בננות - בלוגים / / טל מחכה לרכבת טל ברייר בן מוחה
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

טל מחכה לרכבת טל ברייר בן מוחה

סקירה כל כך מרגשת של Tal Breier BenMoha. מרעידה את נימי הילדה שבי. תודה מעומק הלב!
Tami Bezaleli ספרות שווה – Equal Literature

כרגע יצאתי ממפגש מהמם של Michal Barkai Brody עם אילה דקל בהקשרים של טו באב אהבה SISTERHOOD ו"יחד"- וואו איזו עוצמה מפגש מלא בטוב, וידע (וואו כמה ידע) וחכמה ואהבה. אותגרתי במפגש למצוא זכרון של אהבה מגילאי ילדות מוקדמים והזכרון הגיע חזק מלא אהבה וגעגוע- זכרון מסבתא אהובתי. כבר כמה ימים אני חושבת עליה. אולי בגלל שיום ההולדת מתקרב ומרגיש שונה בלי הטלפון ממנה בבוקר. כשהסתיים המפגש החלטתי- עכשיו. כרגע ממש אכתוב על הספר שיושב לו בפינת משרדי מחכה "טל מחכה לרכבת". הוא כבר מחכה שבוע וקצת מאז שביקרתי בחנות הספרים שם הוא קרא לי- חשבתי שבגלל השם… "טל…" אחכ חשבתי שבגלל הצבעים הרכים והאיור שנגע לי בלב, ישר בדיוק ורכות מזוקקת. ורק בסוף גיליתי בעמוד האחרון שהסיבה העיקרית כנראה לגמרי אחרת.
טל מחכה לרכבת. היא מגיעה ראשונה לתחנה ולאט לאט מצטרפות עוד דמויות, היא איתן וגם לחוד יושבת עם זר פרחים ביידה. הרכבת מאחרת וכשסוף סוף מגיעה כל הבריות עולות. כולן חוץ מ… טל. "למה את לא עולה?" הן שואלות, אחרי שהפכו למעין קבוצה בדקות הקסומות שחיכו על הרציף… אבל טל לא עונה היא בכלל לא הגיעה מסתבר כדי לנסוע ברכבת היא מחכה ולא לרכבת…
אלא למי שתצא ממנה עוד רגע…
מדד מנהיגותה לספרות שווה
כמה כמה- דמות ראשית – טל הילדה.
סינר ומזוודה- טל הדמות הראשית בין יתר הדמויות גם שחקנית כדורסל וגם בסוף חיבור של דורות בין טל ובין…
קשת גוניים ודימוי גוף– טל לא צנומה ובעלת תלתלים ועור כהה וגם יתר הדמויות אינן סטראוטיפיות.
תודה איריס אליה כהן על ספר שווה ומרגש בפשטותו בעדינות ובחדות הבו זמנית שלו. תודה תמי בצלאלי על איור נוגע ישר בלב.
רגע לפני יום ההולדת גיליתי שטל של איריס אליה כהן מחכה וגם אני. את מה שטל מקבלת כשהרכבת מגיעה אני אקבל ביום הולדת בנפש. כי אהבה כמו שאמרו מיכל ואיילה היום במפגש, היא בכל מקום גם בספרים גם ביום יום וגם… בזכרון.
#טל_מחכה_לרכבת
#סקירה #ספרות_שווה #סקירה_מנהיגותה #גיל_רך

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏‏, ‏טקסט שאומר '‏טל מחכה לרכבת כתבה: איריס אליה כהן אירה: תמי בצלאלי‏'‏‏

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן