בננות - בלוגים / / ספטמבר 2016
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

ספטמבר 2016

חמש סיבות לאושר:
1. כשמתקשרים אלייך מעיתון חשוב ומספרים לך שנבחרת להיות בין הנשים "פורצות הדרך" לשנת תשע"ו. את זוכה להיות זאת שעשתה את זה בתחום הספרות.
2. כשאת מחבקת את מיה, משוררת שיד אלות היופי והאהבה נגעו בה, אבל היא בעיקר אחות שנולדה לך השנה בחצי הכדור המרוחק, ואמש נחתה בארץ.
3. כשגשם של הזמנות למופע "בראשית הייתה אהבה" מקדים ונמטר על הטלפון שלך וגבריאל מתקשר לספר לך שגם אצלו. (היום ב 20:00 בלהבים, תושבי הדרום מוזמנים באהבה!)
4. כשאת מאזינה לשיר חדש שלך, מולחן בחן, חסד ורחמים.
5. כשאיכשהו יש לך הרגשה שכולם ינשמו בבית שלך לרווחה בלעדי ההוראות/המשימות/ הטרפת שלך והבן שלך אומר לך, "יה, אמא, את באמת נוסעת להודו? אני אתגעגע אלייך."
צילמה באהבה בסוף המופע בנהריה: Sippy Adi Naveh

 — ‏עם ‏גבריאל הדר‏.‏

 

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן