בננות - בלוגים / / לכל מלון יש אחוריים
eden
  • עדנה גור-אריה

    ילדות מאושרת בשדות בין צהלה לנוה מגן.  וזה היה מזמן.  לימודים, צבא, נישואים, ילדים, לימודים, גירושים וחזרה ללימודים.  כיום יש לי אפילו שני נכדים שממלאים את ליבי שמחה.  עם הפרישה מהעבודה התחלתי ללמוד פיסול.  היום אני גם מציירת ולא מזניחה את הצילום בו תמיד עסקתי.

לכל מלון יש אחוריים

 

כפי שאתם כבר יודעים, או לא יודעים, מהסיפור בפוסט הקודם, נסעתי לסין לבדי. כמו רוב האנשים שהייתי בבית מלון. וכיוון שהייתי לבד נדבקתי במציצנות והסתכלתי מחלון בית המלון. ככל שהמלון היה יפה ומפואר יותר כן אחוריו (מה שנראה מהחלון האחורי) היה עלוב יותר.

והנה דוגמאות מספר:

וכך הייתי עוקבת בוקר וערב אחר האנשים שהתגוררו בבתי האחוריים.
הייתי מגלה גבר ואישה שהיו יוצאים למרפסת ושם רחצו שיניים. ילדים שרצו ממקום למקום.
אך,באחד הבתים תמיד נראה רק איש זקן אחד.

 זהו ביתו

רואים את המקום הטובל בירק. בולט בין שאר הבתים? לכן הוא משך את תשומת ליבי. מי יכול להתגורר שם? בסך הכול זה משהו שנראה כמו חדר אחד שעליו גג והכול מלא בצמחייה. הבחנתי שתמיד בבוקר יוצא זקן, מעמיד סולם ועולה לגג. הוא משקה את הצמחים, מסתובב בגג שהוא גנו קוטף ואחר כך יורד. כל בוקר היה הזקן עולה לגגו שהוא גם גנו. מעולם לא נראה שם מישהו אחר. ובערב היה הזקן מוריד את הסולם, משכיב אותו וכנראה גם את עצמו.

 

9 תגובות

  1. איזה יופי!

  2. זה לא היה אתמול? בכל אופן כמו אתמול
    זה יפה ואנושי.

  3. תודה שהבאת תמונות מרחוק כל כך. נראה שהעוני מכה את העולם כולו. עצוב.

    • עדנה גור אריה

      זה באמת עצוב כי בחזית נראה רק את מלון הפאר, ואילו את הסימטה הזאת, היא נחבאת לה באחוריו, ככניסה צדדית קטנה.

  4. היי
    כבר שם הבלוג מספר לנו שמשהו טוב לא יצא פה
    את יודעת זה ניראה עני, אך אני בטוחה שזה עוד טוב לעומת הפרשי המעמדות ששם.
    התראות טובה.

    • עדנה גור אריה

      את צודקת טובה, אלה עוד יש להם היכן לגור. יש דרגה מתחת לזאת ואלה הם ההומלסים. אותם מאד קשה לצלם. כל פעם שהייתי מצלמת הומלס הרגשתי כאילו אני פוגעת בהם, ולכן איני מפרסמת את התמונות. מה שיותר נורא זה, שהממשלה גרמה להרבה מאד עניים להיהפך להומלסים בגלל האולימפידה. הם פשוט גילחו שכונות עוני בביג"יינג, הוציאו את האנשים מהעיר ובנו שם את האיצטדיון המפואר ואת התים שיאכלסו את הספורטאים, אותם הם מוכרים כעת לבעלי יכולת שיקבלו אותם אחרי האולימפידה. שלטון קשה לאנשים מקסימים.

© כל הזכויות שמורות לעדנה גור-אריה