בננות - בלוגים / / סנאים באשרם
פרפרים ברשת
  • גרא גינזבורג

    ביוגרפיה חיצונית: יליד רוסיה הלבנה. MA במתמטיקה. עולה חדש כבר שלושים שנה. מורה ליוגה כבר חמש עשרה שנה. מהנדס תוכנה לפרנסתי. כותב שירה, פרוזה, מאמרים ותרגומים מדי פעם. ביוגרפיה אחרת: תורת היוגה העתיקה שינתה את הרכב הדם שלי והניסיון המתמיד ליישם את האמת והיופי שלה בחיי היום-יום מהווה את האתגר של חיי.

סנאים באשרם

 

הם גרים מתחת למדרגות בטון גבוהות שמובילות למגורי נשים בקומה השנייה. מתחת למדרגה השנייה שקרובה לאדמה. לפני שנים הבנאים השאירו שם תעלה ופתח קטן לגישה נוחה לחוטי חשמל,  והם בחרו אותו כבית מוכן ואידיאלי. בקיץ לוהט של הודו, קריר יותר מאחורי קירות האבן, ובחורף הקר הוא מגן מרוח מסוכנת, אפשר לרפד את הבית בדברים חמים רבים וגם להתחמם אחד מהשני. אוצרות חורף רבים אפשר לאחסן שם וצריך להיות ערניים כי עכברים וחרקים רבים תמיד פוזלים לאוצרותיהם, אבל הם שניים ואחד תמיד שומר בסביבה והשני חופשי יותר ויכול לטפס על העצים הגבוהים ולהשיג מזונות רבים וטעימים. הם שני סנאים בצבע חום-אפור עם פס שחור ורחב לאורך כל הגב, ובקצבות של הפס השחור יש שני פסים לבנים דקים ויפים, יש להם זנבות נפלאים, אפשר להתחבק ולהתכסות בהם כמו בשמיכת פוך, זה כמובן בחורף, ובקיץ אפשר לנפנף בהם בשביל קצת רוח נעימה. הם אוהבים לכרסם ולטעום כל דבר, אם תשימו להם אצבע, הם בטוח ינסו לטעום אותה, אבל להם זה בכלל לא טעים, הם נוגסים בזהירות רבה ועוזבים מייד, אפילו שריטה לא נשארת. ממש חכמים.  לפעמים הם שוכחים ושוב מנסים לאכול את חוטי החשמל שעוברים שם, זה לא ממש טעים להם, אבל בהחלט מסקרן. אז יש הפסקת חשמל בבניין בשעה לא רגילה וכולם יודעים שסנאים שוב עשו קצר. אז שוב בא חשמלאי ומחליף חוטים. הוא לא כועס, כי הסנאים מביאים לו פרנסה נוספת, גם הדיירות לא כועסות, כי הן רגילות ואוהבות את זוג סנאים העליזים האלה, והסנאים כועסים רק על עכברים כשהם באים לגנוב להם גרגירים, אבל גם זה רק בשביל להבריח אותם, לא יותר מזה. ליד המדרגות יש משטח אבן קטן בגובה של המדרגה השלישית בערך, שם תמיד יש שמש בחורף, זהו מקום של תצפית מצוינת וגם חדר אוכל משותף, כי כל דבר הם אוהבים לעשות ביחד, אם אחד קופץ לתצפית עם איזה גרגיר חשוב, השני מייד מצטרף לחגיגה עם גרגיר דומה. הם גם מרגישים בטוחים יותר אחד ליד השני, אם אחד מביט ימינה, השני – שמאלה, והכול הם עושים מהר, רצים מהר, מטפסים מהר, אפילו אוכלים מהר. ואם בא כלב גדול ושחור לרחרח מה הולך כאן, הם רואים אותו מרחוק ומסתתרים מייד בביתם עד חלוף הסכנה. אבל הכלב אינו אויב שלהם באמת, אנשים רבים זורקים לו מספיק שאריות, אפילו לסנאים נשאר. אנשים בסביבה אף פעם לא מנסים לתפוס אותם והסנאים מאוד מאושרים. כל-כך מאושרים שאפילו  לא יודעים את זה. אבל מה, אף אחד לא יודע איך הם קוראים אחד לשני, וגם אף-אחד לא טרח לתת להם שמות. ואתם מוזמנים לעשות זאת.

 

26 תגובות

  1. מירי פליישר

    נהדר. גורויים בשניים. ללמוד מהם!

    • תודה מירי.
      פשטות החיים. הם לא חוקרים אחד את השני. הם חוקרים את היער. Indian Palm Squirrel.

  2. סיפור המסופר מן הלב. יפה ומעודד. אולי יום אחד ההרמוניה הקיימת בקרב הברואים בארץ נכר תימצא ותפרח בלבנו.

    • גרא לדיאנה

      תודה דיאנה.
      כל עוד הם קיימים יהיו לנו דוגמאות להרמוניה. כל דיסהרמוניה היא מאדם. זה הטבע שלנו.

  3. טובה גרטנר

    היי גרא
    יש פה את כל המתיקות.
    גרגר ועוד גרגר.
    להתראות טובה

    • טובה יקרה,
      בוא נהפוך כל גרגר לפרח, או יהלום. אם לא נאסוף, אז לא יהיה את מה להפוך ליהלומים, לא יהיה קסם. שיר לשיר, סיפור לסיפור, דמעה לדמעה. בסוף נהיה עשירים מאוד.

  4. כמה מרענן! מה, אתה בהודו?!

    • גרא לסבינה

      סבינה יקרה,
      כן, חזרתי לעבוד. הייתי בהודו. מיליארד הודים לא שמו לב שבאתי, לא שמו לב שעזבתי. לא תאמיני, אבל כל המיליארד הזה חיי במסורת משפחתית סגורה כבר אלפי שנים. שש עשרה שנים למדתי את התרבות הזאת מרחוק. רק בשנים אחרונות התחלתי לבקר באשרם מסויים. לא תייר.
      חיבתי

  5. תַּלְמָה פרויד

    היי גרא,
    נשמע שממש כיף להיות סנאי-ם. חיי סנאי זה לא חיי כלב :).
    אולי באמת נלמד מהם משהו.

    • גרא לתלמה

      היי תלמה,
      את רואה, נפגשים לפעמים, הפעם ליד מאורה של סנאים בהודו. מה את מעדיפה? לחיות בין הסנאים, בין סנאים ואנשים, או ביו אנשים בלבד? הפעם מצאתי לעצמי את התשובה המעודפת. באשרם יש את זה.

  6. הסנאים מקסימים ,גרא ,ולא צריך לתת להם שמות בוא ונשאיר אותם כך כפי שהם, בלי הגדרה לא כמשל במשלי לפונטין
    אלא סנאים יפים בככותם
    באשראם של החיים

    • בואי ניתן להם שמות יפים. נעניק להם אישיות פרטית. אז הם לא יהיו סנאים אבסטרקטיים ולא יעלמו כך. נשמור את שמותיהם בזיכרון והרגש. אולי לפני אלף שמנים עשינו זאת והם נולדו כילדים שלנו עכשיו. נביא אהבתינו לבריאה הקרה הזאת.
      מה את אומרת?

      • אהבה ,גרא, תמיד הולך אצלי
        רק תרים דגל ותכתוב עליו "אהבה" ואני אבוא ואביא המון חברים
        אינשאללה
        שבת טובה לך, גרא יקר

  7. אנאן ואננדה

    • גרא לסושילה

      שמות יפים.
      אחד השמות הרוחניים שלי הוא סושיל.
      פעם היתה לי אחות תאומה בשם שלך. למדנו בבתי-ספר שונים במקומות שונים. היא נעלמה לי במרוצת השנים, שמעתי שהתחתנה אי-שם ברג'יסטאן. אולי את מכירה אותה? 🙂

  8. יעל ישראל

    גם אני התאהבתי בהם, אפילו יותר מאשר בקופים. איזה קסם הם, אה?

  9. רונית בר-לביא

    הרבה זנב ומעט סנאי. אהבתי. פשוט.

    בדיוק דיברתי היום עם מישהו יקר על הסנאים שהיו גודשים את מרפסתנו בעיירה בארה"ב.

    • גרא לרונית

      היי רונית,
      שימחה גדולה לא מוסברת מבקרת בליבנו רק בלראותם, זה קורה לכל הגיליים. למה? כאילו נוגעים בחדוות החיים.

  10. נראה שם, מתחת למדרגות חיים בהרמוניה עם העולם כמו שאנחנו לא יודעים לעשות.

    • גרא ללוסי

      לוסי יקרה,
      הם לא צריכים לעשות כלום עבור ההרמוניה הזו, הרמוניה היא מצב הטבעי שלהם. כל מה שנוכל כנראה, זה רק לחפש את הדרך להרמוניה אנושית, עד שנגיע למקום שממנו כבר אין לאן ללכת. שמעתי שיש מקום כזה. אלף גילגולים, מה יש?

  11. היי גרא..

    הפתעת אותי עם הכותרת המדליקה :
    "סנאים באשרם".
    סיפור נחמד בו תפשת לך עמדת תצפיתן-חוקר, שעוקב אחר מצב הפסיכו-סוציאלי של הסנאים..
    אני עדיין מחפש להם שמות אטרקטיביים.

    בהזדמנות זו,תודה על הטרמפ שכלל גם תאור חוויותיך המרתקות בהודו שיניבו בודאי עוד סיפורים/שירים..

    עזרא.

    • גרא לעזרא

      תודה עזרא, אני תופס טרמפ על הודו והפעם תפסת טרמפ אתי, מה יש.
      אני נותן להם תכונות אנושיות קצת, אין לי נקודת מבט של סנאי. זה יכול להיות מעניין. אבל אז אכתוב סיפור על גרגר של קשיו בשפת הסנאים.:)

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגרא גינזבורג