בננות - בלוגים / / הטבע נושא אומר — חג חירות שמח
אחוז בקולמוס
  • צדוק עלון

    נולדתי בירושלים ב – 1954 לאסתר וחביב עלון. אני נשוי לרונית ואב לרות, אֵסי ושירה.

הטבע נושא אומר — חג חירות שמח

חברותיי וחבריי היקרים,

כשאני יוצא בימים אלה עם כלבתי, אני חש שלא רק הכלבים, החתולים, היונים, העורבים והציפורים מרגישים שהטבע נמצא בתהליך של הרהור, אלא אף הצמחים והשיחים והעצים – גם הם נושאים אומר. ואפילו הייתי אומר שלא רק לחי ולצומח יש מה לומר ולאחל אלא אף לדומם – לכבישים, לבתים, לחפצים ולאדמה הדוממת.

ואני מבקש לאחל לכולנו חג חירות שמח – שתמיד נחליט את החלטותינו מתוך חירות ולא מתוך אילוץ ושתמיד נחליט את ההחלטות הנכונות לנו.

אני גם מאחל שהאנושות תנהג בצורה מושכלת ותתאחד במאבק כנגד הקורונה. המין האנושי אינו "ממלכה בתוך ממלכה"; אנו יצורים ביולוגיים כיתר היצורים ועלינו להשתמש בשכלנו בתבונה – אל לנו להתערב בטבע כשליטים בו. אומנם מוטלת עלינו חובה להשתמש בתבונתנו להפיק מהטבע את המקסימום בשל צורכי החיים, אך אסור לנו להשתמש בשכלנו על מנת לנצל לרעה את הטבע ועוד להתגאות עד כמה חכמים אנו על שלמדנו את אומנות הניצול.

ולגבי מדינתנו – הלוואי שנחזור לאמור במגילת העצמאות שלנו: "מדינת ישראל… תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות…".

להבנתי, רוב הציבור אינו סבור שהשמאל המתון הוא "שונא ישראל" החותר תחת המדינה, ורוב הציבור אינו סבור שהימין המתון מעדיף את ארץ ישראל השלמה על פני שלום אמת; רוב הציבור רוצה להגן על בטחונה של ישראל והכול ברוח הדברים המצויינים במגילת העצמאות.

ולמיטב הכרתי, רוב הציבור גם מבין שבהיעדר חוקה יש לחזק את היסודות הדמוקרטיים על ידי חקיקת חוקים (לא רטרואקטיבית), כגון הגבלת כהונתו של ראש ממשלה לשתי קדנציות; מניעת כהונה כשר או כראש ממשלה ממי שנאשם בפלילים; קביעת מנגנון של רוב גדול בכנסת (שני שליש או יותר) לעניין 'פסקת ההתגברות' ועוד.

לסיום, אשתף בשיר חדש – על אהבה; על יישות; על האהבה שביישות; ועל היישות שבאהבה.

חג חירות שמח,
צדוק
ישות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לצדוק עלון