בננות - בלוגים / / להצטנף בחדר הפייסבוק, להתכרבל בשמיכת היוטיוב
יהונדב פרלמן
  • יהונדב פרלמן

    משורר ואיש תיאטרון.  יליד קבוצת יבנה 1960 תנועת הקיבוץ הדתי בוגר לימודי משחק בבית צבי תואר ראשון  בתיאטרון עיוני באוניברסיטה וגם תואר שני מורה לתיאטרון  לפרנסתי.   ספרי: * אלישבע כובשת את שער ברנדנבורג, עמדה, 1996. שירים. * טנגו עם זקף קטן, סצנה/עמדה, עורכת: תרזה בירון, 1999, שירים. * ריקוד השמיניות, ספריית הפועלים, מאיירת: הלה חבקין, עורכת: מירה מאיר, 2004  ספר לילדים. * על פי הדיבור, כרמל, עורך: רן יגיל, שירים 2007.

להצטנף בחדר הפייסבוק, להתכרבל בשמיכת היוטיוב

נינה סימון יושבת בשמש ליד הפסנתר. נסיכה אפריקאית אמיתית. בתסרוקת מגדל מעוצבת להפליא, בזוג עגילי ענק מכסף, בשמלה צהובה מנומרת. נינה יושבת ליד הפסנתר בשמש ושרה:    i've got life. 
שלא כמו בגירסה הממותקת של פורמן בסרט, חושפת סימון את השכבה השיקספירית המסתתרת מתחת לשיר, את נאומו של אותו סוחר מוונציה שגידל תלתלים אפרו ויצא להלחם על חרותו. 
הקהל בכיכר מריע בזמן שנינה סימון הצעירה מראה לו את הדרך. 

ומה נעשה אנחנו עם להט שנות השישים החביב עלינו כול כך שהסתנן לפתע לכיכר תחריר אצל שכנתנו. איך לא נצדד בכול האנשים הללו הלוחמים על חרותם, על הכבוד הבסיסי שלהם כבני אדם ? ומה נעשה עם ברדעי הזה, שלופת את המגאפון בכיכר ושר לעמו שלו:  we've got life ? 

הואיל וגורשנו סופית מחופי סיני האוהבים עלינו נאלץ להצטנף בחדר הפייסבוק, להתכרבל בשמיכת היוטיוב ולשמוע את נינה סימון שרה בשמש על חיים של אחרים. . .

http://www.youtube.com/watch?v=GUcXI2BIUOQ&feature=player_embedded#

© כל הזכויות שמורות ליהונדב פרלמן