בננות - בלוגים / / דור המדבר
אמנות נטו
  • אילנה גרף

    אמנית, מאיירת, עוסקת קבוע גם בהדפס רשת ותחריט. מאיירת לספרי ילדים, כריכות ספרים למבוגרים, כרטיסי ברכה וכדומה. תושבת רחובות. נשואה ואמא לשתי בנות. השכלה אמנותית: 'המדרשה לאמנות' רמת-השרון. חברה באגודת המאיירים הישראלית. מציגה בתערוכות ופרוייקטים מיוחדים, בארץ ובחו"ל. בסוף 2013 כתבתי ואיירתי ספר ילדים דיגיטאלי משלי, "העדר" שנמצא גם בתרגומו לאנגלית ברחבי האינטרנט באמזון, ibook של אפל ועוד... הספר בגירסא העברית שלו נמצא להורדה בחינם למכשירי טאבלט. כאן: http://store.heliconbooks.com/?id=bookdetails&fname=flock_heb.epub אפשר לפנות אלי בקשר לכריכות ספרים וכמובן לצורך איור ספרי ילדים.

דור המדבר

 

 

 

2007-1967.

 
אמנים ישראלים ופלסטינים נגד הכיבוש ולמען שלום צודק
 
ביום שלישי  5.6.07, יום השנה ה-40 למלחמת 1967, נפתחה בבית האמנים בירושלים תערוכה משותפת של אמנים ישראלים ופלסטינים  אשר קראו ביצירותיהם למשא ומתן לשלום. כשבועיים לאחר הפתיחה בירושלים, עברה התערוכה לגלריה הקיבוץ, תל אביב. כעת עוברת התערוכה לתצוגה באמסטרדם.
 
 
   

התערוכה הינה יוזמת אמנים, בראשם האמן לארי אברמסון,  ואינה קשורה לכל תנועה פוליטית. יחד עם זאת המסר היה ברור של די לכיבוש, ונקראה דור המדבר –  
אמנים ישראלים ופלסטינים נגד הכיבוש ולמען שלום צודק.
אינני מזוהה כשמאלנית דוקא ואיני אוהבת להכריז הכרזות פוליטיות לכאן או לכאן דרך האמנות שלי (יש אמנים שכן, אני יודעת…) אבל כילדה במלחמת ששת הימים גדלתי והפנמתי במשך שנים את האידאולוגיות ששמעתי , וההתפכחות באה רק הרבה שנים מאוחר יותר.
בעבודה (שגירסה שלה כבר העליתי פה כעבודה ששלחתי לפרוייקט "הכמיהה לשלום" שמוצג במים אלה בחוצות הצפון) השתמשתי כרקע בצילום של יומן אמיתי ששמרתי משנות ביה"ס המוקדמות ובהם אני מתארת את שעבר עלי ועל משפחתי בזמן המלחמה. הוספתי פן עכשווי של אישה בוגרת שמתבוננת ותוהה.
 
 
 
 
הייחודי בתערוכה זו הוא דרך משלוח והצגת העבודות, והלוואי שיהיו עוד פרוייקטים כאלה.
חשוב לי לציין זאת כאן, כיון  שזהו נושא מאוד כאוב לאמנים. שברוב התערוכות מתבקש אמן (גם בתערוכות קבוצתיות המוניות למדי ) לשלום מכספו החל ממאות שקלים וכלה באלפי דולארים לצורך השתתפות. זה לרוב כולל חוץ מעבודת האוצר של התערוכה, תשלום לכל מה שמסביב, המקום, ההזמנות ועוד. כמובן שיש לשקול כל תערוכה כזו לגופה, האם ירוויח האמן משהו גם כן, או כמות וסוג החשיפה לה יזכה במיקום זה או אחר.

בפרוייקטים כגון זה, נתבקשנו לשלוח קבצים דיגיטאליים וללא שום תשלום.

 אני מצרפת תמונה מהתערוכה , את העבודה שלי תוכלו למצוא שם בקיר הסמוך למצלמה, ומי שלא מזהה, העליתי  אותה פה בנפרד.
זכיתי שציורי יהיה לצד עוד עבודות של חברים רבים וטובים  שאת חלקם אני מכירה יותר או פחות. נדמה לי שמירי פליישר גם פה…

 

 

 

 

 

 

8 תגובות

  1. מירי פליישר

    הי אילה
    בדיוק קיבלנו בשורה משמחת שהתערוכה תוצג באמסטרדאם במתכונת הזו.ואולי בעוד מקומות. אהבתי את עבודתך שם.
    Dear Artist,
    After opening on June 5, 2007, at Jerusalem Artists" House, and a couple of weeks later at the Kibbutz Art Gallery in Tel Aviv, the Desert Generation exhibition is travelling abroad.
    On Nov. 22, 2007, Desert Generation will open in Amsterdam, at Meneer de Wit gallery. The exhibition in Amsterdam is under the auspices of two NGO groups, "Another Jewish Voice" ( http://www.eajg.nl) and "United Civilians for Peace (www.unitedcivilians.nl). In the near future we expect further international showings of Desert Generation.

    Thank you once again for your support of the Israeli-Palestinian artists" call for an immediate end to the occupation.
    Larry Abramson
    Desert Generation

    • כן גם אני קיבלתי ואת התמונה לקחתי מההודעה שלהם. נחמד לא?

      • מירי פליישר

        משמח מאוד
        קצת לא אהבתי בתערוכה את הקבוצה המאסיבית של לובשי החולצות-צילומים-נולדתי לכיבוש. רעיון אוצרותי מעניין אבל פוגע בשויון המוחלט של עבודות יחידיות מכל אמן ואמן.

  2. היי,
    באמת טוב לדעת שהתערוכה הזו מגיעה לעוד מקומות בעולם.
    העבודה שלך גרמה לי לנסות להיזכר מה קרה ליומנים שלי מאותם ימים. לא יודעת מה עלה בגורלם..
    אבל הנה שני קישורים לעבודות שלי שבתערוכה הזו:
    http://www.oraruven.com/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=591965

    http://www.oraruven.com/site/detail/departAlbum/showPic.asp?depart_id=17370&category_id=8765&picture_id=88016

    חג שמח לך ולכל אורחי הבלוג
    ולהתראות בתערוכות 🙂
    אורה

  3. מזל טוב על התערוכה, כן ירבו.
    מעבר לתערוכה שהיא יוזמה ברוכה מכל זוית, אני מרשה לעצמי להעיר כי, קשירת אירוע אמנותי נטו להכרזה פוליטית חדה ככל שתהיה עושה עוול לאומנות ויוצרת פלאקאט ממה שאיננו כזה.
    האמירה "די לכיבוש" עושה עוול לאמנים לפחות לצד היהודי ישראלי שבתערוכה ומחייב מייד את השאלה: האם סתם יצאנו לכבוש ולעשוק ערבים, האם אין הקשר למה שקרה לפני 40 שנה? זוהי הכרזה המקבלת בלא משים את האג"נדה הערבית לגבי ישראל והקורה איתנו, עם כולנו , לא רק בהירי המבט וטהורי הכוונות…

    • תודה רפי על תגובתך. במקרה זה נושא התערוכה ואני לאחר התלבטויות מסויימות החלטתי כן לשלוח עבודה שמייצגת יותר את הפן האישי-אנושי.

  4. מרדכי גלדמן

    יפה הדף הזה בעיניי

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאילנה גרף