בננות - בלוגים / / גן החיות שלי ( חתולת רחוב )
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

גן החיות שלי ( חתולת רחוב )

 

חתולת רחוב אפורה
 
אִמְצָה עַצְמָה אֶל חֵיקִי, בִּקְשָׁה
שֶׁאַטְבִּיעַ אֶצְבְּעוֹתַי בְּפַרְוָתָהּ  
קִבְּלָה תַּעֲנוּגוֹתֶיהָ בְּרָצוֹן
וּכְשֶׁהִתְעַנְיַנְתִי אֶצְלָהּ מָתַי תּוֹרִי
הִתְנַמֵּר גַּבָּהּ בִּמְרִירוּת מְגֻרְגֶרֶת –    
אֵינִי יָכוֹלָה, אֵין לִי אופִי כַּלְבִּי
אִם תַּמְשִׁיךְ לְהַפְצִיר בִּי
אֵאָלֵץ לְוַתֵּר עַל חֲתוּלִיּוּתִי וּבִשְׁבִיל מִי ?  
גְבַרְבָר שֶׁזֶּה עַתָּה יָצָא מֵהַחִתּוּל.
 
נֶעֱלֶבֶת הִסְתָּלְקָה לִקְצֵה הַקֶּשֶׁת, וַאֲנִי
אֶשְׁבֹּר אֶת שִׁדְרָתִי הַחֲסֵרָה
בְּכָל מְחִיר אֲנַסֶּה לָגֶשֶׁת
הָעִקָּר שֶׁאֶגַּע בָּה
וְלוּ בְּדַרְכָּהּ הָעִקֶּשֶׁת.
 
 

 

2 תגובות

  1. למר פדרמן'
    יש לך – גם לי היקרויות עם חתולים.
    לעלולם לא אשכח ואוסיף לספר איך ירדנו לצמרים, ארץ האל בס Bess. זה אל חתול, בטח גם חתולה. בחמש בבוקר היינו אמרוים להיפגש ליד בניני האמוה, ירושלים, – היה עוד חצי חושך והקדמתי. והנה חתולה באה והתחככה סיב רגליי בהנאה ובחונף. לדעתי זו היצתה החתולה בס ממצרים שהקדימה לברכני לרגל בואי.
    היו עוד חתולים – טובים ופחות. ידידתי מאטכילה אותן והן באות כל עת בואה לביתה, באות בהמוניהן (4-5) והמפליא אותי הוא כי לא רק מבקשות אוכל – יש שהן עוזבות את האוכל ובאות להתחכך.
    לא אספר לך כאן על החתולה הגדולה, לביאה, שבסרט אחד עשתה כמו החתולים הקטנים והתחכך ברגלי המאלף ( ולי עברה בגב צמרמורת.
    ויש תמונה של Ferdinand Khnopff: The Caress. זה גם על חתולה גדולה. אבל זה כבר לא שייך לענין שירך – אלא אם כן אולי לסופו?) תבדוק בעצמך אם לא.

  2. יפה מאוד הדו שיח הזה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן