קיצונים ומחוללים מהומות, פורצת אלימות. אבל לכל התחוללות, יש כמה מחוללים. וכמובן שמכך התקשורת מתעלמת. ואני שפחתכם הקטנה כותבת על כך כאן ואולי גם מעוררת כעס, אין לי מושג.
 
חשבתי להעביר כתבה בנושא לאתר גדול, אבל אני עדין בהתלבטות. קשה לי עם חשיפה גדולה מידי.
 
אבל עדין חברים, יש פח שמן טהור. יש יהודים שכן עוסקים בעזרה לזולת, יש ארגוני חסד רבים, יש את תנועת חב"ד שעובדת ימים ולילות על איחוי הקרע.
 
ובנוסף, יש בתוך כל אחד מאיתנו אור קטן – גדול.
 
היום ראש חודש טבת ובנוסף יום שמיני של חנוכה, בואו נבקש בעת הדלקת הנרות שהאור הזה שבוער בכל נשמה יתעצם ויפרוץ.
 

חודש טוב

 

 

 

2 תגובות

  1. טובה גרטנר

    היי חברתי
    נבקש
    והכי חשוב לעשות…
    להתראות טובה

    • מצטרפת לטובהלה
      ואין לשכוח שדי במעט אור כדי לדחות חשכה
      חודש טוב
      ורגוע
      בלב

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת