בננות - בלוגים / / כמה מילים על כמה דברים
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

כמה מילים על כמה דברים

 

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

 

עובדיה יוסף אומר שהתורה שייכת לכולם, לא רק לאשכנזים. ואז הוא מתלונן על התובעים בפרשת בית הספר בעמנואל, ואומר שמה יש, הם יכולים ללמוד אצל הספרדים. לא קצת סתירה, עובדיה? אם התורה, ובוודאי גם אלוהים, שייכים לכולם, אז למה שכולם לא ילמדו עם כולם?

 

עוד בן של שופט נהרג בתאונת דרכים. שני בנים של שופטים בישראל נהרגים בפרק זמן של שבוע. תיכף ע. יוסף  הנ"ל יגיד שזה עונש מאלוהים. ומצד שני, במצב הדברים הנוכחי, לא אתפלא אם החרדים בפרשת עמנואל מתפללים נגד שופטי ישראל, ומאחלים להם דברים כאלה.

 

ובעניין צעדת שליט. כשאחי הגיע לגיל גיוס, בשנת 1968, אבי לחץ עליו שילך לעתודה כדי שכך יידחה שירותו בכמה שנים, ואז ילך עם מקצוע לצבא, כקצין, ובוודאי ישרת בתנאים טובים יותר. אחי ממש לא רצה בזה, לא התחשק לו להמשיך ללמוד, אבל השוחד – חיפושית כתומה יד שלישית, פיתה אותו. כעבור כמה שנים, כשגויס לצבא כקצין, הוא שירת בעורף בשל המקצוע (מזרחנות)   שרכש באוניברסיטה. בשנות לימודיו התרחשה מלחמת ההתשה, ושנה אחרי שהוא גויס פרצה מלחמת יום כיפור. אני זוכרת שכילדה וכנערה התמרמרתי על אבי שהוא כופה על אחי לעשות משהו בניגוד לרצונו, ועוד משחד אותו לשם כך! כשקצת גדלתי, הבנתי שאולי כך הוא הציל את חייו.  

 

 

© כל הזכויות שמורות ל