נעמה ארז
  • נעמה ארז

    משוררת.

נשיפה

 

השער "המאמץ להתעוררות" בספר השירים האחרון שלי מתאר בעיקר תחושות, רגשות ומחשבות שעולים בי בזמן מדיטציה. המדיטציה לא נועדה, כפי שרבים חושבים, על מנת להשיג רגיעה.  היא נועדה בעיקר לשמש כר רחב ללימוד העצמי. להיות עכשיו, בהווה, ולראות מה קורה לי. הרגע. השניה הזאת.

לעתים, בזמן המדיטציה ניתן לחוש בדרך לגמרי לא מילולית הויה אחרת. את ההויה הזאת אני מנסה להעביר אל הקוראים שלי באופן הכי מדוייק שניתן, כי שוב, יש צורך להשתמש בכלי מוגבל כדי לתאר מה שאינו ניתן לתיאור.

אני מביאה כאן שיר שמסכם את  אחת הפעמים האלה:

 

 

 

 

נשיפה

 

 

לִשְׁנִיָּה אַחַת  לֹא אָמוּת

לֹא אָמוּת לְעוֹלָם

לְנַנוֹ שְׁנִיָּה

בָּהּ

הָאֵינְסוֹף שֶׁבֵּין הַנְּשִׁיפָה לִשְׁאִיפָה

 

 

לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי

וְלֹא הִלַכְתִּי בִּגְדוֹלוֹת וְּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי

 

 

לִשְׁנִיָּה אַחַת

לֹא אָמוּת לְעוֹלָם

לְנַנוֹ שְׁנִיָּה

שֶׁבָּה הַנְּשִׁיפָה…

 

ה…

 

לֹא אָמוּת כִּי אֶחְיֶה וַאֲסַפֵּר מַעֲשֵׂי יָהּ.

 

 

15 תגובות

  1. הָאֵינְסוֹף שֶׁבֵּין הַנְּשִׁיפָה לִשְׁאִיפָה

    ש א פ ו !

  2. שמעון מרמלשטיין

    ואני ראיתי בנשיפה איזכור למעשה הבריאה

    "ויצר יהוה אלוהים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים"

    והננו שנייה זה המפץ הגדול. מעשה הבריאה. הרגע בין נשיפת (האלוהים) לשאיפת האוויר (של האדם)

    ואולי בגלל זה את כותבת … ואספר מעשי יה.

    • תודה שמעון.
      אני כתבתי על חוויה אוניבסלית משהו. השתדלתי שהתאור יהיה נקי ככל האפשר. יחד עם זאת אני אוהבת
      את הפרשנות שלך למפץ הגדול ואת ההקשר שאתה עושה בינו לבין הנשיפה והשאיפה. שאפו.

  3. את בורכת במדיציה אני בבת שלה הקרויה tat – ומה שנפלא בכך לעומת הפסיכולוגיה הקלאסית המשמימה שזה מחלץ שירים כמו זה שמתחתיו אני כותבת שורות אלה. אולי נמות ואולי במובנים מהותיים לעולם לא. אבל מעצם מסענו ואיכותו וטבעו אנו מספרות מעשי יה המופלאים מכל נשיפה.

    • השיר יפה, גם במדיטציית האותיות לפי הקבלה יש נשימות, אין כמו מדיטציה מכל הסוגים להנביע יצירה. בשיר שהעליתי לבלוג שלי אתמול יש איזכור למתכון המצורף בסוף ספר יצירה. חיה אסתר

      • תודה, חיה.
        לפני הרבה מאד שנים תרגלתי מדיטציה קבלית. זכיתי אז להרבה אור. היום אני מחפשת משהו אחר. אבוא לקרא, כמובן.

    • tat זאת לא טכניקה של לחיצה על נקודות אקופונקטורה והתרכזות במצב או באירוע מסויים? ברור שזאת שיטה מבורכת ורעננה מול הפסיכולוגיה המסורבלת.
      לגבי המוות, שאנחנו עוסקות בו לפעמים, הרי שבזמן המדיטציה יש חוויה של התמזגות עם היקום, ולכן באותו הרגע זהו נצח. העניין הוא שנצח קיים בין הנשיפה לשאיפה, כלומר, הנצח טמון בתוך הננו שניה.
      תודה, ענת. בתשובה לך הבנתי עוד משהו.

    • tat זאת לא טכניקה של לחיצה על נקודות אקופונקטורה והתרכזות במצב או באירוע מסויים? ברור שזאת שיטה מבורכת ורעננה מול הפסיכולוגיה המסורבלת.
      לגבי המוות, שאנחנו עוסקות בו לפעמים, הרי שבזמן המדיטציה יש חוויה של התמזגות עם היקום, ולכן באותו הרגע זהו נצח. העניין הוא שנצח קיים בין הנשיפה לשאיפה, כלומר, הנצח טמון בתוך הננו שניה.
      תודה, ענת. בתשובה לך הבנתי עוד משהו.

  4. חוויה של עד כלות אוהבת את הדבקות בו לספר מעשיו
    יפים לך התהילים מאוד

    • תודה רבה.
      אכן, יפים התהילים.

      • נעמה יקרה אני, אם יתחשק לך , קראי את השיר שלי, "דרך היהלום" (פוסט שהעליתי ב-4.6. 2012, נמצא ברשימת הפוסטים הנקראים ב- ב-בננות, השיר יצא לי אחרי מדיטציה . ולא קבלית שבעים פנים לתורה, והדרכים רבות להגיע להארת הנצח, האינסוף. חיבוק חיה אסתר

        • נעמה יקרה בתגובה הקודמת היה שיבוש ואני שוב מעלה אותה.
          אם יתחשק לך , קראי את השיר שלי, "דרך היהלום" (פוסט שהעליתי ב-4.6. 2012, נמצא ברשימת הפוסטים הנקראים ב- ב-בננות, השיר יצא לי אחרי מדיטציה . ולא קבלית שבעים פנים לתורה, והדרכים רבות להגיע להארת הנצח, האינסוף. חיבוק חיה אסתר

          • ביקרתי שם וחזרתי. והתבוננתי ביהלומים שיצרת. והשיר מקסים מקסים. יכולתי ללוות אותך בעיני רוחי (או מוחי)
            תודה רבה!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנעמה ארז