בננות - בלוגים / / שני חלומות ובוקר מהורהר
הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

שני חלומות ובוקר מהורהר

 

הבוקר התעוררתי מוקדם מהרגיל.
זכרתי את החלום המכונן של הלילה ושמחתי איתו .בחלומי אני מנקה את הבית שגרים בו ההורים שלי אחותי בעלה וילדיה ומשפחתי . ואני מנקה.
כל סוגי הלכלוך מופיעים וכל האמציעים: שטיפה בזבזנית של מי כנרת , איסוף קורים מאובקים מפינות אפלות, ייבוש שטיחים ובדים ששימשו  בבית הזה לאטימה של חלחולים והפכו רטובים, פרישת אותם בדים ושטיחים על גדרות לייבוש, ויכוחים אינסופיים עם כולם שטוענים שהניקוי מיותר או פוגע באוטונומיה, עד לטענה של בן משפחה שלא התחשבתי באימו הזקנה שלה הוא מועיד חיים ללא ביקורת וללא גבולות והנה אני פה מציצה ומפנה ואגב גם קצת מחטטת בחפציה.הנקיון נמשך ונמשך ומעסיק אותי וכשאני כבר חושבת שסיימתי מתחילה איזו תינוקת של המשפחה לנקות ומראה לי מקומות נוספים. עד הפינה האחרונה.יופי.
אבל
בחלום שבא מיד אחריו אני מחפשת את נעליי ולא מוצאת אותם , רואה שלבנות אחותי ארון מלא נעליים ומבקשת זוג כי לא מוצאת את שלי, והיא מסרבת , נקמתי ככותבת התסריט היא שאני שומעת שהיא מתעתדת להתגרש , אבל בעיית הנעליים לא נפתרת. אני יודעת שאני צריכה לחפש טוב יותר את נעליי איפה שהוא בחוץ או בשמש או באיזו פינה חשוכה . ולא מוצאת. זהו הפעם החלום נגמר בצורה לא מספקת.אם תרצו לדעת את פשר החלום למי ששרד עד כה-  אחליף נושא (אולי)

בימים האחרונים אני מוטרדת בקשר לתערוכתי בשאלה איך נכנסים לממסד האמנותי. הווה אומר מוזאונים ועיתונאי אמנות שיירצו , אני חוזרת יירצו לכתוב עלי. כמובן מדובר בתערוכתי שאני חושבת שהיא טובה.
הרבה נתונים הם לרעתי. 
ראשית המדיום האחד -קרמיקה -פורצלן ולא ערוב חומרים שמעיד על אמנותיות בון טונית יותר. 
שנית איזה מדיום – נו באמת חמר -פורצלן שממנו עשויים מיטב הכלים השימושיים. עיצוב יאללה עיצוב. שלישית טוב נו חומר רגיש ושביר שמנסה להשמר ותמיד נשבר בסוף ,אם הוא לא בתיבות שמורות היטב,
רביעית נו חומר ז"א פורצלן לא מקובל  כמדיום אמנותי פרופר, 
חמישית מי עושה את זה? לא בוגרת מדרשה שיש לה קליקה , סליחה חברת השתייכות , אחת שבועטת בדלי הקרמיקה במרדנות בלתי נסבלת – לא עושה שום דבר שיהיה "נעים" בבית , טוב יש כאלה שנעים להם עם אמנות כזו אבל הם לא בממסד, כן ולא מסחרית שמקבלת הזמנות , קשה לקנות ממנה , או המחיר או כל מיני עיקומי אף של , לא בא לי למכור עכשיו, רגע חכו לרטרוספקטיבה במוזאון , אחר כך.
שישית – נושאים קשים ודי גופניים – מביכים לא קלים לעיכול לעיתונאי  האמנות המעטים שבכאן. ולחלק מהצופים.
שביעית – הגיל שלי. מה זה איפה היא היתה עד עכשיו ? הרי סיימה ללמוד לפני  35שנה ורק ב10 השנים האחרונות יצאה לתערוכות? הרבה יותר כיף לעודד צעירים . תרבות הצעירים . למבוגרים ולמבוגרות עלול להיות רחמנא ליצלן ריח של זקנה.
שמינית- אם ניקח בחשבון יציאה לעולם האמנות של לפני 10 שנים . רגע תהליך יפה:
הגעתי לתערוכה במקום מרכזי, עם עבודות שאני מרוצה מהן,תגובות מחממות לב, יחס חם מידידים רבים(לפני שנתיים כשהתחלתי את התהליך חששתי שלא יהיה לי את מי להזמין לתערוכה והנה שנתיים של יציאה מהקליפה לעולם האינטרנט הביאו לי ידידים רבים ואני להם  GOD BLESS THEMׂ 

עכשיו אני צריכה להסתער על חומות הממסד ואני די ערוכה . לא אספר איך רק אומר שלצערי משרד יחסי ציבור הוא מעבר ליכולתי הכספית . אבל היום  שבועיים לפני סיום התערוכה אני מנסה. מקווה שאצליח. וכן גם אם לא אלמד לתערוכה הבאה . אני כאן בשביל להישאר.אז בבקשה בלי ניחומים זו לא מטרת הטכסט הזה!
ואשר לחלומות . 
נקיון יסודי , נו כל אחד מבין – התמודדות , התבוננות  ללא חשש בפינות החשוכות , משהו שאפשר להמשיך בו לא מעט ומתאים לי גם בגילי המתקדם . שהרי אחד החששות שמלווים אנשים "במצבי" הוא איך אמשיך הלאה , מה יהיה "סדר היום" שלי, אז התבוננות תוך כדי יצירה . GOOD ENOUGH  FOR ME  
והחלום השני – חיפוש אחר נעליים , הוא כנראה חיפוש קבוצת שייכות קרמיקאית מהשורה אני כבר לא ולכלל שייכות למועדון עולם האמנות , עדיין לא הגעתי לפחות לא באופן רשמי. נכון שאני אוהבת לא להיות שייכת , אבל בינתיים המועדון הזה הוא עדיין חלומי. והאופק תמיד ייתרחק. כנראה שאלך יחפה עוד שנים רבות . רגע דוקא נחמד. הי מה קורה פה שום תמונה?

טוב אחת ,קליפת בד  (פורצלן ) שישבה על עובר ועכשיו היא ריקה . קליפת גולם .איפה הגולם? הלך לטייל על הדף בלי נעליים …

 

 

57 תגובות

  1. מחשבות לעניין ותהיות נכונות… והחלומות משקפים.

  2. המון חומר למחשבה — ואת העבודה מאד אהבתי — תודה. א.

  3. מירי יקרה.
    נראה לי שהחלום הראשון נראה לי סגירת מעגל עם המשפחה. כל מה שהיה שם מלוכלך עכשיו נקי. התינוקת מהחלום, כמו העוברים מהפורצלן, מנקים עד לפינה החשוכה ביותר(איזה כיף לך).
    בחלום השני הנעליים שאת מחפשת ולא מוצאת הוא אולי המקום של חוסר ההשלמה הפנימי עם הדמות , כביכול, החדשה שאת מרגישה שאת אמורה לאמץ לעצמך כדי להתקדם..

    חוצמיזה את חמודה, ועיתונות כתובה יש לך אפשרות לפנות אליה לבד.

    • "נראה לי " כתבתי פעמיים מרוב פחד להיראות נחרצת..:)))

    • מירי פליישר

      תמי פרשנויות יפות לחלומות. רק שתדעי שהכניסה לפינות האפלות לקחה המון המון שנים ולא היה כיף אבל היה בלתי נמנע . החלום הוא יותר היכולת להתבונן במסע. אשר לנעליים אין ברירה. מוכרחים!

  4. הגולם חי ומרשים בגולמיותו.
    לגבי מה שאת רוצה – זה נכון לכל תחום יצירה.
    קשרים והרבה כסף לפרסום קובעים אולי יותר מכל.

    אבל ייתכן שדווקא האינטרנט הוא העתיד גם להפצה רבה של עבודות גם מהסוג שלך.

    והחלומות מעניינים ומתוארים יפה.

    • מירי פליישר

      אתה צודק איציק
      בעיקרון עבדתי המון בתחום האינטרנט להפצה עצמית וזה די מוצלח . לא מספקי אבל מוצלח.
      ותודה כמובן

  5. מירי אני מכירה את הבעיה הזאת ממוזיקה, את חושבת נכון, לא מספיק להיות טובה, מדהימה, צריך "קשרים"
    אז אל תהססי לפתוח ליבך לקשרים, זה לא משרד יחסי ציבור זאת את, ובהרגשה שלי את בדרך הנכונה, מה שאת צריכה לחפש תערוכות קבוצתיות, שזה כיף, ולא עובדים על זה כל כך הרבה זמן,
    אין מה לעשות אמונה… זה שם המשחק, העבודות שלך "מהממות"
    להתראות בקרוב טובה

  6. מירי יקרה
    התערוכה שלך יפיפיה. המשיכי לעבוד. מטרתך הוא המסע שלך. האחרים – זה לא את! מי אמר שכל תערוכה צריכה להיות "מתוקשרת"? אילו רק הגדרות שמגבילות את המעוף שלנו.
    מסכימה עם איציק- האינטרנט זה העתיד. גם בתחום הספרות למשל, מצליחים להגיע להרבה יותר קוראים וצופים דרך הסייבר, וכמובן לתגובות. איזו מדיה נפלאה היא זו. כל כך נוחה. הזמן והקידמה עובדים לטובתנו. כבר איננו תלויים במישהו שיוציא אותנו לאור. אנחנו מוציאים את עצמנו. ובגדול!!!
    איריס

    • מירי פליישר

      תודה איריס
      אבל לא מסוגלת לוותר

      • שולמית אפפל

        חלמת יקירתי את העולם של אתמול ואת הצורך לשלם מחיר ובלבד להשתייך. אנחנו עכשיו בני כנפיים כולנו ולנעלים לא ממש נצטרך. הפיצי אמנותך בין ארצות וגלריות שמתמחות בסוג החומר שאת עובדת איתו. צר עולמי, אך וודאי יש כאלה באירופה הקרובה, אולי יוון ספרד פורטוגל הולנד…ארצות עם מסורת של חימר.

      • מירי, לא התכוונתי שתוותרי! תקראי היטב, מדיית האינטרנט זה נצחון על כולם!!! הציגי, הכניסי, הופיעי ובעיקר עשי אמנות. תהיי אמיתית עם עצמך. האמת שלך תראה.
        מכירה את ההרגשה, בזמן התערוכה ומייד אחרי, ישנה נפילה מהשיא. את תתאוששי ותמשיכי, ובגדול. לאמנות אמיתית אין גיל.
        איריס

        • מירי פליישר

          תודה שולמית ואיריס שקראתם את הרהורי אשר למסקנות . אתן בטח צודקות . כן סבלנות וקצת מרפקים…:)

  7. צר לי לשמוע על כך. אבל אני חושבת שהגיל לא מהווה פה מכשול, הוא דווקא מהווה יתרון. היה לך המון זמן להתבשל עם עצמך עד שהצגת משהו שאת באמת אוהבת.

    בעולם של היום כולם רוצים מהר ועכשיו. גם אני כך, מודה. אני מרגישה צורך לבלוע את כל העולם כאילו אני עומדת למות מחר. אני עוד לא בת 30 וזה נראה לי סוף החיים. העידן החדש הזה גורם לנו להיות תחרותיים, הישגיים ועוד דברים שליליים כאלה.

    אני דווקא מאוד מעריכה אותך כי זו לא גחמה בשבילך. זה ייעודך ואת תעשי את זה no matter what.

    יחסי ציבור זה יקר, אבל את יכולה לעשות אותם בעצמך. תודה לאל, האינטרנט היום מקשר בין אנשים יותר טוב ממשרד יחצ"נות. וזה גם הרבה יותר אישי.

    אני לא מבינה למה קרמיקה היא לא אמנות. שטויות במיץ. מבחינתי גם צלחת זכוכית בעיצוב יפה בחנות כלבו זה אמנות. כך גם בישול. אם זה משהו שנוצר מאהבה, זה אמנות.

    בנוסף, קשה בארץ למכור אמנות כי לאנשים בקושי יש כסף ללחם. אני מציעה לך אולי לפנות לחו"ל. יש המון אתרים באינטרנט שמוכרים ציורים וחפצי אמנות בעבור עמלה. אולי זה יכול לעבוד.

    ובלי שום קשר, תמשיכי לעשות תערוכות. אני בטוחה שזה עושה לך רק טוב בלב.

    סליחה שקשקשתי יותר מדי.

    שירי

    • מירי פליישר

      שירי צעירונת אבל …משהו
      יפה כתבת בכל ותודה גם שקראת וגם שהתייחסת .
      השאיפה שלי היא לא למכור . אקרא לדברים בשמם : להתפרסם . לקבל הכרה בחוגי האמנות הרשמיים. לעבור את המסננות הצפופות ביותר ולהיותר.
      האינטרנט הוא כוח מי כמוני יודעת ,אפילו חלומות אנחנו כבר כותבים פה , מה זה לוקחים את העבודה לפסיכולוגים ? לא . אין תחליף לחיים האמיתיים בשום תחום ומאידך מרחבי הרשת מספקים למדי . למדי.

      • אני מבינה אותך.

        לקבל הכרה ולהתפרסם אילו דברים שונים לגמרי. אני חושבת שאת מקבלת הכרה גדולה, אבל כמובן, אם את חושבת שלא, מי אני שאגיד אחרת.

        פירסום אפשר להשיג לאו דווקא דרך אמנות, אפשר גם מפרובוקציות…

        חיי הרשת לא מחליפים את החיים האמיתיים אבל דווקא תורמים לפרסום.

        אינני יודעת אילו חוגים לא מקבלים קרמיקה כסוג של אמנות, אבל מי יודע, אולי תשני את זה יום אחד. הרבה דברים באמנות השתנו. אולי גם זה.

        בכל מקרה, בהצלחה.

      • ולכן אני משוכנעת שנראה אותך במוזיאון
        !!!

        • מירי פליישר

          עותתתתתתתתתתי את קוראת בקפה???????????

          • אני פשוט מאמינה בכותרת "מחשבה יוצרת מציאות"

            מעבר לכך, ומצטרפת לקדמיי כאן, ומהכרות איתך ועם המקצועיות שבעבודתך והאמונה באמנות שנוצרת ממך, אני קוראת את המציאות לא בקפה;-)

  8. אין תשובה קלה.. וגם לו היה לך כסף זה לא היה משנה הרבה. בית האמנים זה טוב מאוד, אבל בית עני שלא משקיע ביחסי ציבור ובקישור למתעניינים במדיה של התחום.
    המחשבה היותר בונה, כנראה, גם אם אין בה נחמה מיידית, היא לשמוח במדרגה הזו ולחשוב על הבאה.
    אפשר אגב גם לנקוט יוזמה בעצמך ולנסות לדבר עם העוסקים בתחום. מעצבן אמנם שהיום רוב המדיה היא צעירה ועוסקת בצעירים לא פעם מפרספקטיבה ריאקטיבית, אבל אין לדעת. עשויה להיות לך הפתעה.

    • מירי פליישר

      בדיוק אמיר אני עוד מתכוונת "לעבוד" בנושא. יש תוכניות לא ויתרתי בנוסך
      "מה אני יכולה לעשות" אני בודקת ומנסה ללמוד את הטכניקות. אולי באמת יהיו הפתעות. ולא רק בחלומות.

  9. מירי, את אישה אמיצה, או אופטימית, או שניהם ביחד ועוד הרבה תכונות אחרות.
    עצם העובדה שלא נתת לגיל לרפות את ידייך ויצאת כשהתאים לך לצאת
    כבר אומר שאת בדרך הנכונה שלך.
    לא אמרת "עברתי את גיל 25, לא נזרקתי בהודו, כנראה העולם הזה לא בשבילי", לא בחרת בחומר הפופולרי, לא ישבת לקבלות שבת עם הממסד.
    להרבה אנשים כדאי ללמוד ממך, אני חושבת שהאנשים הצעירים ממך שחולקים איתך את אותו תחום אמנות יודעים להעריך את המידות האלה שלך ולקבל מהן השראה.

    • מירי פליישר

      הדס תודה היטבת להבין. אני בת אדם שאיננה הולכת במסלול מקובל ועוד מנסה להזיז את המסלול אלי.
      תודה על העידוד יקירה. תענוג לקרוא מה שכתבת ומחזק.

  10. בלינחמותבלינחמות.
    איזה כיף שאת זוכרת חלומות מירי, יש מספר חלומות קטן מאד שאני זוכר. שניים מהילדות, ושניים שלשה מהשנים האחרונות, ומלבד זה חלומות התעופה הם הנפלאים ביותר. מומלץ.
    אז מה היה לנו? נקיונות ונעליים, ורצון לשבור את תקרת הזכוכית.
    אין לי נחמות, רק שהאמנות שלך, מתוך מה שראיתי בצילומים היא אמנות אמת. וחוץ מזה אולי נקים איגוד אמנים בגיל המעבר ונוציא לשון לעולם.

    • מירי פליישר

      תודה מוישלה יקר שאינך מנסה לנחם . מה יש לנחם? השגתי לא מעט. באופן יחסי.
      אשר לחלומות גם אני בדרך לא זוכרת חלומות. אלה כנראה התדפקו על שער הזכרון משום חשיבותם .
      אשר להתאגדות המבוגרים לצורך הכרה בפריצות הדרך שלהם ללא קשר לגילם …באמת צריך לדבר על זה ולהתעמת עם השאלות האם יצירה חדשה היא תלויית גיל , כנראה שלא . במיוחד אם היוצר/ת שברו כיוון מתי שהוא. ובכלל שיר טוב יצירה טובה תבשיל טעים . אנחנו תמיד נהיה מוכנים לקבלם לא? הלאה הסטיגמות באשר הן-גיל,מדיום,טכניקה…זה לא המה זה האיך או שאומרים להיפך(:)

      • מירי, בעניין האמנות, החלוקה הזו לצעירים פורצים ומבוגרים שמרניים, זה צורך של צעירים למרוד ולמצוא את דרכם וזה בסדר גמור. הבעייה עם אלה שהמרד שלהם חלול ונשארת גבבה.
        אני מכיר יוצרים צעירים שהם כל כך זקנים ביצירתם שבא למות, ולעומתם יוצרים מבוגרים בשיא הפריחה והתעוזה.
        כך שהעניין מגוחך ומשעשע לעיתים
        קדימה הפורצ(לנים)(:

        • מירי פליישר

          הנה הגדרנו משהו מעניין מוישלה.

        • אסתי ג. חיים

          מירי יקרה,
          התערוכה שלך מצוינת, וקודם-כל-יש לך תערוכה! זה השיג לא מבוטל בעיני, עצם היציאה לאור עם היצירה שלך. זה מאוד אופייני, בכל גיל, לאחר הולדת היצירה והצגתה לקהל, לחוש את מה שאת חשה. השגת הרבה מאוד! תמיד אפשר, כמובן להשיג עוד, ההכרה היא בור ללא תחתית, ולא חשוב על איזה ענף את ניצבת, תמיד תרצי להגיע לענף הבא, הגבוה ממנו. תכלס – מה אפשר לעשות עוד, כדי להגיע לעיתונות הכתובה? אולי לקבוע פגישה עם עורך מדור אומנות? אולי להיות חצופים ולהתקשר? ההפתעות תגענה, טובות מבחלום.

  11. סבינה מסג

    העבודה יפה. ההגיגים נועזים ומשותפים לרבים. בהצלחה!

  12. גיברת זה בטח קשה כשאת נעה בשעון העצמאי הזה שלך .. לך עכשיו מתאים גודם לא היה מתאים .. עכשיו יש לך מה להגיד ואיך להגיד..
    אז תגידי ותגידי ותמשיכי להגיד כי את לא יכולה אחרת .. האומנות עושה את העבודה שלה..

    אני קוראת בשירשור הזה המון נגיעות בהלקאה עצמית ותירוצים???
    יאללה גברת "צעירה" באומנות כמו באומנות אין דבר כזה .. טוסי, נצלי את האנרגיות החכמות שלך לעשיה גם "סבתא מוזס " התחילה בגיל מבוגר משהו כמו 80 לא?

    • מירי פליישר

      תודה גיברת דוט על ההלקאה המעוררת .
      אני לא סבתא אני מירי

      • מיכל ברגמן

        מירי יקרה,
        זה לא עניין של נחמה – זה עניין של מציאות.
        לפעמים כשאני קוראת/ צופה באיזו פריצה מיוחצנ"ת של אומן צעיר אני לא מבינה מה הקשר לסופרלטיבים. אומנות דורשת פרספקטיבה ועד לימינו נחשבה לעניין שמבשילים לתוכו, לפחות לרוב.

        אני תוהה האם יתכן שובע ותחושת סיפק לתחושות שאת מתארת, ואני משערת שלא ממש. זהו רעב שאין לו שובע והוא המניע ליצירה.

        הייתה לי פעם מרצה לפסיכולוגיה(מאוד מבוגרת. הרבה אחרי גיל פנסיה. לכן זה היה מרתק)שאמרה לנו – "תגדלו את הילדים שלכם על קצות העצבאות. שצריך להתאמץ. שלא יבוא בקלות. ותשמרו על כמה חלומות . אוי ואבוי למי שמגשים את כל החלומות שלו".
        יש בזה לא מעט.

        • מירי פליישר

          בדיוק מיכל חשבתי היום . מה להיות מרוצה מהמקום שהגעתי אליו ולנוח? אוי ואבוי לי!
          אשר לאיך לחנך ילדים . נדמה לי שאני יכולה להגיד כמעט בבטחון ובצער שזו לא המומחיות שלי . מרצה חכמה .

  13. כאן בבלוגיה הזאת אנשים אוהבים אותך כולל הגיל שמהווה כאן יתרון.

    אני מניחה שיש עוד אומנים כמוך ופשוט צריך להמשיך וליצור בלי רגשי נחיתות והדברים יקרו .פעם העריצו זקנים היום צעירים אבל הכניעה שלנולתכתיבים היא זאת שמאפשרת לדברים להתרחש ואולי יוצר הוא יוצר לדורות שאחריו ולכן צריך גם לראות את התהליך כמכלול , ראי וינסט ואן- גוך.

    עצם החיים זה יצירה ואת יצרת דברים אחרים עד גיל מסויים אבל בהחלט יצרת ולא קפאת על שמרייך.

    מחשבות כאלה כמו שהעלת עולות אף ובראשי הרבה אנשים אבל חזק חזק ונתחזק – ביחד.

  14. יעל ישראל

    הרשת דארלינג, הרשת מגלה אותך כבר עכשיו ותגלה אותך עוד ועוד. היא העתיד, והעתיד כבר כאן.

    מקווה ללכת עם אחותי בשבוע הבא.

    • מירי פליישר

      יעל אשמח לפגוש אתכם.
      אנשים חיים למרות הכל הרבה יותר יפים בLIVE מה לעשות. וגם אמנות

  15. עדנה גור אריה

    את כותבת דברים נכונים מאד. יחד עם זה אני ,במספר השנים המועט שאני עוקבת אחרי עבודתך אני רואה פריצה והתקדמות וגם הכרה באומנותך. היום בכל זאת יש שינוי ביחס לחמר ולפורצלן, עורכים תערוכות של אמנות עכשווית בחומרים אלה ולא מצפים לכלים.
    אני חושבת שאת תופסת את מקומך ומאמינה שגם תפרצי דרך מבחינת ההכרה בעבודתך.
    העבודות בתערוכה שלך טובות, יש בהן חוזק ועדינות. אפשר לראותן ברובדים שונים ובהסתכלות טובה מבחינים היטב בעומק ההבעה והאמירה.
    אני רואה אותך הולכת וכובשת את מקומך.

    המשיכי להצליח.

  16. איזה יופי של דימוי, מירי, הופתעתי לגלות שזהו פורצלן. אוהבת את הנושא. בעיני העובר עדיין שם. קודם קראתי את פרשנותך לחלומותייך, נלקחתי לסינדרלה.
    (אחד הדימויים שמעסיקים אותי הוא הנעל)
    מזדהה מאוד עם דברייך. המון בהצלחה.

    • מירי פליישר

      הי סמדר
      קיויתי שתפגשי את עבודות הבדים שלי. גם מגבות וכולם בדמות העוברים העלומים.
      ראיתי שאת עובדת עם מגבות . לא כל כך ברור לי . נאם האובייקט הסופי הוא צילום מעובד או המגבת עצמה שפוסלה .

      כמובן בהצלחה לך עם התוכנית לתערוכה.
      מכירה את הבלאגן, החשש והשמחה.

      גם אני שיתפתי די הרבה את החברים בבלוגייה וזה חיזק מאוד את בטחוני.

      מומלץ

      • תוכלי להסביר? הדימוי אכן נראה עשוי בד, אבל מבינה שזה פורצלן. תוכלי לספר על התהליך, או לשלוח אותי לקישורים?

        המגבות בעבודתי הן עיבוד של צילומי מגבת בתנוחה "טבעית", פשוט מגבת על רצפה. אני ממש בתחילת התהליך, לא יודעת לאן אלך.

        תודה על עידודך:)

        • מירי פליישר

          סמדר
          זה אמנם סוד מקצועי אבל ידוע כך שאין לי בעיה לשתף אותך והקוראים-
          בד טבול בחומר פורצלני נוזלי, מעוצב לצורה שאני חפצה בה , מיובש ושרוף .

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר