בננות - בלוגים / / פרוייקט פרידות ( ספיישל יום הזיכרון)
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

פרוייקט פרידות ( ספיישל יום הזיכרון)

 

שורות, שורות ….
 
רֶבַע לְאַחַת עֶשְׂרֵה, הַמִּשְׁטָרָה מוֹדִיעָה
מִגְרְשֵׁי הַחֲנִיָּה בְּבָתֵי הָעַלְמִין מְלֵאִים
עַד אֶפֶס מָקוֹם   כְּמוֹ כֵן אָפְסוּ הַשָּׁנָה
סִכּוּיֵי תְּחִיַּת מֵתֵי מִלְחָמוֹת הַתָּמִיד יֵשׁ
בְּרֵירָה. דַּקָּה לְאַחַת עֶשְׂרֵה,   פַּטְרִיוֹט
צוֹעֵד עַל חוֹף יָמָהּ  שֶׁל חֵיפָה,דּוֹאֵג אִם 
רַחַש הַגַּלִּים יִגְבַּר עַל  יִלְלַת  הַצְפִירָה
וּלְמַזָּלוֹ, הַמְּהַנְדֵס שֶׁתִּכְנֵן אֶת הָעוֹלָם
כְּמִגְדָּל פִּיזָה, מִקֵּם אֶת הַיָּם בְּסָמוּךְ
 לְבֵית הַקְבָרוֹת הַצְבָאִי, וּבְשׁוּרַת
 הַפְּטוּרִים  מִלָּמוּת     צְעִירִים
  פַּטְרִיּוֹט עוֹמֵד דּוֹם  דַּקּוֹתַיִם
   מְסַמֵּן  V בְּמִשְׁבֶּצֶת הַצַּעַר.
   אַחַת   עֶשְׂרֵה    וַחֲמִשָּׁה
    שׁוּרוֹת שֶׁל קְבָרִים  זֵהִים
     מִשְׁפָּחוֹת שֶׁשְׁכוֹל יִחוּדָן
     מְכַסּוֹת בְּצִבְעֵי שְׁקִיעָה
     עוֹד  שָׁנָה  שֶׁל  מַפָּלָתָן
בּוֹלְטִים בְּהֵעַדְרָם מֵהַשּׁוּרָה הוֹרִים שֶׁמָּוֶת שִׁחְרְרָם מִכְּאֵב 

 

8 תגובות

  1. טובה גרטנר

    היי אהוד
    פרויקט חזק
    יש בו את האבל הבילתי נילאה
    שמת לב שיש עכשיו גם את הסרט פרדות
    להתראות טובה

    • אהוד פדרמן

      היי טובה, עדין לא צפיתי בסרט היפני 'פרידות' אך הוא ברשימת הצפייות הצפויות בקרוב
      ומי יודע, אולי יוליד הייקו פרידה

  2. דרכך לכתוב את הכאב, השכול
    מיוחדת, אהוד
    בית הקברות הסמוך לים, העולם כמגדל פיזה, פטריוט בשעה אחת עשרה
    מאוד עצוב.

  3. גיורא פישר

    אני בהחלט יכול להבין "למה התכוון המשורר".

    • אהוד פדרמן

      במקרה הזה המשורר לא התכוון

      הוא פשוט התבונן סביבו ובעצמו, האזין

      ליללת הצפירה וכתב שיר נטוי על צידו

      כמגדל פיזה, שבגלל מגבלות טכניות שינה את צורתו על המסך – וכאן המקום לקורא להפעיל את דמיונו.
      ועוד רמז לגבי קשר בין תוכן לצורה אפשר למצוא בשורה האחרונה

      • גיורא פישר

        לאהוד. לי דוקא היה נדמה שהצורה מזכירה v.
        ולענין "למה התכוון המשורר": תמיד התוצאה היא התבוננות שלנו חיצונית או פנימית. שהרי אחרים חשופים לאותם מראות כמוך אבל הם לא תרגמו אותם באותה צורה ולא הניחו את הפרטים זה לצד זה בצורה שיוצרת את האפקט המסוים שאליו "התכוון המשורר".

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן