בננות - בלוגים / / אהובה בכל נמל
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

אהובה בכל נמל

 

אחרי תאור הרפתקאתי החלומית עם הבלונדינית מלונדון, ברצוני לשתף אתכן, חברותי וחברי, בחוויות מפגישתי עם כרמן, אהובה אחרת שהיא רקדנית פלמנקו בברצלונה  

כרמן
 
מִלְחֶמֶת הַשְׁוָרִים שֶׁל כַּרְמֶן
עַל הַבָּמָה, שֶׁלִי לְשָׁעָה לֹא קַלָּה
פָּנֶיהָ קָשׁוֹת, עֵינֶיהָ רוֹשְׁפוֹת
נְשׂוּאוֹת מֵעֵבֶר לְראשִׁי בְּהִתְנַשְׂאוּת 
שֵׂעָר פֶּחָם אָסוּף בְּאַכְזָרִיוּת לִפְקַעַת פְּרָחִים
גֵּוָה זָקוּף, רוֹטֵט בְּרִגְשָׁה כְּבוּשָׁה
יָדֶיהָ מְלַטְפוֹת אֶת דִּמְיוֹנִי הַמִּתְפַּתֵּל
בֵּין גַּלֵּי אֶצְבָּעוֹת, אֲרוּכּוֹת אֲרוּכּוֹת
 
רַגְליהָ נוֹקְשׁוֹת לְקֶצֶב קַסְטַנְיֶטוֹת
אוֹלֶה אוֹלֶה, הַשְׁאָגָה זוֹרֶקֶת אוֹתִי לַזִּירָה
מַבַּטִי הבּוֹהֶה נֶאֱחָז בְּשׁוֹקַיִם חֲשׁוּפוֹת
קַרְנֵי שׁוֹפָרִי מִסְתַּבְּכוֹת בְּקִפְלֵי שִׂמְלָה אֲדֻמָּה
אוֹלֶה אוֹלֶה, הַמּוּסִיקָה עוֹלָה וְיוֹרֶדֶת בְּקֶצֶב גּוֹבֵר
אוֹלֶה אוֹלֶה, הַזֵּעָה נוֹצֶצֶת מֵעַל שְׂפָתַיִם פְּשֻׂקּוֹת.
 
בְּחִפּוּשָׂיו אַחַר אֲוִיר לִנְשִׁימָה
נִכְנָע שׁוֹר מְזֻקָּן וּמְמֻשְּׁקָף
לִרְעִידַת הָאֲדָמָה. וְכַּרְמֶן
וִתְּרָה לוֹ עַל נְעִיצַת הַחֶרֶב.
 

 

 

12 תגובות

  1. ההומור העצמי כמוהו כחרב הננעצת, העיקר שלדובר שלום.

  2. גם אני פגשתי אותה השנה אבל במדריד.
    לי היא לא עשתה את זה. העיניים רושפות האש, והרצינות התהומית הפחידו אותי.
    בקיצור, שופרי לא הריע.

    • כמוני כמו גיורא, רק שזה היה מזמן… והיא דווקא כן נעצה את החרב, וגם סובבה 🙂

      • אהוד פדרמן (רחיפאי)

        אמיר יקירי, החרב היתה אחוזה בידי…
        או נכון יותר, השתלשלה לה אי-שם מתחת לאזור חלצי.

    • אהוד פדרמן (רחיפאי)

      בינינו גיורא, פגשתי אותה לראשונה במדריד לפני כמה שנים ועכשיו נפגשנו שוב בברצלונה, ומה אומר – אין כמו הפעם הראשונה.

  3. אהוד עכשיו גם אתה יכול לתת שלט אזהרה בכניסה…:)
    אני הייתי בוחרת במטדור- אולה אולה..

    • אהוד פדרמן (רחיפאי)

      תמי יקירתי, שלט? לא על הדלת, אלא בכניסה לדמיון המפותח שלך ))

      וזה שאת מעדיפה מטאדור, רק אומר שמבחינתי את בצד הנכון של המתרס.

      • אהוד אהוד..אין צד נכון או לא נכון של המתרס..אין כזה דבר…
        על זה בדיוק אני רוצה לצעוק…הכל מותר, הכל אפשרי, הכל מתוך חופש בחירה. בתנאי שזה לא על חשבון "האחר", לא מונע את החופש של "האחר" לבחור מה טוב ומתאים לו…
        הבחירה במטדור היא בחירה חופשית שלי ויכולתי לבחור אחרת.

        השיר לכשעצמו מאוד מוסיקלי וחושני כריקוד הפלמנקו..

        • תמי, תמי, ההערה בענין הצד הנכון של המתרס התיחסה להעדפות האישיות שלי בלבד . אני מסכים עם דעתך שכל בחירה חופשית אחרת ראויה (בהסתיגויות שהעלית) ומצטרף לצעקתך נגד שנאת האחר והשונה באשר הם

  4. מירי פליישר

    נהדר
    פגשנו אחת כזו בברצלונה
    עברה עם המוסיקה שלה ממסעדה למסעדה,הפסיקה באמצע,ביקשה כסף ורק אחר כך המשיכה. למרות המסחריות הבוטה הקסימה את כל הגברים והנשים בסביבה.

    • אהוד פדרמן (רחיפאי)

      מירי יקירתי, לאור נסיוני המר בברצלונה, באה לי מחשבה פרנואידית שבזמן שזו שלך הקסימה את הגברים והנשים, השותף שלה שלח ידו לרוקן את כיסיהם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן