בננות - בלוגים / / כי אני זרע מאדים וכבש עקוד בשדות תעופה"
אמירה הס
  • אמירה הס

    האמת שהביוגרפיה שלי זה לא מה שהביוגרפיה שלי אומרת.  יש ביוגרפיה נשמתית שהיא בעבורה מיצגת את חיי. אבל: עליתי ארצה מבגדד ב-1951 עם הורי ואחי הצעיר ראובן. סיימתי בי"ס סליגסברג במגמה הלבורנטית.  צבא. נשואין. גרושים. שתי בנות 3 נכדים.  קורסים רבים ושונים ביניהם שנה או שנתיים באוניברסיטה למדתי ערבית. הופעתי בכמה הצגות בתאטרון הקהילתי בקיראון ובתאטרון החאן במונולוגים ודיאלוגים. בקיר און הייתי האמא של ורדהלה של חנוך לוין. ובחאן בלונש מחשמלית ושמה תשוקה ואחת המשוגעות משאיו.  מאוד אוהבת לשחק בתפקידי משוגעת. בילדותי הייתי בפינת הילד אצל נעמי צורי ואסתר סופר. ושרנו "דוד ירח בשמים לא עצם את העינים. כל הלילה לא ישן במקטרת מעשן.  אולי בגלל זה אחר כך יצא לי הספר וירח נוטף שגעון.  מי יודע? היו לי שתי תערוכות ציור. אחת בגלריה עמליה ארבל ואחת בירושלים בגלריה אנתיאה. היו שבחים על יצירתי בעכבר העיר.   האמת שאני מרגישה מפוספסת.  נגיעות על קצה המזלג בכמה שטחים ולא מצאתי למה אני בדיוק מתאימה או למה אני שואפת.  בזבוז שלם של חיים בלי עבודה של ממש ובלי משכורות. אף כי תקופה די ארוכה עבדתי בלשכת העתונות הממשלתית ולפני כן לפני נשואי הראשונים על חוזה של משרד החוץ במחלקה לשתוף בינלאומי.  מאז שכחתי מה זאת עבודה כי השירה גרפה אותי מהמציאות והלאה. הוצאתי 6 ספרי שירה. באקראי אספתי מאלפי שירי קבוצות שירים ופרסמתי. אני אדם מפוזר שלא יודע איך לנהוג במציאות הממשית. ואיך לכוונן עצמי שאובן בנהירות רבה יותר.  השירים שורפים אותי. לא מרפים ממני.  לפעמים קשה לי לעמוד במעמסה. לפעמים כמעט בקריסה נפשית. לפעמים בקריסות פיזיות.   עולמי צר צר מאוד אף כי פעם היה מאד רחב ושאף לדעת.   עם הזמן אני הולכת ומצטמצמת בתוך עצמי.  זה הגיל כנראה. וזה מציק.  הולכת ונעלמת אל תוך עצמי.  אני מרגישה שאני מפסידה את יפיים וחכמתם של האנשים.

כי אני זרע מאדים וכבש עקוד בשדות תעופה"

שדות תעופה

 

פעם כתבתי בספרי  הראשון:  "כי אני זרע מאדים, וכבש עקוד בשדות תעופה".

 

פעם רק הרגשתי את העולם בוויברציות.  היום נשזר לזה גם קצת חוט מחשבה, חוט שני דק.  הראש שלי חושב במושגים משונים על העולם.  כל הקליטה שלי את העולם היא מאוד מוזרה.  לפעמים קשה לי עם עצמי.  כולי שברים של קריסטל.

 

בכל אופן שדות תעופה הם מוקד הטרוף העולמי בעבורי.  שם יש קלגסים.  אנשי אס אס.  קצינים בדרגה  זין בלי זובי בדרך כלל. רק אשליה של כוח מחץ אימפוטנטי, שהופך למצב של עריצות.  בשדות תעופה עורצים אנשים.  צריך לשלם הרבה על חרות המסע לתוך העולם.  ומי שנוסע מנסה לגשר בתוך עצמו על מרחק היבשות שנמצא בין נפשותיו.  לחצות את גשרי עצמו.  צריך להזהר לא ליפול מגשר סן פרנסיסקו ולמות בקפיצה.   

 

קנדה הקפואה והדכאונית יש בה ג"נדרמיות נפשית שעוד העולם לא התעורר אליה.  אני הנמנית תמיד דעל ה"סכונדריס" מסתבר מהווה עבורם איזו סיבה לחיל ולרעדה.  למה נולדתי עירקית יא אללה.  חשבתי שכבר נפתר העניין הזה של מקום היוולדי.  הרי עיראק נכבשה.  תחת רגלי ז"נדרמים ומכונות יריה עלתה באש יחד עם זכרונותי שהפכו לאפר.  ובכל זאת זהותי הישראלית, אזרחותי הישראלית לא מכסה על מקום היוולדי.  בשדות התעופה של קנדה אני נמנית עם הסכונדריס.  צריך לבדוק אותי מאלף עד תו .  בינתים המון מתאבדים שיעיים בוודאי הצליחו לחמוק מתחת ידיהם של הפראנואידיים האלה.  תארו לכם אותי אשה רוטטת ושבירה , מהווה איום עולמי .  מעמידים אותי בפינה וצועקים לא לזוז.  חשבתי שאני במחנה ריכוז.  היהודי הנודד תמיד נשבה כנראה באיזה מחנה עויין.  ואני אומרת להם זה מפחיד אותי אני מפחדת.  מנסה להיות נחמדה אומרת אתם בינתיים מפסידים איזה מחבל קשוח.  אני נראית לכם מחבלת? והם אומרים את יכולה להבדיל מי הוא מי בין האנשים.  ואני עונה בטח שאני יכולה.  אני קורא בתווים בתנועות, בצבע שיוצא מתוך הנשמה.  רוצה להם להם אני מייד מבחינה שאתם רובוטים סתומים, חסרי השראה חסרי תנופה, נעולים בשדות תעופה בלי מעוף.  נוחתים על אדמת ראשכם הטרשית. יא אטרשים. אתם לא שומעים שאני בוכה?

 

יעני נסעתי לאחותי לסעוד אותה בשעת מצוקתה.  אחותי היא אזרחית קנדית.  אזרחותה לא נתנה לי מחסה.  נגד הטרור הנפשי של הפראנויה העולמית אתה עומד כעלה נידף.  אתה אשליה. אתה מאבד כל שורש שניסית להצמיח.  נשארת תלוש מעצמך.  מבוהל.  אין מילים לתאר את הפחד שלי מפני התעצמות הכוחנות המנתבת עצמה בשדות תעופה בידי ברגים חלודים.  אנשים קטנים קטנוניים חסרי חסד, חסרי חמלה, מבצעים תפקידם כמו נמלה.  חוק וסדר וכאוס עולמי.

כשאשוב אליכם יקירי, תהיה נחמתי בבלוג הזה כתנוק השרוי בעריסה. תמימה כביום היוולדי, אוהבת את ארצי מולדתי אשר ממנה ברחתי, אשוב אל אנשי ואכרות ברית עם מוצאי היהודי.

 

24 תגובות

  1. היי אמירה, זאת חוויה אמיתית?

    • הי גבריאלה, אכן. אמיתית אמיתית וכואבת

      • ברוכה השבה אמירה הנפלאה. טוב לקרוא שוב את פניני לשונך. זו חוויה ממש מזעזעת, יש בי הזדהות. שדות תעופה מאוד מנוכרים ומאיימים, וחוץ מזה כתיבתך כרגיל הינה מצויינת

      • היי שוב אמירה, מבינה שאת עכשיו בקנדה, מקווה שגם תעשי חיים, רפואה שלמה לאחותך. שנה טובה ומתוקה ושובי בשלום.

  2. חוויה מערערת. תמיד הרגשתי בחופש, בטוחה בשדות תעופה.עד שמגיעים למעבר הגבולות לשוטרים האלה בדלפקים. הם תמיד נורא מפחידים אותי, וישר רץ לי בראש "לא עשיתי כלום".

  3. אמירה, את לא לבד.

    גם אותי עוצרים בשדות תעופה ומפשפשים במטלטליי שוב ושוב (בברצלונה זה היה השיא. אולי בגלל שלא התגלחתי, חשבו שיש יורש לקרלוס).
    🙂

    שנה טובה ושפע בריאות לך, לאחותך וליקירייך.

  4. אמירה, חוויה הזויה…לו הבינו מי את כאדם, עדינה ושברירית, לא מזיקה לזבוב, לא היו הדרקונים שולחים אפילו את זנבם אליך…

    שנה ובריאות טובה!

    • שנה טובה וברוכה לכולכם ותודה על הנחומים

      • אין כמו ארצנו הקטנטונת ,מאוד אהבתי את כתיבתך ודימוייך המקוריים, טוב שיש לאן לחזור. א"י היא טבורו האנרגטי והרוחני של כל העולם, אף שאיננו מרגישים כך, עוד נווכח שכך

        • אכן גם אצלי קיימת התחושה הזו שהארץ היא גם מעין מדיום כלל עולמי שכזה והיא מסננת את כל מה שמתרחש בעולם

  5. שנה טובה, אמירה.
    דרך מסננת השנה – לסנן ברגים חלודים מיובשים וחסרי מעוף
    ושאר מרעין בישין.
    לסנן לסנן.
    שירתך.

  6. כתיבתך מרתקת, אמירה, לא הייתי שנים בשדה התעופה ותיאורך מפחיד. קשה התלות בבעלי התפקידים הרובוטיים שבדרך.

    מקווה שחזרתך תהיה קלה יותר
    שנה טובה, אמירה, לך ולאחותך.

    • אינסוף רובוטים זה מאוד בולט בארצות הניכר . על הרקע הזה אני תמיד מקבלת פרופורציות, ומעריכה את העם והמדינה שלי, למרות הקיטוריםץ

      שנה טובה לך סמדדר היקרה

  7. היי אמירה
    את אמיצה
    לא יעזור…
    את מזמן כרת ברית, נחמד שאת מחדשת זה בדמך
    שלך גיבורה שלי
    שנה טובה
    מטובה

  8. הי אמירה
    גם שהחוויה שעברת שערוריתית , את כותבת עליה – שפתייך ישק. תענוג אמירה ! תענוג !
    שתהיה לך ולמשפחתך ולאחותך שנת בריאות טובה, שנת אושר ויצירה.

  9. אוי מתוקה, את תמיד גם מצחיקה אותי ("קצינים בדרגה זין בלי זובי בדרך כלל. רק אשליה של כוח מחץ אימפוטנטי, שהופך למצב של עריצות"). נשיקות ושנה טובה.

  10. מעריךץ אלמוני

    כייף לקרוא מה שאת כותבת. יום אחד אקרא את כל הבלוגים שלך מהתחלה עד כמה שתכתבי. פשוט ככה. אז בינתיים איחולי שנה טובה, ותכתבי, תכתבתי כמה שיותר, כמה ניצוצות יא-וואלי

    • מעריץ, לאמירה יש בלוג גם ברשימות. גם יש יש ניצוצות, יה וולי. הייתי נוכחת בשעת התהוותם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמירה הס