בננות - בלוגים / / גוף אחד
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

גוף אחד

 

 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

הצורך הזה שכולם יהיו אחים שלך מכירים את זה? במציאות היום רובם כן ולא. כן קוראים לך אחי, לא מוציאים אותך מכלל אפשרות. בשעת מבחן השטח שולח מסרים אחרים.  אלא אם כן זה שדה קרב. תותחים יורים,צריך לחלץ פצוע, זה לא אתה,  אבל מה על החיים האמיתיים. השגרתיים לעייפה, יום יום מעיק, מלא ביורוקטיה וחובות, חליים, שם ההבדלים ברורים כל כך מרגיזים לעייפה. והשאיפה נותרת בעיינה, אתה כמו אחי, ואת.. אחותי זה בטוח. עד הגבול הדק, חמקמק הזה. שמרתיע אותך, מהתמסרות מוחלטת, הנה גם את מחשבנת לה ואת כל כך שונאת את התחושה.

בילדותי הייתי הילדה של רבים בשכונתי, וזה משום, שהרבה משכנני היו ניצולי שואה שאיבדו בני משפחה יקרים.  ואז התחושה שכל ילד רוצה לחוש, שכל מבוגר יכול להיות אחד, חלקיק נדיר,  שמתחבר למשרשרת עצומה, סבים, ובכלל הכי טוב דודות. דודים. כל מבוגר היה דוד. דודה. וזה בניגוד להיום. נכון, הכל  בשל טרגדיה עצומה. האין ,  נשא איתו ריח של חפיפה מוחלטת בין התוך לחוץ. הצורך לאסוף אליך מי שלא יהיה.

כיום זה שונה, ילד בוכה בחצר, זה לא הילד שלך, את בוררת את הקול בזהירות, ידך על כף המנעול, נמלטת מפיך אנחת רווחה. ואם זה לא הילד שלך אז מה? השאיפה החסידית היא שתרגישי לפחות משהו קרוב למה שהיית מרגישה אם כך היה.זה כן הילד שלך, כי הוא בודד, כאוב, זקוק למישהו כמוך, כאן, עכשיו. תרדי אליו!

וכל החלוקה המעצבנת לפרקים, בין אשכנזים לכאלה שאינם. בני עזב תלמוד תורה מסוים בגלל שהיה בו בין האשכנזים היחידים, והדבר עלה כל הזמן. עולם הפוך. בתלמוד החסידי אליו עבר, הדבר לא קיים.

מכך הגעתי למסקנה,  שדחיית השונה הוא נחלת כל הצדדים.ובמקרה הצד האשכנזי היה זה שהחל אותה.  התבסס בה. השיג בה ניצחונות. אבל אם עמדות הכוח היו מלכתחילה בידיים עדתיות אחרות?

 כל חלוקה היא שרירותית, ועלינו לבטל אותה, נתחיל בלב, ואז ידיים, גפיים, אוזניים, מוח שיזכה אותנו בשליטת החמלה ואז כולם , יצטרפו. גוף אחד. כולנו. זהו. זה הגוף הכי יפה.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-style-parent:"";
line-height:115%;
font-size:11.0pt;"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-"Times New Roman";}

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת