גם אני רואה קשר ל'תמונתו של דוריאן גריי' של אוסקר ויילד שאם הייתי צריך לתת לו כותרת (על משקל 'ניחוח של רוע'), היא היתה 'יופי של רוע'. ואבוי לעולם שערכיו וההתיחסות לזולת נקבעים בו בלעדית באמצעות החושים. ומי מאיתנו לא הלך, לפחות פעם בחייו, שבי אחרי יופיו של אדם שהתברר בסופו של דבר כמסווה לכיעור פנימי ואפילו אכזריות.
יפה כתבת, אהוד.
(כאן, לעיל, צריך לתקן: זיסקינד. ולא כפי שנכתב – בטעות מקלדת)
תודה על התיקון
אהבתי את הפירוש, אהוד.
אני רק זוכרת שהתחלתי לקורא את הספר, ענין הריחות שמאד משמעותי בחיי, הפתיע אותי, ושמשום מה הפסקתי בהמשך לקרוא, לא זוכרת למה.
עכשיו מתחשק לי שוב לקרוא,
משהו באוירה מזכיר את תמונתו של דוריאן גריי, אם אני זוכרת נכון.
גם אני רואה קשר ל'תמונתו של דוריאן גריי' של אוסקר ויילד שאם הייתי צריך לתת לו כותרת (על משקל 'ניחוח של רוע'), היא היתה 'יופי של רוע'. ואבוי לעולם שערכיו וההתיחסות לזולת נקבעים בו בלעדית באמצעות החושים. ומי מאיתנו לא הלך, לפחות פעם בחייו, שבי אחרי יופיו של אדם שהתברר בסופו של דבר כמסווה לכיעור פנימי ואפילו אכזריות.
הי אהוד
קראתי בענין את הכתבה
זוכרת שהתרשמתי ביותר מהספר הזה
הזכרת לי למה , תודה 🙂