***
מִבַּעַד לְצֹהַר הָאַמְבַּטִיָה חָדְרָה הַיּוֹנָה
בְּפִיהָ לֹא נָשְׂאָה עֲלֶה זַיִת. הַמָּקוֹם הָיָה יָבֵשׁ
וּמִלְבַדֶנוּ – נָטוּשׁ.
בִּקַּשְׁתִּי שֶׁתָּחוּשׁ בְּנֹחַ
וְשָׁאַלְתִּי לִשְׁלוֹם הַיּוֹנָה הַהִיא
אַךְ הִיא הָמְתָה בִסְלִידָה
וְנוֹצוֹת אֲפֹרוֹת דְּהוּיוֹת צָנְחוּ לַכִּיּוֹר.
אָמַרְתִּי לְשַׁלְּחָהּ הַחוּצָה,
כְּמוֹ חֲתוּל אַשְׁפָּתוֹת,
אַךְ פָּתַחְתִּי בֶּרֶז לָתֵת לָהּ מַיִם לִשְׁתוֹת
וְיָצַאתִי. יָצוֹא וָשׁוֹב.
בְּשׁוּבִי הָיָה הַכֹּל רָטוֹב.
איזה היפוך מורכב ונפלא! פעם את נוח, ופעם את היונה (ההיא).
על אף שניכרת הסלידה ההדדית בינך לבין היונה באמבטיה – יפה שבכל זאת דאגת לה למים.
שבוע טוב,
תמר
יונה ליונה – עורב 🙂
יפה בעיני המשקע היבש והרטוב של הסיפור המקראי בשיר העכשוי והחלומי הזה.
שיר מעניין ומאתגר. התנועה בין המקור התנכ"י לבין המפגש הנוכחי יפה בעיני.
יש סוג של רוורס בהתנהגות של היונה.
יפה, רות. החוץ והפנים מתערבבים ומתהפכים, ואיתם – התפקידים… ורק המבול, כנראה, מחכה…
זהו שיר שהוא בעצם סיפור אלגורי בשורות קצוצות. מעניין לפענוח ושונה ומפתיע בהתייחס לשאר שירייך האהובים עלי עד מאוד.
שיר יפה ובו אנטרפרטציה מענינת למבול המים הזדוניים
ומי אמר שיונה שוחרת שלום
תודה לכולכן על הדברים היפים.
חג שמח
רות
WOW יש שירים שבאמת מרגישים שהם באו מהונלולו של אלוהים!
שורה מבריקה: בִּקַּשְׁתִּי שֶׁתָּחוּשׁ בְּנֹחַ…
אם יונה אינה חשה בנח
מי אנחנו שנחוש בו?
הוא אפילו אינו בונה תיבה.
הכל MDF או סנדוויץ'.
תודה שהבחנת, יוסף…
חג שמח
רות