בננות - בלוגים / / החומות שבינינו – המלצה על הסרט הצרפתי 'חף מפשע'
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

החומות שבינינו – המלצה על הסרט הצרפתי 'חף מפשע'

חנה ארנדט כתבה פעם "אהבה היא אחת ההתרחשויות הנדירות ביותר בחיי אנוש". ואכן אהבה או מערכת יחסים רומנטית, הן דבר מורכב, ובטח ובטח כששני בני הזוג מגיעים מעולמות שונים. דרמת הפשע הקומית, זוכת שני פרסי סזאר "חף מפשע" עוסקת בדיוק בנושא הזה. סילבי (אנוק גרינברג הנהדרת) מנחה סדנאות לאסירים בכלא, מתאהבת באסיר ונישאת לו. הבן שלה, אבל (לואי גארל, שהוא גם במאי הסרט), עושה הכל כדי להפריד בין בני הזוג עד ש….טוב לא אספר לכם את סוף הסרט, אבל הוא מפתיע.

הסרט שמבוסס על סיפור אמיתי של הבמאי והשחקן לואי גארל, משעשע, מלא אנרגיה, וחכם. דמותה של אמו של אבל, סילבי היא אשה טוטאלית, שאוהבת לאהוב, שתעשה הכל בשביל הגבר שלה, שמאמינה שלאהבה אין גבולות, ואין חוקים.

שחקן מפתיע בסרט הוא רושדי זם (הדמות של מישל האסיר בו מתאהבה סילבי), שחקן, תסריטאי ובמאי של סרטים מצליחים כמו: הקשרים שלנו, מסייה שוקולד ועוד. בסרט הוא משחק קובני אך במקור הוא בן למשפחה מרוקאית, וכאמור הוא יוצר בפני עצמו. השילוב בין השניים נראה אותנטי לגמרי. הסרט מומלץ בחום!

 

במאי: לואי גארל

הפקה: אן דומיניק טוסאן

תסריט: לואי גארל, טנגי ויל בשיתוף נאילה גויגה

מוסיקה מקורית: גרגואר הטצל

צילום : ג'וליאן פופאר

שחקנים:

אבל: לואי גארל

מישל: רושדי זם

סילבי : אנוק גרינברג

קלמנס: נעמי מרלן

צרפתית, תרגום לעברית ולאנגלית , 99 דקות

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן