מתוך "שירי תמיר" של דניאל כסיף (הקיבוץ המאוחד 2007)
מַתָּנָה
מַתְּנַת יוֹםַ הַהֻלֶּדֶת שקָנִיתָ
אוֹמֶרֶת אֶת שֶׁלֹּא נֶאֱמַר:
כְּלִי מִזְּכוּכִית דַּקָּה
שֶׁחָרְטוּ בּוֹ תַּחֲרָה לְבָנָה
וְהוּא מְכָל עָגֹל לְנֵר
פֵּרוּשׁוֹ כִּי תְּקַיֵּם אֶת נַפְשִׁי
בְּנַפְשְׁךָ הָעֲדִינָה, הַשַּׁבְרִירִית
וְכִי תִּקְוָה בְּךָ
שֶׁאֶשְׁמֹר אֶת נֵר נַפְשְׁךָ
בִּצְלִילוּת נַפְשִׁי
וְאִלּוּ שָׁלוֹשׁ הַמַּחְבָּרוֹת
נוֹעֲדוּ לְהָכִיל אֶת דִּבּוּרָהּ שֶׁל נַפְשִׁי
אֶת שִׁירֵי נַפְשִׁי
אֶת שִׁירֵי אַהֲבָתֵנוּ
שֶׁכְּבָר הִתְחַלְתִּי לְכוֹתְבָם בַּחֲשַׁאי
אֲשֶׁר לַגּוּף – לְגוּפְךָ, לְגוּפִי, לְגוּפֵנוּ
בּוֹא וְנַנִּיחַ לְזֶה, אַתָּה אוֹמֵר,
לְפָחוֹת לְפִי שָׁעָה.
חֲצִיצָה
אַף שֶׁאַתָּה רָאוּי לְאַהֲדָה
בִּגְלַל כַּמָּה וְכַמָּה סְגֻלּוֹת
אֶפְשָׁר שֶׁסַּעֲרַת הָאַהֲבָה בָּהּ נֶאֱחַזְתִּי
אֵינָהּ אֶלָּא חֲצִיצָה –
גּוּפְךָ הַדַּק וְהֶעָדִין
נַפְשְׁךָ הָרוֹטֶטֶת כִּצְבִי רָהוּי
מַסְתִּירִים מִפָּנַי אֶת הַדְּמוּת הַקּוֹדֶרֶת
הַנּוֹדֶדֶת בָּאֹפֶק הַמַּחְשִׁיךְ
וּבְיָדָהּ מַגַּל מְמֹרָט, נוֹגֵהַּ
כְּסַהַר בְּתוּלִי.
עדין עדין, רגיש רגיש.
נוגע בעדינות, ברגישות שובר ברכות
תודה איציק ואורה על הקריאה הרגישה. יעבור לכסיף.
כמו שאבא של לי עברון אמר לה (אני אומרת לך שהיא מרשה לי להשתמש) שבין שני אנשים נוצרת ישות שלישית, השיר שלך עוסק בזה והמתנה היא לצורך העניין הגוף של הישות, בעיני, כמובן, בעיני. היה עוד תמיר אחד שאהבתי בין התמירים, את תמיר הסקסי, I PREEFER NOT TO – האצילי (למרות שבחזרה הזאת הזכיר לי סיפור של ג"ורג" פרק), עם הגסויות, בגלל המיניות, אז אני מגיבה למיניות כמו שילדים בני שלוש מגיבים למילים חרא ופיפי, אז מה?
שלי. עניין הישות השלישית נכון בעיני. מי שעשה לשלישי הזה תאורטיזציה בפסיכואנליזה הוא תומס אוגדן ששניים מספריו תורגמו לעברית.
הוא כותב על השלישי הנוצר בין המטפל למטופל.אבל אולי צריך לדבר על ארבעה. צילו של האהוב בעיני האוהב. וצילו של האוהב בעיני האהוב. נראה מה יחשוב כסיף.
ז"ורז" פרק?
נסי מלוויל, יותר עדיף
תודה!
ידעתי שאני לא בטוחה לגבי זה
חציצה – מתפרש לי כהתאהבות בהתאהבות. הנגע הקשה ביותר של האהבה. הסערה שמסתירה את הנוף.
זה כתוב מאוד יפה.
כן.משהו כמו התאהבות בהתאהבות. הספר מפרט גורמי רקע רבים שיצרו את ההתאהבות המטורפת הזאת והם מתגלים בהדרגה.
שירה עדינה ונוגעת בנימי הנפש. הרי רק השירה או האהבה מרחיקה מעט את ההוא עם קלשון-חרמש הירח ביד.