בננות - בלוגים / / חג אהבה שמח לכולכם
הבלוג של מיכה שמחון
  • מיכה שמחון

    רחוב השומר 15 חיפה   אחוזה, חיפה נוה שאנן, חיפה בי"ס בארי בי"ס עירוני ג' השומר הצעיר נוער הליכוד נח"ל מלחמת לבנון מר"צ גשור אירופה אוסטרליה ניו זילנד תאילנד  יפן ישראל ירושלים אוניברסיטה אגי הרבה הונגריה תעודת הוראה גימנסיה רחביה מ.א. סוציולוגיה ואנתרופולוגיה יוליה קצת רוסיה בי"ס לצילום מוסררה הודו פלורנטין, תל אביב בי"ס לצילום מוסררה בי"ס גבעת גונן בקטמונים ירושלים סיגלית יד אליהו מכללת ספיר בי"ס לצילום גיאוגרפי  תלמה ילין ובאמצע התחתנתי התגרשתי התחתנתי לתמיד ועכשיו אבא טרי לאימרי מלמד באוניברסיטה העברית תעודת הוראה בסוציולוגיה ופסיכולוגיה מלמד במכון הטכנולוגי בחולון ועכשיו אבא טרי לעלמא

חג אהבה שמח לכולכם

 

דני, חבר שלי, שאל אותי פעם מה לדעתי מטרת החיים. עניתי לו שמטרת החיים היא שחזור אקט הבריאה. האדם נוצר כדי ליצור. אין לו יכולת להתווכח עם זה. היצירה מוטבעת בתוכנו כחלק מהיצר: יצר החיים, יצר המין, היצר ליצור יצירה. העברית בוחרת את שורשיה בקפידה, היא קושרת את הקשר המילולי בין מי שכבול בחיבור המיסטי.  גם מי שאינו יוצר אמנות יוצר משפחה, ילדים, עשיה. 
אהבה היא שרביט הקסמים של הבריאה. היא מסייעת לנו לא לשכוח את ייעודנו. היא מפתה אותנו לתוכו כמו פנס המאיר את הדרך, היא אוזקת אותנו אל עצם קיומנו, השורש, השלד, העוצמה וההעצמה.
אהבה זה נהר של אור שעוזר לנו לחיות עם החשיכות שלנו. לוותר על אהבה זה לוותר על החיים. 
ליפול ולקום ולבסוף למצוא את האדם שהבוקר יפה יותר בגללו. אין סיבה אחרת לקיום שלנו.
ואם לא נמצא בסוף, הרי שנותרה לנו האהבה שיש לו לאדם הנהנה ממעשה ידיו, מעבודתו משליחותו בחיים. האהבה לילדים שאנו מחנכים, לאנשים שאנו מרפאים, לחתול שאנו מאכילים, לזקנה שאנו מעבירים את הכביש. זוהי אהבה שדורשת תעצומות רבות. היא מצריכה נתינה רבה יותר מקבלה. היא ממלאת את העולם באור גדול. 
חג אהבה שמח

 

4 תגובות

  1. יעל ישראל

    "עניתי לו שמטרת החיים היא שחזור אקט הבריאה"

    אני מסכימה עם זה לגמרי.

    תודה על הברכה לחג האהבה.

    • מירי פליישר

      וגם לך מיכה יקר,שיש לך אהבה לכל העולם והעולם ישיב לך באהבה גם הוא.
      כבר חשבתי לפסוח על החג ופתאום ניגלתה לי משמעותו הרחבה יותר-בזכותך

© כל הזכויות שמורות למיכה שמחון