בננות - בלוגים / / סיפורי ניסים הזויים שקשורים לספר תהילים( לחנה ואיריס) וגם חודש טוב!
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

סיפורי ניסים הזויים שקשורים לספר תהילים( לחנה ואיריס) וגם חודש טוב!

 

 

 

 

 לבקשת חנה אני מספרת כמה סיפורים כאילו הזוים שקרו לי ולאחרים בהשראת ספר תהילים.

הראשון כתוב אצל איריס. מדובר בכליזמר חסידי שלא עבד בתקופת ספירת העומר, והגיע למצב כלכלי קשה. האיש חי בארה"ב בלי גרין קארד ( שזה שייך לסיפור הבא) והחליט לעשות עוד צעד למען הבורא. הוא החליט שכל יום הוא מסיים את כל ספר תהילים. זה לא היה פשוט כלל, כי אם לא מוצאים זמן ביום צריכים לקרוא אחר חצות, אך האיש לא הקל על עצמו ועמד בקבלה הזאת. 

כמובן  שבתקופת האבטלה, היה לו יותר זמן לסיים ספר ביום, הוא היה יוצא להתאורר בבתי קפה ושם על כוס קפה גומע את כל הספר. יום אחד יושב האיש בבית הקפה וקורא מה..תהילים. ניגש אליו איש והחל להתעניין במעשיו. הוא הסביר לו שלקח על עצמו לסיים יום יום את כל הספר. אמר לו האיש " שמע אני נותן לך עשרת אלפים דולר במזומן ותקרא גם עבורי, כי אני לא קורא תהילים, אין זמן…" כמובן שהוא הסכים . איך לא? והיה לו כפל כיפליים ממה שתכנן.

 אותו איש מחוסר גרין קארד נסע לו יום אחד ברכבו על כבישי ניו- יורק ופתאום מאחוריו צפצופים, רמקול שקורא לו לחנות בצד, מי האנשים? שוטרים ממשטרת ההגירה. בפחד אימיים הוא עוצר, ואומר לעצמו בצער,  שזהו. ההרפתקאה האמריקאית שלו נסתיימה כאן ועכשיו.. 

מה יעשה בינתיים? הוציא את ספר התהילים, הניח על ההגה והחל קורא, כי עד שיבדקו אותו, ויסימו איתו את החשבון, לפחות ישלים את  המצווה שלקח על עצמו. פתאום הרכב המשטרתי מסתובב ועוזב את הנהג מחוסר האשרה. מה קרה? אירע ארוע דחוף וחמור ברחוב השני והם היו חייבים לצאת לשם בדחיפות ולברר את העניין. ואם זאת לא השגחה, אז מה כן? והסיפור סופר בחב"ד ר"ג על ידי מוטי גל הרב של המקום, ששהה בארה"ב כמה שנים והאיש הוא חברו.

באותו שיעור התפרצה אף אישה אחת בסיפור משלה.כי סיפור גורר סיפור.  בנה נולד עם חסימת מעיים. חודש אחרי הלידה הוא הובהל לניתוח. האם ישבה מחוץ לחדר וקראה מה.. תהילים. איך שהיא מגיעה לפסוק "לעשות רצונך אלהי חפצתי ותורתך בתוך מעי"( פרק מ' פסוק ט')יוצא הרופא מחדר הניתוחים ומבשר לה שהניתוח הצליח. החסימה הותרה.

ועכשיו אלי 2 סיפורים ברשותכם. אחרי הילד השלישי חשקתי מאד בעוד אחד ולא הלך.. כלום!  ואז בקיץ חם וסיוטי חזרתי לעבוד עם האוטיסטים. התנאים הפכו ליותר גרועים. התגלה סכסוך עובדים, המנהלת הטובה פוטרה, החליף אותה בחור צעיר שלא ידע הרבה מהחיים שלו,  הילדים האוטיסטים השתוללו. תלמיד שלי היה עומד ומנסה להשתין דרך הסורגים ולא היה מי שיעצור אותו. כי כל העובדים הקבועים הוחלפו. היה רע מרע, ושחור משחור. בלית ברירה נותרתי שם ודברתי עם ה'. אמרתי לו אתה חייב להביא לי עוד החודש הריון. די מספיק! אתה לא רואה כמה אני סובלת? אני מנסה לעשות את רצונך, אולי תעשה גם אתה את רצוני, בבקשה!  הדרך לעבודה הייתה מאד ארוכה והתחייבתי בפני עצמי, לשבת שעה באוטובוס הלוהט( היו המון תחנות בדרך) ולקרוא כמה שיותר פרקי תהילים. ומה קרה? בסוף אותו החודש נפקדתי ועזבתי את מקום העבודה המגעיל, כי ההריון שקבלתי היה בסיכון. אך עדין נולד ממנו ילד מקסים.

והסיפור האחרון קשור ל 'תיקון הכללי'.  רבי נחמן הבטיח ישועות למי שיקרא אותו. השתדלתי להאמין בכך, אבל לא הבאתי את עצמי, או לא הביאו אותי לידי ניסיון. ליל שבת אחד ביתי המתבגרת יוצאת לפעילות 'בבני עקיבא' כי למי שלא יודע אצלינו כל ילד שייך לזרם דתי אחר. ככה זה אצל הרבה חוזרים בתשובה. הלכתי לישון וקמתי אחרי חצות, אני מחפשת אותה במיטתה והיא איננה. קצת נבהלתי , אנחנו שמרנים, לא מקובל שהיא תשוטט ברחובות. שעה זאת שעה. בקיצור.. עבורה אנחנו בטח קרציות. ירדתי למטה. הנערה לא נמצאת. הערתי את בעלי, וגם הוא הלך וחיפש אותה בשכונה עד שהתייאש. ואמר שהוא מאמין שתחזור. ה' יחזיר לו את האבדה. וינחר.. בקיצור השעה שתיים בלילה והנערה איננה. נזכרתי שרבי נחמן אמר שכל מי שקורא את 'התיקון הכללי ' שלו יוושע. פתחתי את ה'תיקון' קראתי בלהט. וכלום אין זכר לנערה. אמרתי לעצמי, טיפש מי שמאמין בשטויות האלו( מחשבות כפירה, כן, כן, גם אצלי) אין ברירה, ארד לרחוב ואחפש אותה שוב. איזו נערה מעצבנת וכ"ו ..כל העונשים שבעולם יחולו על ראשה כשתופיע. רק שתופיע כבר! אני פותחת את דלת הכניסה ומי עומדת שם? האבדה !

מסתבר שהפייה הגיעה הרבה  לפני חצות, אך המפתח לא פתח לה, החכמה לקחה מפתח ישן ולא רלוונטי. לא היה לה נעים לנקוש חזק בדלת ולכן ניסתה מספר פעמים להטריד אותנו, ואז ירדה במדרגות המובילות לרחוב, למזלה פגשה עוד נערה מהסניף שהרשתה לעצמה לאחר. אימה של אותה נערה הורידה להן שתייה והן שוחחו, וקצת טיילו, אחר כך חזרו ושוב נקשו. ( אנחנו היינו ברחוב השני בחיפושים קדחתנים). והנה עתה עמדה מול הדלת עייפה ומיואשת ואני פתחתי  אותה ו..

יש מי למעלה מי שפותח דלתות. צריך לדעת לבקש.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 תגובות

  1. מקסים. תודה!

  2. מקסים ומעודד ,אביטל, התהילים הם האינפוזיה היומית שלי: מזמורים לילדי לפי אותיות שמם ממזמור קיט והמזמור שלי ,ושל הרבי(קח)ומזמורי אותו היום, ואני מתמוגגת מהשפה והשירה הנפלאה שבהם.
    שמחתי לקרוא ואני מאמינה בספורים בכל ליבי

    • חנה, גם אני קוראת את כל פרקי בני המשפחה המתעצלים. אבל עכשיו הזכרת לי לבקש מבני שיקרא כבר אתת שלו. וכמובן את התהילים של אותו יום, כפי שביקש הרבי, ועוד הוספתי לעצמי כהנה וכהנה. חוץ מזה ארגנו אני ועוד חברה תהילים קבוציתי שבו מסימיים כולן את כל הספר ומעתירים על עם ישראל. ולפעמים נופל עלי התיקון

      ולא נשכח שבת מברכים. ושבת סתם..

      ואין דבר כזה שלא רואים ישועות.

      וגם נהנים מדברי השירה המופלאים.

      שבוע- מצוין וחודש -טוב

      • חנה יש כאן מיליון שגיאות בתגובה, אבל לפחות את המילה תהילים איתתי נכון.

        אז, סילחי לי.

        חודש- טוב

  3. איריס אליה

    אביטלי, שבוע טוב ותודה שנענית לבקשתנו, שאגב, הגיעו באותו רגע, וזה עוד דוגמא, קטנטונת אומנם, למחשבות טובות שמצטלבות.
    גם אני מאמינה בכל ליבי בטוהר הכוונות. אם כי ברור כי רבים רבים גם המקרים שאין מי שנענה להן.זכות וטהורות ככל שתהנה. התמונות הקשות מהאיטי אינן מרפות. ועוד נעשות מחרידות מרגע לרגע.וזה הקונפליקט הנצחי שלי עם הקדוש ברוך הוא. וזה קשה קשה וכואב ובלתי ניתן להסבר עבורי.

    • איריס, אם ה' היה כרטיס אשראי, לא היה לנו את הזכות לבחור אותו.

      ולכן יש לנו את הרשות לבחור.

      דבר נוסף שיש לנו, היא הזכות לסייע לזולת הדואב. לעשר עבורו מידי חודש ולמנוע מאיתנו אולי מסעדה טובה ועוד.

      ואז כפי שאנו רחמנים איתו משולם לכלל.

      • בקשר להאיטי, הייתה שם הזנחה עולמית של שנים ארוכות של כלל העולם. שלא רצה להשתתף בסבל שהיה גלוי ושקע בהנאותיו הוא.
        ולזה התכוונתי, איפה שאנחנו אכזרים ובזבזנים, אל לנו לגלגל עיניים לשמים.

        • בקשר לפוסט האחרון שלך גם שם מחשבותינו מצטלבות, ויבוא סיפור על חלום ישר מן התנור.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת