בננות - בלוגים / / אומרים לנו שיש ..והפעםהכל על הבאת ילד רוחני לעולם
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

אומרים לנו שיש ..והפעםהכל על הבאת ילד רוחני לעולם

 

 

הבאת ילד רוחני לעולם אינו שיגעון דתי יהודי דווקא.  מסתבר שהוא טבוע בעוד תרבויות בניהן חלקים מהתרבות ההודית , אזורים שונים בתאילנד וכנראה שעוד מקומות שאיני מכירה.
 
בעלי שעסק בלימוד ופיענוח כפות ידיים ( בעבר המאוד רחוק) סיפר לי על קורא ידוע בשם בנהם שטען אף הוא שהבאת ילד לעולם צריכה להיות רוחנית. כדוגמא הוא מביא סיפור שבו הגבר רצח איש ולאחר המעשה קיים יחסי מין עם אישה . לילד שנולד היתה אגודל רצחנית , מה שאומר שמעשהו של אביו הוטבע בלא מודע שלו ויהיה עליו להתמודד עם דחפים אלימים באישיותו לאורך כל ימי חייו.
 
כך אנשים דתיים- חרדים מחונכים על ברכי האמונה שעל ההורים לשאוף להביא לעולם נשמות טהורות מזוקקות לעולם.
 
הצעד הראשון הוא כמובן ברית הנישואין שאמורה לקשר את בני הזוג בקשר שבו לבורא עולם יש חלק מתווך. ביום החתונה הכלה צמה וכל עוונותיה נמחקים לה היא שוב דף חדש בפני הבורא . משום שהכלה על פי היהדות נמצאת בדרגה רוחנית כל כך גבוהה יש לה את  היכולת לברך ותפילותיה   מבקיעות רקיעים ,ולכן בכל החתונות הדתיות- חרדיות תראו המוני נשים שמתאספות סביב הכלה ומבקשות ממנה שתעניק להן ברכות שונות ומשונות. והכלה כמו "באבא "מניחה את ידה הענוגה על ראשן ומברכת. אותי ברכה גיסתי בליל חתונתה בפרי בטן נוסף וב"ה אולי בזכות כח הברכה שלה זכיתי מאוחר יותר להיפקד. מתחת לחופה הכלה כבר  נמצאת בשיא ההיטהרות ואז היא בדרך כלל מבקשת  עליה ועל כל מכריה  ,כי אין בה יותר שום חטא. חיים חדשים עומדים להיפתח בפניה והספירה החדשה מתחילה. כמובן שרצוי שהאישה תהיה  בתולה וגם רצוי שהגבר יהיה מי שלא לוכלך במחשבות חטא ובילה את רוב ימיו בבית המדרש. כמה שעות לפני החופה הכלה תנקה את עצמה בכל המקומות ותטבול במקווה דבר שהיא מצווה לעשות בכל החודשים שלאחר החתונה. כלומר הכלה תספור שבעה ימים נקיים אחרי היום האחרון של המחזור ואז תטבול. אחרי הנישואין באותם ימים היא תהיה אסורה על בעלה ,בני הזוג ישנו במיטות נפרדות ויש עוד מגוון הלכות באשר לדרכי התקשורת בינהם.
 
אבל לעצם העניין..לפני המעשה הגבר והאישה ישאו תפילה קצרה ואז כן..
 
ובכן רבותי קבל ועדה ,אני באה להפריך כאן את המיתוס המטומטם שאומר: שהחרדים מקיימים יחסי מין דרך סדין. כבר בסמינר הראשון אליו הלכתי הובהר לי שהמדובר בעלילה שהומצאה נגד החרדים , כמו עוד הרבה עלילות נוספות.  
 
למעשה ההפך הוא הנכון. על פי התלמוד עיין במסכת נדרים כתוב במפורש שעל שני בני הזוג להיות מעורטלים לחלוטין בלי שתהיה כל חציצה בינהם. רצוי שמעשה יבוצע אחרי השעה 12 בלילה מאחר ובשעות האלה כוחן של הקליפות בעולם נחלש. בני הזוג לא יוציאו הגה ולא ידברו והריכוז יהיה ברמה של מדיטציה ממש. ויש עוד הלכות שמפאת צניעותי כאישה אני מנועה מלפרוש בבלוגי הקטן. מי שרוצה שיצא וילמד.
 
אם זכור לכם בעבר לגבר היה מותר לשאת יותר מאישה אחת ואז בא חרם דרבננו גרשום וחיסל את חייו הטובים של הגבר במחי יד. אחת הסיבות לחיסול הגורף היא ,שהגבר תמיד העדיף אישה אחת על פני האחרות ואז מה שקרה הוא : שבזמן המגע המיני הגבר פנטז על האישה האהובה גם כשהיה עם רעותה. התוצאה הייתה על פי ההלכה ממזר רוחני. הילד שנולד לא היה ממזר על פי חוקי התורה אך היו לו חלקים לא רצויים באישיותו. ההפך קרה כאשר   תלמיד חכם קיים מגע לא רצוי עם אישה נשואה , הילד שנולד היה ממזר בכל קנה מידה אולם היו לו חלקים גבוהים בנשמה שהרבה צדיקים שואפים אליהם ורק בגלל העיוות בו נוצר אסור לו ולבניו ( עשר דורות) להיכלל בקהל ישראל.
 
כפי שאתם כבר מבינים השאיפה של כל בת חרדית מצויה היא תלמיד חכם . תלמיד חכם בדרך כלל ספון בבית המדרש , הוא לא רואה מראות אסורים, הוא לא נגוע במחשבות זימה ולרוב העיסוק שלו בתורה מבטיח לה שושלת טהורה .על מזבח השאיפה הזאת היא מוכנה לויתורים מפליגים שמביאים הרבה פעמים את בני משפחתה אל קו העוני.
 
תלמיד חכם לא מביא בדרך כלל שום רכוש חוץ מאת עצמו וככל שהוא נחשב לעילוי גדול יותר כך המניות שלו הולכות ועולות. האישה הצעירה, או יותר נכון הוריה המסורים, ידאגו שלבני הזוג תהיה דירה הוגנת למחייה וכל המרבה בהצעות כלכליות יבורך.
צאו וחשבו מה קורה אם להורים כמה בנות וכולן מבקשות לעצמן תלמידים חכמים , ניחשתם נכון פשיטת רגל כלכלית. למרות שהרבנים הגדולים כבר פסקו נגד המנהג המגונה של רכישת הדירה ושאר הפינוקים ,עדין העדה החרדית מתנהלת על פי אותם סטנדרטים גלותיים. המטרה הסופית היא: הבאת שושלת טהורה לעולם. בדרך כלל או כמעט תמיד לבנים יתחתנו עם לבנות ושחורים עם שחורות . כל זאת על מנת לשמר מנהגים ומסורת. חודש לפני החתונה יערכו בני הזוג בדיקות גנטיות שיבטיחו את בריאות הצאצאים העתידים.     
 
מאחר וחזרתי בתשובה אני מביאה כאן תמונת מצב שיש בה טוב ורע . שאיפה לשלמות רוחנית שגובלת לפעמיים בהגזמה. אם כי לרעיון הכללי של הבאת ילד רוחני לעולם אני אישית מאד מתחברת אחרת לא הייתי איפה שאני היום.
 

 

 

32 תגובות

  1. התלמיד החכם שתיארת נראה לי חתן אידאלי מדי.
    ראשית, מה אם התלמיד החכם הזה נגוע במחשבות זימה על חבריו לספסל המדרש או חלילה על ילדי בית המדרש הקטנים?

    שנית, מה אם התלמיד המסור לתורה גולש בזמנו הפנוי באתרי סקס ומפנט על זרים/רות? לכן, לאור האמור לעיל, הויתורים המפליגים מצד הכלה נראים מיותרים בהחלט.

    • שולמית, יש ויש . למה להכליל? לידיעתך לרוב החרדים אין גישה לאתרי אינטרנט קשה לאדם שאינו שומר מצוות לחשוב שהם חיים בספירה אחרת מאיתנו?כן! אם כי גם בספירה שלהן קימות בעיות.
      אני לא מביאה עולם מושלם , אלא עולם מצוי עם הטוב והרע.

  2. מה שקראתי כאן אביטל הוא שבעצם אדם שם לעצמו חומות ומסביר לעצמו הסברים וסיבות לכל חומה וחומה ולכל מה שיצר הוא קורא העולם שלי וטוב לו. גם חילוניים עושים את זה אבל ההבדל לפחות אצלי הוא שלי לא שמים חומות אלא אותן אני שמה לעצמי ,וילדיי הם סופר רוחניים אבל פשוט לא דתיים.
    קשה היה לי לפני כמה ימים לראות ילדה דתיה בת עשרים נקרעת בין ללכת לחתונה ולקבל ברכה לזוגיות ,לבין ללכת לארוע חברתי שבו נמצא מישהו שהייתה רוצה לראות.

    • זאת בחירה שלה מה הקשר? אני בכלל לא מתוכחת אני מביאה השקפה התחברת טוב , לא התחברת עדין טב, אניבענין של ליפול ברוחי בגלל זה . הרבה אהבה!

      • כתבתי קצת עילג הכוונה היא שאיני מבינה למה את תוקפת?

        • אספר לך משהו אביטל, על מנת שישמעו אותי במחשב הזה אני מרבה להתנצל ולא חלילה כי חושבת שפוגעת אלא בגלל שרק מתוך התנצלות יכול האדם הקורא בבלוג להבין שאין בי שום קשר לקריאה או לכתיבה תוקפנית. כתבתי בהמון חיבה ובשיחה ידידותית צר לי כי לא נשמעת כך.
          לצערי, (ולא שאני יושבת בוכיה בבית פשוט חבלי לי), אני לא מצליחה להקרא בבלוגיה הזו כמו שאני נשמעת.
          לגבי מה שכתבתי לך כאן זה שיתוף מהצד החילוני. בלי יותר. בלי פחות. רק תמונה של הבדלים וחשיפה של אי-ההבנה שבמרחב המבין.

          • מה שאני קוראת הן סטיגמות משעממות, הטפות לשנאה עיוורת ובזבוז אנרגיה שלך על שוטיות. בקיצור שום חידוש וחבל!

          • :0)
            ואת כל זה…קראת אצלי?
            וואוו.

          • זה כל כך בנאלי בכל דיון שאני מנסה לקיים כאן על הנושא אני נתקלת בקיתון לא ברור של שנאה.

            אני מאד אוביקטיבית כי אני ממש לא נפעמת מהעולם החרדי אך הסטיגמה של האיש שאינו שומר מצוות מכריעה אותו והוא מתקשה להבין זאת . מיד אני מסווגת למחלקה חשוכה וגם הם מה שמעורר את רחמיי האנושיים המובנים.

            הם בני אדם יש מה ללמוד מהם ויש מה לגנות אני מתחברת לצד של התורה ורציתי לכתוב בהמשך על זרמים מנוגדים בעולם החרדי. אם אני כותבת עליהם רעות מוחאים לי כפיים אם טובות נו, נו, נו.
            צאו מזה זה כל כך משעמם!

          • התגובה אינה אישית כלפיך אלא כללית יותר. אני ממש לא נגדך סיגל , ואם נשמעתי כך איתך הסליחה. פשוט את הססמאות האלה אני שומעת אותן כל כך הרבה שמאסתי בהן. נדמה לי שכשיהודים צריכים להבין כת באנטרטיקה קל להם יותר מאשר את בני עמם. שם הכל אקזוטי ואצלינו רע!

          • אקל עלייך אביטל. באופן אישי יש לי משיכה לעולם הדתי. יש לי המון חברים דתיים וילדות בנות עשרים שטוענות שאני קרובה לדת יותר מהרבה דתיים , יש בי בעד ויש בי נגד אבל אין בי שינאה . המילה שינאה מופיעה אצלי רק בדרך חיי המתנהלים על "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך" (וגם אז אני מרככת "ללא אהוב עליך") דבר שמציב את עצמי במראה מול אנשים, במראה שבה אני ואת מביטות זו בזו אינני מוצאת בך אותי. אהבתי להכנס לבלוגך ומכיוון שכנראה שאת לא, מציעה לך לעשות כמו יעל ישראל ולמחוק כל זכר שביקרתי אצלך.
            בכל אופן אני חשה שאת אישה מקסימה ושולחת לך חיבוק שכבר היה בינינו.

          • חלילה פשוט הגבתי לתופעה , ומחבקת אותך בחזרה. תארי לעצמך שהיית כותבת באתר חרדי אני משערת שהיית חשה כמוני. אהבתי.

          • :0)
            אני כותבת באתר כזה דווקא. נמצאים בו חרדים, דתיים מסורתיים, דתיים לשעבר וחילוניים…עם הזמן הם למדו לשוחח ולי מאוד כיף שם.
            שמחה על תגובתך.ובהחלט מבינה את מצוקתך ורגשותייך פשוט…אינני האדם התוקפן והשונא שמשום גוננותך כנראה שראית.
            כמו שכתב מי שמתחתיי…גם אצל החילוניים יש ילדים רוחניים וזה כל מה שכתבתי על ילדיי. (בגאוות אם ולא בהתנשאות חלילה).

          • עניתי לו למטה. יש כאן השקפה שהתבקשתי להעלות ואני מעלה ולכן איני מבינה את עצם ההתקפה(לא שלך). האם טענתי שמשהו מבין צאצאי הבלוגיה "לא בסדר" או בכלל..במיוחד לאור זה ששתי בנותי הראשונות נולדו בדרך ההיא והן אהובות עלי מאד. ולכן נראה לי שההתקפות כאן מדומינות לחלוטין אבל כאמור אם צריך להסביר אסביר ולא אסתתר.

      • אחזור לספר על חברתי הצעירה. את כתבת שכלה צעירה ניחנה בסגולות ברכה ואף העדת נדמה לי על עצמך שזכית בפוריות. אותה בחורה הוזמנה לחתונה ומצד שני היא רצתה ללכת לארוע שבה נמצא על פי דעתה "בחיר ליבה האחד". החילונית שבי תאמר שתלך אל מחוזות הלב בעוד שההבנה הדתית שלי תגיד שקודם צריך להתברך על ידי הכלה. במעמד הזה החילונית שבי לא יכלה לקבל את ההחלטה של הבחורה ללכת לחתונה מתוך אמונה שללא ברכה היא לא תמצא לה בן זוג. אם הצלחתי הפעם להסביר כמו שניסיתי ,הרי שמצב שכזה בעיניים חילוניות הוא לא הגיוני. מה עם הלב, האם אין לו זכות מחשבה חופשית? האם אישה צריכה ללכת לחתונה מתוך פחד שלא להשיג לעצמה זוגיות ללא ברכה? מה לגבי אמונה בעצמנו? ביכולותינו? מה שחרה לי הוא לא הדאגה לך אביטל שנכנסת אל הדת בעיניים פקוחות מתוך בחירה, החלטה ויכולת לבחור בין שני צדדים, מתכוונת למי שנולד לתוך הדת ומאבקיו הפנימיים עצובים לי למבט. (כמו שאמרת היא תבחר את אשר היא תבחר ולא התערבתי, אבל מבט מבחוץ בעיניים חילוניות לא מצליח לקבל את הבחירה שלה כיוון שלא ראיתי שהיה לה יותר מידי חופש בחירה בתוך מה שניצק בה בחיי הדת).

  3. לא אישי, אבל עם כל הכבוד, ידוע שרבים מהקליינטים בתל ברוך הם חרדים.
    אולי אם הם היו יכולים לשייט באתרים פורנוגרפיים, הם לא היו הולכים לזונות.

  4. אביטל, נראה לך אנושי, הגון, נקי, להפיל על רך נולד, שעוד לא ידע מהו חטא, את חטאי הוריו? ועוד באלף השלישי.
    מה זה ממזר? ממזר זה האידיוט שחושב שתינוק להורים שחטאו על פי התורה, צריך להרחיקו לעשרה דורות.

    • הדת היהודית היא דבר שלא משתנה בזה יחודה. אנחנו פושטים ומחליפים דעות והיא בשלה.

      אם כי על פי החסידות (חב"ד) גם לממזר יש תיקון בתקופתינו.

      • ואולי זו חלשתה דווקא? שהרי הרוב היהודי חילוני.

        • יהודית , כשהגיעו למדינה "הישראלית" הייתה עזיבה של הדת בין היתר בגלל מדיניות המדינה וכך נגזזו פאות לתימנים תמימים ומרוקאים נשלחו לקיבוצים. אבל היום רואים שהבנים חוזרים יש המון פשוט המון חוזרים בתשובה. נכון שיש גם נושרים בצד החרדי אבל אנו מאמינים שגם זה על מנת להגיע ליהדות מהצד של האמת ולא מהצד של הכפייה.

  5. אכן כמו שאמרת יש טוב ורע.
    אין ספק שהכוונה בין השאר לשמר את התשוקה והחשק שזה באמת מועד לדעיכה, וזה הטוב, ואת הרע כבר את ציינת.
    יש אפילו דברים מצחיקים: למה אחרי 12,
    ואם בא לישון קודם ?
    מעניין ותביאי עוד בנושא.

    • מ12 בלילה ועד עלות השחר כוחות הטומאה בעולם נחלשים והכוחות הרוחנים עולים. לכן יש ישיבות מיוחדות בירושלים בהן לומדים אחרי חצות וישנים במשך היום. זמן טוב להתכונן בבקשות הוא זמן של אחרי החצות כמו שכבר אמרתי. אשתדל לפרט בהמשך.

  6. אביטל

    אני מכבד את אמונתך, ולמיטב קריאתי, אני מבין שהדרך שבחרת בה כחוזרת בתשובה, היא הדרך הטובה ביותר עבורך והמקום (תרתי משמע) גומל לך בברכה רבה.
    אני גם מתרשם שעיניך פקוחות ואת רואה גם את החוליות החלשות ואת המחירים שיש בחברה אותה את מתארת כמלאת טוהר. אני רוצה רק להעיר ולהאיר:
    א. ילד רוחני, ערכי, מוסרי וכיו"ב איננו אך ורק תוצר של הזיווג ויהיה זה השמיימי ביותר, אלא גם, ואולי בעיקר תוצר של מה שקורה לאחר הלידה בתהליך ההחתמה ובתהליך ההחינוך בבית ובסביבת הגידול. ועוד דבר: האגדה מספרת שכשעלה משה למרום, רצו המלאכים לשורפו באש כדי שלא יוכל לקחת את התורה, הוא פנה לאלוהים ושאל מה לעשות. האל השיב לו שיחזיר להם תשובה. הוא אחז בכיסא הכבוד כדי שלא יישרף בהבל פיהם ושאל אותם: עבדים הייתם? בפני פיתוי של אשה עמדתם? וכו". על כל השאלות ענו לו: לא. "אז בשביל מה אתם צריכים את התורה. התורה נחוצה למי שאינו טהור, זך ונקי, אלא לבני אדם שיש להם חולשות אנוש ואינם מלאכים. אנשים שחיים את החיים על מורכבותם, פיתוייהם וכו".
    ובעניין הזיווג מספרים שבשעת קיום יחסי אישות של רב ואשתו, הוא שמע קולות מתחת למיטה ומצא את תלמידו שם. אמר לו שהוא הרחיק לכת. השיב התלמיד: "תורה היא וללמוד אותה אני צריך".
    ולבסוף: נדמה לי שהקצף יוצא עלייך בגלל התחושה שיש בדברים שלך משהו שיכול להתפרש כהעלאת ערך החברה הדתית, ממנה ניתן להבין כי את מורידה בערך מי שלא שם. אני מכיר אנשים הקרויים חילוניים שילדיהם "רוחניים" לא פחות מאלה שתיארת, ולהיפך. נבלים, בין אם הם נבלים ברשות תורה ובין אם חופשיים מתורה ומצוות קיימים ברוך השם בכל מקום כמו גם אנשים ערכיים, מאמינים וכו"

    • הקצף נובע מגזענות סמויה מי, מאחר וגם כתבתי פוסטים מגנים ולעגנים כמו הסיפור על המפקחת על הפאות והצדיק הנסתר ועוד אז איפה שאני מגנה יפה אבל אסור לשבח חלילה .

      מי אמר שאין אנשים טובים בכל צד אני הצגתי השקפת עולם והקורא מסיק מזה מסקנות משלו.

      אבל אותי לא ישתיקו כפי שקרה לבלוגרית אחרת פה.

      חוץ מזה שנאמר שבמקום שעומדים חוזרים בתשובה צדיקים גמורים לא עומדים ורב החוזרים לא נולדו כתוצאה מזיווג רוחני. כך שמי שעובד על מידותיו מתעלה הרבה יותר ממי שנולד לשושלת של אדמור"ים.

      • משה יצחקי

        אביטל
        אני מבין את הכעס והעלבון.
        יותר מדי שנים שומעים מצד אחד את עניין העגלה המלאה והעגלה הריקה, וכמה אור יש שם וכמה חושך כאן, ומצד שני מוטחים גידופים מכלילים על כל החברה החרדית. הרגישויות כאן כל כך גדולות והעצבים כל כך חשופים מכל הצדדים שכל התיחסות מפעילה בליסטראות לכל הכיוונים. קראתי את הפוסטים שלך וראיתי שיש בהם כנות גדולה ואמונה. אבל לא אוהב את סולם המדידה הזה של מי מתעלה על מי, זה רק מרחיק אותנו מההכרה שכל אדם נברא בצלם וכל אחד, אבל כל אחד ראוי שישפר מידותיו למען עולם וחיים טובים יותר.
        אגב, התגובה הקודמת היא שלי

  7. אביטל היקרה
    הדברים שאת מביאה מאוד חשובים בעיני, מותר לומר את דעתך, וחשוב, זה המסע שלך בעולם. מאחלת לך לספר ולדבר כל מה שאת אוהבת לספר, אותי זה מאוד מענין.
    כי זאת את.
    להתראות טובה

    • סיגל , האם הבחירה בין משה לראובן אינה אכזרית? הרי אי אפשר להתחתן עם שניהם כך שהדוגמא לא נראת לי .
      יש מקרים של חינוך נוקשה אבל כאן הדוגמא אינה טובה בעיניי אני יוצאת כרגע ואולי מאוחר יותר אהיה ליד המחשב לזמן קצוב.

      • אפשר להתחתן עם שניהם ,אבל "אסור". (ולא בגלל שאי אפשר).

        • סיגל אני לא רוצה להתפלמס כי הדוגמא פשוט לא מדברת אלי אז חבל.
          יש נוקשות בחברה החרדית שאולי אכתוב עליה שנוגעת יותר לחינוך בישיבות . הדברים כבר יוצאים החוצה אפילו לכלי התקשורת שלהם אז אלה הבעיות הדחופות בעיניי ולא נערה שתלך או לא תלך לחתונה. אולי לך יש נגיעה אישית בדבר אבל איני יכולה לדון בדברים שלא מושכים אותי ואיתך הסליחה. וגם פתאום קשה פה ללחוץ על התגובות לכן אגיב גם לאחרים.

          אגיב גם לטובה ואומר לה תודה רבה.

          וגם למשה יצחק באמת יש איזה אמירות בעיתיות לגבי אלה שלא שומרים מצוות וההפך שאלת מי התחיל טעונה מאד . והלוואי וזה יפסק.

          • החינוך בישיבות דהיינו לא עצם הלימוד אלא אופן הלימוד ואופן בחירת התלמידים וסיווגם .רציתי להבהיר כי שוב אני מציגה צד אילם בבלוגיה הזאת. אז אולי אכתוב על זה בהמשך. יום טוב .

          • הי אביטל,החינוך בישיבות מאוד מעניין אותי והייתי שמחה לקרוא עליו דרך עינייך. (יש לי חברה חרדית שסיפרה לי משהו ולא היה לי נעים לשאול אישה עם פצע אז אולי אוכל למצוא אצלך מענה).
            המשך יום שמשי לך.

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת