בננות - בלוגים / / ספריי: מכתוב, דושינקא ושחרחורת בגירסה דיגיטאלית בבית בוקסילה
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

ספריי: מכתוב, דושינקא ושחרחורת בגירסה דיגיטאלית בבית בוקסילה

איריס אליה כהן

איריס אליה כהן

איריס אליה כהן, בת 44, נשואה ואם לארבעה, מתגוררת בקריית טבעון. ספרה הראשון "מכתוב" ראה אור בשנת 2011 בהוצאת הקיבוץ המאוחד, וזכה בפרס שרת התרבות ובפרס עיריית רמת-גן לספר הביכורים הטוב ביותר לשנת 2012. 
ב-2013 יצא לאור ספרה השני "דושינקא, נשמה" וזכה לביקורות אוהדות.

הבלוג בבנות   Facebook   

מחיר: 
39.00 ש"ח 

דושינקא נשמה

איריס אליה כהן

מועמד לפרס ספיר 2013 ערב יום הולדתה ה-34 מוצאת את עצמה הדס ב"בַּבּוּשְׁקָה", מועדון בעיר התחתית של חיפה, בחברת שלושה גברים זרים. כאב צורב ורעב חסר פשר דוחפים אותה לעשות מעשה שעתיד להיות התחנה הראשונה במסעהּ לאורך הארץ ולעומק הלב, המבקש תיקון. דוּשִׁינְקָא, נשמה נע חליפות בין ישראל, מרוקו ואוקראינה, נודד בין מחוזות לשוניים ותרבותיים לא מוכרים ובין תקופות זמן שונות. בהדרגה, עם התקדמות העלילה, נקשרות התודעות של ארבעת גיבוריו לכדי סיפור אחד משותף: כואב, מצחיק, מכמיר-לב ומלא תקווה. איריס אליה כהן, שספרה הקודם, מכתוב (הקיבוץ המאוחד, 2011), הפך לרב-מכר וזכה בפרס שרת התרבות ובפרס עיריית רמת-גן לספר הביכורים הטוב ביותר לשנת 2012 , יוצרת גם כאן רקמה סיפורית נועזת ומהפנטת מחומריה הנפיצים של הרב-לאומיות הישראלית, בתועפות של דמיון, הומור, יכולת המצאה וכישרון סיפורי יוצא דופן. לאחר יציאת הספר לאור, המוזיקאי רועי סלמן הפיק את פרויקט "דושינקא, נשמה" בו קטעי פרוזה מולחנים מתוך הספר.

מחיר: 
39.00 ש"ח 

מכתוב

איריס אליה כהן

הרומן "מַכְּתוּבּ", הוא סיפור סוחף של אהבה ובגידה, שחודר באורח נוקב לעולמן של דמויות מורכבות ולא צפויות. זהו רומן מלא חיים ומרגש שנכתב בקפדנות ובדיוק מופלגים. הוא משרטט באורח מופלא את המרחב הישראלי על מתחיו וצבעוניותו האנושית, כמו גם את נופי האדמה והצומח, מבלי לגלוש לרגע לסנטימנטליות. ומעל הכל, מעמיד ייצוגים וירטואוזים של ארוטיקה ואינטימיות שמעטים כמותם מצויים בספרות הישראלית. "'כל מה שצריך לקרות קורה. הכל מַכְּתוּבּ' אחסאן אומר בלי להסתכל עלי, זוקר אצבע לשמים."הלשון הערבית היא שדוחפת את עירית, גיבורת רומן הביכורים המסעיר הזה, להתאהב באחסאן, והיא שמשקמת ומחזירה לעירית את זהותה, שהלכה לאיבוד בנבכי הישראליות החדשה. כך, מוטל על הלשון הערבית תפקיד מכריע בהתפתחות העלילה, עד שהיא הופכת לגיבורה הלטנטית, ואולי אף האמיתית, של הרומן.ביסוד הספר רוחש מתח אתני ולאומי. איריס אליה-כהן חוקרת את המבנים המורכבים של הפוליטיקה האתנית של לשון הספרות העברית. היא פורשת אנליזה מדוקדקת של מפגש התרבויות מזרחי-ערבי-אשכנזי, תוך שהיא מאתרת את התערובת הבלתי פתורה של תשוקה, אלימות ואינטימיות באהבה שחוצה גבולות אתניים ולאומיים.

מחיר: 
25.00 ש"ח 

שחרחורת

איריס אליה כהן

'שחרחורת' הוא ספר שירים ראשון לאיריס אליה כהן, מחברת הספרים 'מכתוב' (זוכה פרס רמת גן 2011 ופרס שרת התרבות 2011) ו'דושינקא, נשמה' (מועמד לפרס ספיר 2013) שיצאו בהוצאת הקיבוץ המאוחד. בספר 'שחרחורת' מכונסים יותר משבעים שירים. חלקם פורסמו בבמות ספרותיות שונות. חלקם חדשים וזהו להם פרסום ראשון.



השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן