בננות - בלוגים / / סוגית כיסוי הראש
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

סוגית כיסוי הראש

משהו שלא קשור לכלום, הוא סוגית הכיסוי ראש שמסעירה את הרשת.

אישית אני מבינה נשים שמסירות את הכיסוי, אולם אוביקטיבית רובן נראות יפות יותר כשהוא עליהן. קשה להסביר את זה אבל לטעמי זה כך. בעיקר כשהכיסוי כולל סרט וכדומה.

אני אישית הולכת עם פיאה ובקיץ הסבל בלתי נסבל ממש, בנוסף נושא הפיאה דורש השקעה כספית מסיבית, של סידור וחפיפה, דבר שדורש זמן ומזומנים שלא תמיד מתחשק לי לבזבז. התיחסתי לנושא בספרי האחרון " לפני ואחרי בבני ברק סיטי" בו אחת הגיבורות היא פאנית. בנוסף יש בעיר שלנו בעיה ידועה, עליה קובלים טובי הרבנים והיא: שהפאות הולכות ומתארכות והגבולות כבר לא ברורים, מה שהיה פרוץ אתמול, הפך בצוק העיתים לצנוע היום. אם כי איני יכולה להאשים בחורות צעירות שרוצות להראות טוב. ובניגוד אלי משקיעות בעניין הרבה זמן וכסף.

פרסומות והשפעות חודרות לכל חלקה טובה. מאידך מאז שיש פאות כאלה מהודרות שבגינן רבות החליטו לכסות את ראשן, מול אלה שהחליטו להפסיק את המנהג הזה, נוצר בהחלט שיוויון, איני יודעת מספרן של מי עולה על מי.ואולי גם זו לטובה, כמו שכבר נאמר על ידי טובים ממני.

אחת הסיבות שהכיסוי בכל זאת מחמיא, הוא השמש הישראלית שהורסת לרובנו את השיער, והופכת את הצבע שעליו לדהוי, העניין בולט בעיקר אצל המבוגרות בינינו.

עם השנים השיער פשוט נהרס, ולכן כיסוי, ואפילו חלקי רק מיטיב עימנו. זה בהחלט שיקול שראוי שילקח בחשבון, מעבר להטפה ההלכתית שאין לי עניין לערוך כרגע. היא פשוט לא מעוררת הזדהות, אם כי עניין הכיסוי הוא כמובן קודם כל ציווי.

לכן לדעתי לא תמיד טוב למרוד בהלכה באופן גורף, כמו שגם צניעות רק מיפה את האישה, ובגילי המתקדם אני יודעת על מה אני מדברת, האמינו לי, כך גם הכיסוי בסופו של דבר עומד לצידה בימיה הפחות טובים. שלאור הארכת תוחלת החיים לא מתמעטים ב"ה. הכוונה כמובן למובן החיצוני בלבד.

זה מה שרציתי לכתוב על הנושא, וידעתי שיקומם רבים ברשת, רק אל תזכירו לי את הקיץ.

נקודה נוספת שעשויה להרגיז, היא ההיתר שהרב משאש נתן לעניין ההליכה בלי כיסוי. יצאתי ובדקתי שהמדובר ברב מחמיר מאד, ומי שהולכת על פי פסיקתו בעניין כיסוי הראש, תאלץ ללכת על פי כל פסיקותיו שהחמירו מאד בעניני ילודה ומניעתה.

טוב זה אברה קדברה למי שהוא לא חלק ממגזר דתי כלשהוא, אבל אם דתי כן קורא את זה אולי הוא מבין למה כונתי ולא חושש לי. וכדומה וכדומה.

שבוע טוב זה העיקר, בלי כיסוים על הלב.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת