בננות - בלוגים / / תפילתו של רוסו
יהונדב פרלמן
  • יהונדב פרלמן

    משורר ואיש תיאטרון.  יליד קבוצת יבנה 1960 תנועת הקיבוץ הדתי בוגר לימודי משחק בבית צבי תואר ראשון  בתיאטרון עיוני באוניברסיטה וגם תואר שני מורה לתיאטרון  לפרנסתי.   ספרי: * אלישבע כובשת את שער ברנדנבורג, עמדה, 1996. שירים. * טנגו עם זקף קטן, סצנה/עמדה, עורכת: תרזה בירון, 1999, שירים. * ריקוד השמיניות, ספריית הפועלים, מאיירת: הלה חבקין, עורכת: מירה מאיר, 2004  ספר לילדים. * על פי הדיבור, כרמל, עורך: רן יגיל, שירים 2007.

תפילתו של רוסו

ז/אן ז'ק רוסו / הוידויים 
תרגום: אירית עקרבי

"קמתי כל בוקר לפני זריחת השמש. עליתי דרך מטע סמוך אל שביל נאה מאוד, שנמצא מעל לכרם, ונמשך לאורך הגבעות עד שמברי. שם, תוך כדי טיול, אמרתי את תפילתי, שלא היתה רק מילמול שפתיים סתמי, אלא התרוממות כנה של הנפש אל עבר בוראו של הטבע הנלבב הזה, שחמדותיו נפרשו לנגד עיני.
מעודי לא אהבתי להתפלל בתוך החדר: דומה עלי שהקירות, וכל אותם חפצים קטנים מעשה ידי אדם, חוצצים בין אלהים וביני. אוהב אני להתבונן בו וביצירות שהוא עצמו יצר, ואז ליבי נישא ומתרומם אליו.
תפילותי היו טהורות, יכול אני להעיד, ולכן ראויות היו שייעתרו. לא ביקשתי אלא חיים של תום ושלווה, חיים משוחררים מפגעי הרוע והכאב וייסורי המחסור, לי ולזו שמשאלותי מעולם לא הפרידו ביני לבינה.
ביקשתי כי מותנו יהיה מות צדיקים וגורלנו לעתיד לבוא יהיה כגורלם.
מלבד זאת, מעשה התפילה הזה, יותר משהיה אוסף של בקשות, הרי היה בבחינת הערצה והתבוננות, והיטב ידעתי שכדי לזכות בברכותיו הנחוצות של מעניק הברכות האמיתיות, לא לבקשן מידו צריך, אלא להיות ראוי להן". 

גמר חתימה טובה לכל באי המטע.

10 תגובות

  1. מרגשת תפילתך דרך רוסו ,דרך הטבע
    שנהיה ראויים ונאהב לא רק את המתנה אלא גם את נותן המתנה
    גמר חתימה טובה לך ,יהונדב היקר, שנת יצירה ואור
    ושמחה

  2. רות בלומרט

    כמה נכון.
    שנה טובה יהונדב,
    רות

    • כתבתי תגובה מיד לאחר שפורסם שמא נבלעה?
      אהבתי את הגיגיך על התפילה הרוסואית הזכה שבה האדם ,לא רק ברסלבי, חש את נוכחות האלוקות והרי כבר נאמר
      הכל אלוקות
      גמר חתימה טובה גם לך יהונדב היקר

      • יהונדב פרלמן

        חנה – באיחור מגיב לתגובתך ומתנצל על כך. מודה, וחוזר ומודה על ההתייחסות לדברים שאני מעלה. אין ספק שרוחך הטובה ועינך החדה הם מהנכסים המשמעותיים ביותר בבלוגייה שלנו. חג שמח ושבת שלום.

    • יהונדב פרלמן

      שנה טובה ומבורכת רות. מתנצל על האיחור בתגובתי.

© כל הזכויות שמורות ליהונדב פרלמן