בננות - בלוגים / / הרב לסרי, סטאנדאפיסט יהודי מוביל
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

הרב לסרי, סטאנדאפיסט יהודי מוביל

 

 

אם אתם מחפשים לצחוק, וגם לחוש שטעמתם משהו מהיהדות, מהרו אל ההרצאתו של הרב לסרי.

כל הרצאותיו של הרב מתובלות בהומור, שיורד לפעמים עד התחתית הצורבת ביותר , בא לך לנגב דמעה של צער, כעס, חימה , כי כמה זה כואב ונכון. אך במקום זה אתה מוצא את עצמך צוחק.

לא אשכח לילה מטורף, בו חזרנו קבוצה של נשים שביקרו בקבר הרב מאיר בעל הנס, השעה ארבע לפנות בוקר, ובמקום להיות בבית, אנחנו בדרכים, ופתאום מישהי הכניסה קלטת של הרב לסרי אל המערכת הנוסעת , וקולות צחוק חנוקים ואז פראים מילאו את חלל הרכב. ואני חשבתי שדברי הרב אכזרים, הוא מדבר על כמה אנחנו שונאות את החמה( לי אין) עד כמה היחסים עם הבעל יכולים להיות מדורדרים, עד כמה..ובתווך הוא מתבל את הדברים במשפטים מרוקאים, אתם יודעים.. ובמקום לרחם על מצבנו אנחנו צוחקות.

וכאן מתחילה לדעת הרב עבודת המידות.

הרב טוען שהדור בעקב, גער בו, יתעלם,  הוכח תוכיח ואף תאיים, יעצום עיין. הדור שמן ומפוטם כמו ישורון , ורק משהו אחד , רק נתיב אחרון, יש לו לרב, מוצא אחרון לליבו  כל יהודי והוא ההומור.

והרב לסרי מצחיק, למשל הסיפור על האישה המסכנה שיש לה יום גרוע בבית ולבעלה יום גרוע במקום העבודה, שניהם מקוים שיוכלו למצוא נחמה זו בחיק זה והפוך, אך במקום שיש תקוות הכל מתנפץ.

הגבר מגיע אל בית הפוך, הילדים מסתובבים, אין אוכל ואולי אחד הילדים חלה, ואותו כמעט פיטרו מהעבודה, ואף האישה כל כך רוצה לפרוק ואין בפני מי.

נשמע מוכר, אך כשהרב מספר, אינך יכול להשאר אדיש. ואכן רוב הרצאותיו עוסקות בזוגיות.

כיום הרצאותיו מפוצצות, הרב בעיר , שמחה בעיר, ואין  מי שיוצא ממנו ולא מחליט על החלטה טובה אחת ( לפחות)שיקח על עצמו. 
   
וזאת התכלית תיקון.

אני נקרתה בידי הזכות להתפלל עם אחיותיו של הרב, וחקרתי מעט אודותיו.

ובכן מסתבר שכמו בהרצאות אף בביתו, אשתו של הרב היא המילה האחרונה. הוא משמיע בפניה כל בדיחה , והיא פעמים רבות, נעצרת ואף מצנזרת, את זה תגיד, את זה לא, והרב ממושמע.

הו גברים, הרי האישה היא המפתח להצלחה.

הקשיבו להרצאותיו של הרב, ואף אתן נשים, אחרי יום קשה, השתחררו.

אם כי אני מודה שלפעמים אני מזהה את עצמי מידי בסיטואציות שנותן הרב, והכאב הדק והפולח עוצר ודוקר לשנייה אחת ארוכה את בבת הצחוק.

==================================================================

http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=12765&blogID=161

מאחר וזאת סידרה מפרי עטי על המתחולל בעולם החוזרים בתשובה, תוכלו לקרוא כאן גם על הרבנית ימימה מזרחי, קישורים נוספים ינתנו בהמשך.

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת