בננות - בלוגים / / האמת היא לא משהו שאנחנו רואים
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

האמת היא לא משהו שאנחנו רואים

 

 

 

 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

MicrosoftInternetExplorer4

מה שאנחנו יודעים ורואים אינה האמת. זוהי לכל הפחות,  השערה דמיונית שמתחזה אליה. ומהי האמת? אותה אנו מתימרים להבין. אתחיל במשל? למשל, אם בני ברקית יקרה שאני מכירה, אישה דומיננטית מאד, שהילד שלה תמיד נראה לי עייף ולא מי יודע מה מפוקס… ייחסתי את זה לעוצמות שלה ולהיותו ילד יחיד שמקבל עודף תשומת לב( יש דבר כזה), דבר שמונע ממנו להתבטא. ואז אתמול הסתבר לי שבמשך שלוש שנים, בערך קצת אחרי היוולדו, נדבק הילד בספרטקוקוס מסוג נדיר,יש שני סוגים השני הרבה פחות נפוץ ויש רק שישה פרופסורים ברחבי העולם שמתמחים בזיהויו. בהשגחה פרטית הגיעה האם לרופא שנמצא בישראל, ואז התברר לה שהנגיף עצר לו את ההתפתחות המוחית, בדיקת דם פשוטה לזיהוי הנגיף גילתה את מקור הבעיה, בסיוען של מנות אנטיביוטיקה הוא החלים. אתמול נפגשנו, ראיתי לנגד עיניי ילד חדש. שובב, ערני, נבון תאב חיים. לא להאמין.

או הנשים החרדיות האומללות ומהמדוכאות שצריך להציל ממר גורלן, שוב רק אתמול,התבשרתי על מחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן שמצא שאוכלוסיית הנשים החרדיות היא השלמה ביותר עם עצמה, עם המיצוי העצמי שלה, ועם מעמדה בחברה. שם  בחברה החרדית יש הרבה פחות מאבקים סביב השגת עמדה כלכלית וכל אישה נמדדת ביחס ליכולותיה,דבר שמפחית הרבה מרמות הלחץ התחרותי, שהוא אויב מספר אחד של שאר הנשים בישראל. מה גם שכיום יש מגמה של עידוד והעצמת נשים, מקורסים בנושא מבנה האישיות, חינוך ילדים ועוד. עד קורסים מקצועיים, הכוונה ללימודים גבוהים, עם דגש על שמירת הבית וחיי משפחה תקינים, כמובן. שזה השילוב הנכון.

 

כשאני אומרת לאנשים שחזרתי בתושבה כי אני פמניסטית שחרדה למעמד האישה המתרוקן מתוכן, לועגים לי . אך אני הרי יודעת מהי האמת, והנה יש מחקר שמוכיח את דבריי.

 

דרך אגב אישה שמתחזה לפמיניסטית יש לנו במערכת הבחירות הנוכחית, לא רציתי להתייחס אליה כי איני פוליטית יותר, אם כי הרמב"ם אומר שלהתעלם משקר זה להגדיל אותו. ובכן, אין בנמצא אברך שמרוויח שלושת אלפיים ארבע מאות שקלים בחודש. זה מה שמודבק על האוטובוסים של דן לפחות, אז אפילו אם אני רוצה לעסוק בשלי, אני מתקשה. אברך עשיר כזה, לא קיים. אחי אברך עילוי, אפילו אהוד ברק מאשר אותו, שלומד רבנות במסלול ישיר של הרבנות הראשית לישראל, מקבל בסיוען של תרומות נחשו כמה? ובכן חצו את הסכום של ציפי לשניים. הוסיפו מלח ופלפל, וזהו. יש חודשים שהסכום מתעכב , כי רובו מורכב כפי שציינתי בכלל מתרומות ,ואז הוא תלוי בחסדי שמיים.

 

אסיים בוורט של של בעל ה' תניא' הרב זלמן שניאור מלאדי,ביום א' ימלאו מאתיים שנה להסתלקותו, שאמר: קב"ה אני לא רוצה את העולם הבא שלך, או את הגן עדן שלך, אני רוצה אותך…

 

כך מדבר איש אמת, עוד אתייחס אליו ואל האדרת הנשים שהפיץ כחלק ממשנת החסידות, חסידות חב"ד לגבי הגאולה, בשבוע הבא, בלי נדר.

 
 
  
 

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-style-parent:"";
line-height:115%;
font-size:11.0pt;"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-"Times New Roman";}

 

 

 

 

 

8 תגובות

  1. אוהבת מה שכתבת אביטלי גם הקבלה מדברת על האדרת נשים האשה היא המלכות היא הצלע שבלעדיה לא יתממש זיווג כלומר שלמות היא ספירת הבינה
    היא בונה ביתה חבל שאחרים מסלפים זאת צריך לבער דעות קדומות מקרבנו וביום ראשון אדליק נר לזכרו.

    • אביטל קשת

      תודה על הדברים היפים שכתבת, אכן יש סילוף מאד גדול, האישה נמשלת לפנימיות התורה, אך עוד אתיחס אל זה. משום מה רק מה שמוחצן נחשב. זה העניין. והדברים הדקים, הפנימים, שדוקא לנו ככותבים צריכים להיות מוכרים נדחקים לקרן זוית.
      שבת שלום יקרה. זאת גם שבת מברכין, שבת הבאה מתחיל חודש חדש ב"ה.

  2. גיורא פישר

    מעניין הפתח שאת פותחת לנו, מחיים שבדרך כלל נסתרים מעינינו. תודה

  3. אני מאד אוהבת לקרא את מה שאת כותבת .אני באה מרקע דתי .
    עפרה

  4. תלמה פרויד

    הפרשנות היא בעיני המתבונן. מבחינה זו, סדנא דארעא חד הוא. איש באמונתו. כל אחד לשיטתו. בני האדם כל כך שונים וגם כל כך דומים. שבת שלום וברכה לך, אביטל.

    • אכן כן. אוסיף בקריצה, מה שאנחנו מאמינים על אחרים.. זה לא תמיד מה שאנחנו מאמינים על עצמנו, ולא תמיד קשור לאמונה תמימה.

      שבוע טוב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת