בננות - בלוגים / / סיפורי אהבה תחת אש
על השחיקה
  • לאה יסקי

סיפורי אהבה תחת אש

סקס מלחמה צילום ערן אבן

אנסמבל כאן מציג את החלק השלישי בטרילוגיה בפרויקט s "סקס מלחמה s3"

אנסמבל כאן מכה בשלישית וסוגר את הטרילוגיה עם פרויקט s3. הפעם הסקס חובר למלחמה על כל רבדיה ושניהם רוקדים טנגו צמוד שחושף אספקטים שונים ומגוונים מחיי היום והלילה בברים אפלים. עם קצת עזרה מחברים כמו אלכוהול וכדורים פסיכיאטריים מסוגים שונים נושרות העכבות ואיתם גם הבגדים. בהצגה נבחנות סוגיות של הפרט במרחב האורבני הקשורים בעיקרם לתפיסת העצמי, לקשר עם האחר, הבניות חברתיות, כמו מגדר, גזענות, אלימות, זהות מינית, אהבה, תשוקה ומבנה משפחתי מסורתי מול חדש.

בחלקה השני של ההצגה כשהקהל יורד לבר (יש צ'ייסרים לכולם!), עוברת ההתמודדות של הפרט מול הפרטנר המיני, ועל הסתכלות רחבה יותר מול יחסי הגומלין בין החברה לפרטים המרכיבים אותה. על התפיסה העצמית שלנו אחרי המראות הטראומטיים ותפקידנו כחיילים לעומת יצירת אינטמיות במסגרת החיים שאינם צבאיים.

ההצגה מחולקת לשלושה חלקים במהלכם הקהל נע בין החללים באולם כולי עלמה ותוך כדי תנועה עובר עם השחקנים חוויות צבעוניות ותוססות. הקהל פוגש בנשים שמוכנות לעשות הכל בשביל זיון בשירותים. רגע אחד של התמלאות בזרע זר, סקס כמחטף של הזרקת חיים לווריד הנמק. ריקוד המלחמה נמצא ברקע כל הזמן: "הכל זה מלחמה…אני קמה בבוקר, שוטפת פנים, מצחצחת שיניים, שמה מסקרה ויוצאת למלחמה". ההקבלה בין סקס למלחמה הצבאית לזו הקיומית מקבלת משמעות עגומה ומציגה עולם שבו החום האנושי מאבד משמעות, ולפעמים נתפס כחולשה.

הדמויות מגיחות כעכברי לילה ומציגות את המלחמה של הפרט עם הגוף: "אני לוקחת כדורים. לוסטרל. אני לא גומרת, אבל מרגישה טוב".
הדיאלוגים והאינטראקציה בין הדמויות מכניסים את הצופה לבור של ריקנות קיומית, ורק הסקס הרגעי והזר יוצר משמעות מזככת. ברגע שלא מפחדים להשיל מסכות ופשוט לקחת, לחטוף, כמו שלפעמים אוהבים לחטוף ג'אנק פוד ולא ארוחת גורמה, מציאת סיפוק בסקס מהיר וממצה ללא אשמה שמשכיחה את האנרציה הקיומית והלא מלבבת.

חלקה השלישי של הטרילוגיה, צמוד לפורמט ויוצר המשך ישיר לחלקים הקודמים, אך אינו מביא בשורה חדשה או תפנית חדה מאחיותיה הראשונה והשנייה. הסיום מרתק ולא קונבנציונלי. היעדר מחיאות הכפיים של הקהל בסוף, הותיר תחושה שתם אך לא נשלם, כמו להיזרק לחור השחור של חיינו האמיתיים אחרי ביקור בחממה לוהטת.
מאת: עידו בורשטיין. בימוי: שלמה פלסנר. משתתפים: יואב הייט, יואב כהן, מיטל כרמלי, טליה מנשה, אודליה סגל, ערן פרץ. מוזיקה חיה: קובי ויטמן, עיצוב תאורה: נדב ברנע, עיצוב תלבושות: איה צייגר. משך ההצגה: 75 דקות.
ההצגות הבאות: 16.3.2016, 3.4.2016, 6.4.2016 יום רביעי 19:30. כולי עלמה, מקווה ישראל 10, תל אביב

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ללאה יסקי