בננות - בלוגים / / מוטב לו לאדם לפשוט נבלות בשוק מלהזדקק לבריות
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

מוטב לו לאדם לפשוט נבלות בשוק מלהזדקק לבריות

 

 

 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

MicrosoftInternetExplorer4

בגמרא פסחים יג' נאמר" מוטב לו לאדם לפשוט נבלות בשוק מלהזדקק לבריות" אמירה בעייתית לאור זה שאנחנו מצווים לסייע לזולת הקורס. אז איך זה שמלכתחילה אסור לו לקרוס?

הרבי הרי"צ אדמו"ר הלפני אחרון של חב"ד טוען. נבלה, היא החלק הבהמי שלך, מהרגע שתפשוט אותו מעליך לא תזדקק לבריות. אותן בריות שייצרו איתך עימותים על מנת להתגרות בנבלה שבך,  בתקוה שדרך אותו עימות היא תפשוט את צורתה. או לא?

כי אותו חלק גורם לנזק ביחסיך איתם בכל צורה שהיא. תחילת ההפשטה הפנימית היא בעבודת ההתבוננות העצמית, שלוקחת רבע שעה ביום, קודם כל איפה יכולת לתקן את  ההרגש המטריף שאומר: זה לא מגיע לי, לא היית מאמין שזה יקרה לי, אני המום שנפלה עלי כזאת מכה.
רגע מי אתה בכלל? ולמה שזה לא יקרה דווקא לך, חביבי תירגע. קח פסק זמן להתבוננות 

התבוננת יש סוברים יכולה להפוך לחיטוט מעצבן, בעיקר אם אתה קשור לחלק שנקרא בחסידות, ישות. עליו דברתי קודם, עוד דוגמא לפעילותה החשאית המסכלת קשורה לכך שהיא טוענת שאתה מה לעשות רגיש,  יש לך הרגש עצמי תמידי. הכל מעליב אותך, הם איתך ונגדך, אתה ואתה. שזה הדבר שיגע בך, יוריד לשאול תחתית וחלחלה, יכול להוריד לדיכאון או להביא לשמחה, שתכליתה אינה ברורה. גם נקמנות משמחת, למשל.

אם ברור לך שכך ברא אותך הקב"ה, עם הנבלה הזאת בדיוק, ועם האלוקות שמסתתרת תחתיה, אין לך רגשות אשם, כי אין אדם שבנוי אחרת ממך, תפקידך להביט פנימה להתבונן וברגע הנכון להפנים קוד אחר.

אז בוודאות, התיקון יגיע ותוצאותיו יתיצבו  במשך הזמן, יש להיות סבלני, הוא יתעכב, אם תעסוק במגרעותיו של הזולת שבעצם מייצגות אותך, כי כולנו פורקי עול, נולדנו כאלה, כולנו מחפשים את הנוח, וכל אחד עושה את זה בדרכו. זה שהדרך שלו היא כזאת, לא מצדיק את פריקת העול שלך.

 צריך להבין השני כמוך, הוא לא נגדך, הוא פועל לעיתים בצורה שפוגעת בך, כי הוא מאד בעד עצמו. ישותו. אם תבין שזה בסדר להיות בגדר שיריים, לא יותר מזה,  אז תוכל להתייחס למאמציו במידת ההומור .ותזכה לסיוע הנכון.

הסיכום תלוי בהתחלה, ביטול,  ושוב ביטול, הגמרא כאן נותנת לנו כלי, ועדיף שיהיה ריק, על מנת שנמלאו עוד ועוד.

מי שמלא בעצמו יש סיכוי שמעודף משקלו ימעד.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-style-parent:"";
line-height:115%;
font-size:11.0pt;"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-"Times New Roman";}

אם כי אני מודה ששמירה על אכילה נכונה, היא תהליך של שנים ואילוצים. ומוטב שיהיו פחות אילוצים מבחוץ, ויותר תתקל באלה שאתה תחולל מפנים. כמו שטוענת כאן הגמרא.

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת