בננות - בלוגים / / מי הם האוטיסטים ולמה כדאי לחשוב לפני שמחסנים בגיל יום.
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

מי הם האוטיסטים ולמה כדאי לחשוב לפני שמחסנים בגיל יום.

 

בבלוג של מיכה מתנהל ויכוח מסעיר לגבי מנהג המילה היהודי ואני ממלאת את פי במים. אין לי עניין בויכוחים מהסוג הזה. מה שכן, אני רוצה להזהיר את הציבור מפני מתן חיסונים לפני גיל שנה.
 
לצערי מס' האוטיסטים בעולם רק עולה ואני העדה הראשונה לכך.  כ6 שנים לערך אני עובדת בהפוגות עם נוער אוטיסטי ולצערי מספרם של תלמידי רק הולך וגדל. אני לא מתמירת להיות רופאה , אבל מן הסתם לתופעה הזאת יש הסבר. אפשר לקרוא על כך באתרים שונים באינטרנט.
 
 מיכל חזון, שכתבה את דיג דיג דוג ,אחת הקלטות האהובות לילדים, מספרת שמצבה של ביתה החל להתדרדר אחרי מתן החיסון המחומש. יש עוד הורים שקושרים בין מתן החיסון לתופעות הללו ואני אומרת למה להסתכן!
 
ד"ר רוזנטל רופא ומומחה לרפואה טבעית מייעץ לחסן ילדים החל מגיל שנה. עד גיל שנה הילד מורכב כולו מסחוס גופו אינו בשל בכלל להתמודד עם שלל מרכיבי החיסון. זה נכון שכולם עוברים את זה , אבל גם במלחמות לא כולם מתים , לפעמים מת רק חיל אחד ואוטיזם הוא לדעתי סוג של אובדן. אובדן הילד שחלמנו עליו. עשינו את כל הבדיקות האפשריות אומרים לי הורים נסערים ולדבר הזה לא פיללנו.
 
לדעת מומחים החיסונים גם מגבירים תופעות כמו הפרעות  קשב וריכוז , שרווחות מאד היום.
 
ועכשיו  לגרוע מכל , אתאר לכם את הנוער האוטיסטי איתו אני עובדת ובכן: חלקם לא יודע לדבר, יש ילדים שעדין מכניסים כל דבר לפה ויש להשגיח עליהם באופן מתמיד, יש ילדים שמבלים את זמנם בזחילה ומקלפים את הטיח בקירות, הייתה לנו נערה שלא שולטת על צרכיה, אחרת שלטה עליהם ,אך כשהרגיזו אותה היא  חרבנה ברשות הרבים .
 
נוער אוטיסטי חווה את גיל ההתבגרות כחוויה קשה מאד. הגלים המינים לא פוסחים עליו ,אך חוסר יכולתו לתקשר עם עצמו ועם זולתו עלול להפוך אותו לאלים לסביבה ולעיתים אף לעצמו. אחד האוטיסטים שלנו נכנס להתקף זעם וגרם לעובדת שהשגיחה עליו זעזוע מוח. רוב הנערים האוטיסטים מנסים לאונן אך מעלים חרס . מעין הפנטזיות המינות שלהם סתום וכידוע אי אפשר להגיע לסיפוק בלי פנטזיה מוחשית כזאת או אחרת. יש אוטיסטים שחשים תסכול מיני מתמיד, הם משחקים בלי סוף עם איבר המין שלהם ומאחר והמערכת אוסרת על כך ,הם חוטפים גערות בנוסח:" תכניס את זה למכנסים ," וכ"ו , לא מסכנים? מה גם שמאחר ורוב באוטיסטים סובלים מאובססיביות ,הם חוזרים על הטקס הזה בתדירות של פעם בחמש דקות. מה שאומר סיוט לשני הצדדים.   
 
ישנם גם אוטיסטים חמודים שמחבקים ומתרפקים , שמשוחחים וקוראים אבל גם אז הצער שנגרם הורים גדול מאד.
 
בנוסף, בארץ קימת בעיה תקציבית וכך קורה שאוטיסט מפותח יחסית מסוג א' ,שוהה באותו מוסד עם אוטיסט נמוך מסוג ה' . מה שקורה בדרך כלל זה שהנמוכים מורידים את הגבוהים.
 
הדבר הקורע ביותר בעבודה מהסוג הזה, זה להיפגש עם ההורים הסחוטים מעמל יומם. כמה דמעות הזלתי אחרי פגישות כאלה, רק הכרית יודעת.
 
לכן אני קוראת מכאן, גם אם הסיכון דל אל תיקחו אותו עליכם, חסנו את ילדכם החל מגיל שנה.
 
 
        
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
        
 
 
 
  
 

 

12 תגובות

  1. לא מצאו שום קשר בין אוטיזם לחיסונים. ההיפך הוא הנכון, מחסנים כבר שנים, אז מדוע ישנה עליה בתופעה? אחת הסברות היא שדווקא זיהום האוויר והסביבה גורמים לעליה הזאת. את מתארת את הסבל של הילדים הללו, אבל גם ילדים מפגרים סובלים לא פחות, בילדים האוטיסטים יש קשת שלמה, אני עובדת עם ילדי PDD, שחלקם מבריקים. אוטיזם זה שם גג לבעיות תקשורת.

    • אני מתארת את הילדים שאני עובדת איתם וחולקת על ממצאיך, כן נמצא קשר בין השנים כמו גם קשר בין זיהום אויר לאוטיזם.
      כמי שעבדה עם מפגרים, אוטיסטים כן סובלים יותר אך לא בכך עסקתי כאן.

      ובסך הכל אם ניתן למנוע תופעות מסוכנות אז למה לא בגלל שמרנות והליכה עם הזרם?

    • יהודית עים כל הצער שבזה את מדברת שטויות באמת נראה לך שזיהום אויר שייך לזה!!!!!!!!!!! אוי לנו אם כך כל הכדור היה אוטיסטי ואולי באמת כולנו כאלה בצורה כזו או אחרת בתור אמא לילד בן 16 שהוא אוטיסט פרופסור מאוד גדול ומוכר בארץ אמר לי מותק הילד שלך אוטיסט מהחיסון של גיל שנה אבל זה לא לרכורד ואם תאמרי שאנ י אמרתי אני יכחיש" במילים האלה הוא שלח אותי הביתה אז בבקשה אל תספרי לי על מזג האויר שאנו ההורים תמיד רואים אותו מעונן גם כך

  2. אביטל היקרה את מרגשת האמפטיה, החשיבה שלך, גם למדתי מימך כמה את יכולה להכיל.
    להתראות טובה

  3. אביטל, לא יודע לגבי חיסונים, מסקנה נחרצת למה שאת אומרת צריכה לבוא ממחקר של שנים רבות על אוכלוסיות ענקיות,
    אבל מה שיותר חשוב ומרשים ויביא גאולה הוא עבודתך עם אוטיסטים.
    גם הבת שלי פעילה בתחום, היא מייצגת את הורי האוטיסטים מול השלטונות בנושאים השונים שקשורים בטיפול בהם.

    • תודה איציק, אני שמחה לשמוע שביתך מיצגת את ההורים שהם האוכלוסיה שבאמת סובלת ב

      לפעמיים אפשר למנווע התדרדרות בגיל צעיר ורק בגיל שיש הורים פחותי אמצעים הילדים מתקבעים בהתפתחותם ויש עוד המון עוולות שנגרמות להם.למשל זה שמשלמים לסיעות שכר מינימום ובגלל זה באים לתחום ( לפעמים) אנשים שלא מתאימים לו ואז אפשר לשמוע באמצעי התקשורת על התעללות באוטיסטים.

      כתבתי על כך בעבר, שבת שלום לך ולבני משפחתך.

      • בקשר לחיסונים, אם אפשר להתחיל בגיל שנה אז למה לא? נכון שאין מחקר מקיף.

        אבל אם אנטביטיקה נתגלתה כמזיקה אני נוטה להאמין שגם חיסון שניתן לסחוס בגיל אינו חוויה בריאה.

        אבל באמת שאיני רופאה, סתם המלצה.

        • ראשית, כל הכבוד לך על העבודה הברוכה שאת עושה.
          אבל מעבר לזה, חבל שאת ממשיכה להפיץ את האגדה האורבנית על הקשר בין אוטיזם לחיסונים.
          למה אגדה אורבנית? כי היה מחקר אחד בלבד שהראה קשר כזה, וגם הוא היה במתודולוגיה בעייתית מאוד. לעומת זאת, היו הרבה מאוד מחקרים שהראו שאין שום קשר.
          אם את רוצה אסיף של מידע מחקרי על חיסונים, על הסיכונים שלהם ועל היתרונות שלהם, את מוזמנת לפוסטים של אסי בנושא.
          http://www.notes.co.il/assi/40154.asp
          http://www.notes.co.il/assi/40113.asp

          (ואגב, אני לא מכיר את דוקטור רוזנטל הזה, אבל אם הוא באמת אמר ששלד הילד מורכב כולו מסחוס עד גיל שנה, כדאי לבדוק איפה הוא קיבל את הדיפלומה שלו. כבר בלידה, רוב השלד שלנו הוא כבר עצם ולא סחוס).

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת