בננות - בלוגים / / עושים שלום קרמי בפייסבוק
הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

עושים שלום קרמי בפייסבוק

 

 

 

משהו טוב קורה בפייסבוק

כן אני יודעת יש הרבה תלונות על הרשת החברתית הזו, אם בגלל קשיי התחברות שפחתו לדעתי ואם בגלל שימוש מיותר , לדעתי, בסממני חיבה גורפים כמו משלוח כוס משקה לכל 300 ידידיך המוצהרים וסתימת תא הדואר שלהם במשקה הזה שאפילו אין לו טעם , או בדיחות גסות של כמה משוגעים שרק תיתנו להם את הכתובת שלכם ולמרות שהם אמני קרמיקה משובחים בכל שאר התחומים הם כנראה גסי רוח וחסרי גבולות . כל אלה עברו אצלי לדואר זבל קבוע מיד.

מאידך זו דרך מקצועית בשבילי לראות מה עושים בעולם (שמוכן כמובן להיכנס לפייסבוק) בתחום שלי ולראות שאני לא לבד. הרשת הידידותית נבנית על בסיס חברים מהבית כך שלמשל כל אמני הקרמיקה התורכיים  מנויים שם וגם עוד מדינות ים תיכוניות. מעט מאוד אמני קרמיקה מערביים טובים ,אבל הרבה מצויינים מהארצות הקרובות לנו או ארצות לא מקושרות במערב.
אני הקמתי שם 4 קבוצות . הראשונה קבוצת קרמיקה בינלאומית  בשם  CERAMIC ARTISTS IN WORLD FACEBOOK  שהקישור אליה הוא :  http://www.facebook.com/group.php?gid=19525722248   ומכילה כבר יותר מ 450 חברים,
השנייה תערוכה וירטואלית בשם PEACE – BORDERS שם תערוכה שהושפע ממאמר שקראתי של יעל ברדה (עורכת דין ומשוררת בארים כהגדרתה שכתבה פה מעט ולומדת בפרינסטון משהו שמאלני :))ועכשיו חזר אלי במאמרו של שחר מריו מרדכי בהקשר של פתרון לבעיותינו פה בישראל. הקישור:
http://www.facebook.com/group.php?gid=6481839508
השלישית CERAMIC ARTISTS AT WORK  הקישור : http://www.facebook.com/group.php?gid=20164648456
קבוצה מרנינה שהזמינה אמני קרמיקה להביא תמונות שלהם או של חבריהם בעבודתם וגרמה הנאת התבוננות רבה. אביא בהזדמנות כמה תמונות משם.
לאחרונה פתחתי קבוצה  לכבוד תערוכתי בשם: Miri Fleisher- Embryo and back-עֻבָּר וָשָׁב (אנגלית לא משהו אני יודעת)   והקישור לשם הוא:  http://www.facebook.com/group.php?gid=42749765054 
הכי שימח אותי ידידי התורכי  öder ünsal  (איך מבטאים את זה?)שאינני יודעת עליו כלום פרט לתמונה שלו  בנוסח אטאטורק ושהוא מעריץ את עבודותי ופתח קבוצת שלום בינלאומית קרמית גם  שכתב כשראה את הסרטון  : I  WISH I WAS THERE .

כל ההקדמה הזו היא בשביל להביא כמה יצירות של אמן קרמיקה מצרי מרגש      Ossama Mahmud Eman Ali שהעלה עבודות לקבוצה הבינלאומית  שמיד יגיעו . לא לפני שאספר לכם שיש לי כמה ידידות אמניות מפקיסטן מבולגריה וכמובן מתורכיה. וגם ידידים . וכל אחד מהם כבר הקים את קבוצת החלום שלו שמדברת בשם הקבוצה על שלום או אחווה או ידידות או קשר בינלאומי בין כל אוהבי הקרמיקה.

אז הנה עבודה ראשונה שהיממה אותי באבסטקטיות ובשלמות שלה . שלמות שמכילה את חוסר השלמות של העולם הטבע האדמה. עשוייה מאדמה אדומה מ אסואן (!) ושרופה בשריפת עשן

 

 
 והשנייה –  שימו לב לשם . מעט המחזיק את המרובה. אמן שיושב בשורשי התרבות האנושית – במצרים ומשתמש בהם בזכות ובעוצמה (תכריכים,זוג,סימנים ראשוניים חרוטים על קיר..) . והאדמה החומה אדומה הזו …
 

והשלישי נקרא קוברה  COBRA וזה בדיוק זה . שימו לב למימדים . אוסמה אגב מייצג את ארצו בכל הביאנלות הבינלאומיות האפשריות.

 

 

 

15 תגובות

  1. מיכל ברגמן

    איזה יופי – הקשרים נהיו אחרים לגמרי בזכות הרשת. למרות שאפילו את, מירי יקירתי, לא תצליחי לפתות אותי להיכנס לדבר הזה.
    העבודה העליונה מהממת. גם את האחרונה אהבתי – מהיכן היא?
    האמצעית פחות. הזכיר לי קצת את העבודות שהיו פעם בכניסה לחדרי אוכל קיבוציים ובכלל- הקשר החום לאדמה הארכאולוגית משותף וזה מרגש.

  2. סבינה מסג

    מהמם, זו המלה! פתחת לי שער למקומות שלא שיערתי.

    • תודה סבינה
      גם אני הוממתי . יש היום תקשורת שמאפשרת תחרות בריאה של רמה אמנותית ומאידך אמן כזה שמעצים את המסורת הנפלאה של תרבותו שהיא בעצם ערש תרבות של כולנו. מופלא בעיני.

  3. עבודות מעניינות. הפייסבוק מאפשר מיפגשים של אמנים בינלאומיים. (אני אישית מוצאת אותו מבולגן מדי מעדיפה בפליקר)…

  4. מחמם את הלב, והעובודות נפלאות!

  5. באמת עבודות מדהימות. במיוחד הראשונה.

  6. עדנה גור אריה

    הי מירי, כבר חודשים ל נכנסתי לפייסבוק. איזה יופי של עבודות. אנחנו צריכים לגרום לכך שיתחילו להתחשב בדעות האמנים ולא רק בדעות הגנרלים וראשי השלטון המושחתים.

      • אולי זה הזמן להגיד לך תודה כי בזכות הדברים האלה שפתחת בפייס בוק אני ממשיכה להתפרץ לדלת פתוחה בעיקבותייך.
        אחרת איך הייתי מכירה את כול האנשים המופלאים האלה ומזמינה אותם להיות חברים גם אם ווירטואלים?
        הכי מחממם ומפתיע לגלות מסביב במידה זו או אחרת של קירבה גיאוגרפית אבל בהחלט במידה מהממת של קירבת יצירה..
        יוצרים בחומר מעולים..
        שאני לתדהמתי במה שהם ואני עוסקים סוג של הידהוד..
        סוד של דיבור ארכאולוגי שכזה בטיפול בחומר..
        תחושת זמן ונשימה..
        אולירק כאן אפשר להבין אולי עד כמה דווקא כן אנחנו כבר מכאן.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר