בננות - בלוגים / / מה בין השמאל והחרדי ולמה השמאל לא מבין שדווקא המיזוג בינהם יביא שלום.
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

מה בין השמאל והחרדי ולמה השמאל לא מבין שדווקא המיזוג בינהם יביא שלום.

אני מבקשת חסות, הגנה ומקלט בין – לאומי בכתבי את הדברים האלה , אבל לדעתי השמאל הקיצוני והחרדי הקיצוני קרובים מאד בעמדות ולכן פשר השנאה ההדדית לא מובן לי.
 
אני אומרת את הדברים לאור מאמר שקראתי בעיתון "ארבע כנפות" שמנהל הרב אמנון יצחק ובו מתואר צעיר שבא ממשפחה ספרותית ידועה ואחז בדעות שמאלניות קיצוניות, אותו צעיר התעניין בתורה אך לא האמין בזכותנו על הארץ וגם לכך נמצא הפתרון . מאחר וזה אתר ספרותי והאיש בטח מוכר לכם לא אנקוט בשמות. בכל אופן הוא הופתע להיווכח שעל מנת להיות יהודי שומר מצוות הוא לא חייב להיות לאומי ציוני כפי שסבר בעבר. מסתבר שיש המון חרדים שאוחזים בדעות אנטי ציוניות ואנטי לאומיות, הם יושבים בבני – ברק , בית שמש ומאה שערים ואליהם התחילו לנהור המון צעירים שאינם שומרים מצוות .   
 
ובכן מה אומר החרדי הקיצוני ואולי גם הממוצע? הציונות היית טעות מוכחת.
 
אין לנו מה לעשות כאן כי משיח עוד לא הגיע .
 
וגם אם כן הרי שהציונות עשתה זה רק נזק . היא רק החריבה את המורשת והעם.
לדוגמא אפשר למצוא המון קלטות וספרי היסטוריה חרדים שמשכתבים את העבר אחרת ממה שאנו מכירים ומי יודע אולי הצדק איתם.
 
החרדים בוחרים להבליט עוולות היסטורית שהחילונים מטשטשים כגון: הישוב היהודי שישב כאן ולא טרח להציל יהודים מציפורני הנאצים . הסוכנות היהודית והג"וינט שהיו להם 64 מיליון ₪ ובכל זאת הם סירבו לפדות חצי מיליון יהודים בעבר סכום נמוך הרבה יותר. הרב אמנון יצחק מרבה לצטט בהרצאותיו פרק מתוך דוקטורט שנעשה על תנועת השומר הצעיר שבו מוכיח הדוקטור שלצערי שכחתי את שמו( איפה הקלטת כשצריכים אותה?)  שהאידיאל הנלמד על הלחימה הקיבוצית כוזב ובעצם מיטב בניה  השתמטו ונמנעו מלהשתתף במלחמת העצמאות .
 
לדברי ההיסטוריונים החרדים : האצ"ל רצח מתווך חרדי שניסה להשכין שלום יחסי בינינו לבין הערבים .    אותו חרדי חשב כמו השמאלני הממוצע שהארץ לא שלנו , משיח לא הגיע ולכן אל לנו לקפץ , הוא שאף לויתורים מפליגים בינהם נתינת לגיטימציה ליהודים העולים לחיות כאן , בלי לכונן כאן מדינה  יהודית  , הוא רצה להבטיח לעם הערבי שישב כאן שהיהודים לא יעזו להרים ראש , ישבו רק במקומות מסוימים כמו ירושלים וסביבותיה ועוד.. כאמור הבחור נרצח ומאחר ולדברי החרדים, החילונים שיכתבו את ההיסטוריה,  מעולם לא שמענו עליו. לכל מתעניין אפשר לפנות לאחי אילון באר , תלמיד חכם שחי באלעד , קצין לשעבר שהוא במקרה אחי , שחיטט בארכיונים חרדים וסקר עשרות ספרי עיון שלא מוכרים לנו בכלל. 
 
החרדים טוענים, שמבצע סיני היה בעצם ריב בין מעצמות שבו ישראל נדחפה לקחת חלק ועובדה שלבסוף חצי האי הוחזר.
 
החרדים טוענים שבן גוריון היה איש מושחת שהכריז על הקמת המדינה במין צעד פזיז ולא מובן, בעוד לו ולאנשי שלומו חיכה מטוס שיטיס אותו הרחק מכאן ברגע שהעסק יכשל .
 
שלא לדבר על הסרטונים שמוצגים לכל המתעניין ,המראים אנשים יהודים גוזזים ליהודים אחרים פאות ( לתימנים) .
 
אני חוששת שיש לחרדים על מה להישען. הם לא מאמינים במדינה, לא מוכנים לשרת בה , ובימי ההתנתקות הם לא ממש סייעו למתנחלים מתוך אמונה שה" נתן וה" לקח .ובעצם הוא לא ממש נתן אנחנו לקחנו , אז באמת זה עצוב אבל כשעושים שטויות זה מה שקורה.
 
גם בשמאל הקיצוני יש המון אנשים שאין להם צל של מושג מה אנחנו עושים פה ולמה?
 
גם השמאל כואב את גזילת כבשת הרש מהערבים מסיבותיו הוא.
 
מספר המשתמטים בשמאל הקיצוני הולך ועולה ובעינינו ראינו שבימי מלחמת לבנון כשהיינו באיום ממשי קמו מספר קצינים שמאלניים שהעדיפו את הכלא על פני השירות.
 
כאמור השמאל תומך החזרת כל השטחים כולל ירושלים שהיא סלע מחלוקת קטנטן בינו לבין החרדי הקיצוני.
 
לימין הלאומי היושב בציון יש רק תנועה חרדית אחת שתומכת בו וזאת תנועת חב"ד וגם היא תומכת בו רק מטעמים של פיקוח נפש.
 
תנועת חב"ד טוענת אף היא שכל ההתיישבות במיוחד בשטחים לא הייתה הכרחית, אולם מאחר וכעת עם ישראל נילחם על קיומו עלינו לדאוג לבני עמנו ולא להיגרר למצבים שיסכנו אותם כמו שנגררנו בהתנתקות, שנועדה להציל את שרון על גבם של תושבים חפים מפשע.
 
בקיצור למה לשנוא? בגלל שמירת מצוות? בגלל מעילים שחורים?
 
הרי רוב הציבור החרדי( בניגוד לנאמר לנו באמצעי התקשורת)  אפילו עובד ומשלם מס הכנסה.
 
לטעמי יפה יעשו השמאלנים  אם יחפשו דווקא את קרבתם של החרדים הקיצונים , שנאת אחים לא עוזרת לאיש . וכפי שחב"ד התחבר עם הימין הלאומי שמנוגד להשקפותיו ולדרך חייו. יכול גם השמאלני הקיצוני להתחבר לאותו חרדי שחי לו קצת בשטאטל נו אז מה?
 
לפגישות המשותפות אפשר תמיד להגיע עם בגדים צנועים, את חוק החמץ לבטל , להביע תמיכה באיסור על יבוא בשר חזיר לארץ ומי יודע אולי יבוא שלום בינינו לבין הערבים. כי  אם אנחנו מוכנים לוותר להם על שטחים שלמים , מקורות מים, אזורים אסטרטגים , אנחנו מוכנים לישב מחדש כחצי מיליון תושבים במקומות לא ברורים , למה לפחות למה שלא נוותר לחרדי המסכן על כמה שלטי חוצות מבאסים. 

האם זה לא מחיר קטן והגיוני  עבור שלום?

 
 
                                                                               הכותבת אינה מזדהה פוליטית עם הכתוב.
 
 
 
 
 
 
 

16 תגובות

    • על הרב מלכיאור שמעת?

      • רק כדי להסיר כל ספק, ובמיוחד לאור העובדה שלא ענית לי- השאלה הזו לא באה להתריס, אני באמת מעוניינת לדעת אם את מכירה אותו.

        • אישית לא, אבל קראתי עליו ושמעתי פה ושם.

          הוא שייך לזרם הדתי לאומי וגם כאן יש לי בעיה ואיתך הסליחה.
          מצד אחד נורא אוהבים אותם. איזה חמודים וליברלים הם, מצד שני שונאים אותם איזה מתנחלים מתועבים הם, מצד רביעי הם לפחות משרתים, מצד חמישי למה הם לא מפנים ? ולקינוח שיחיו 3 שנים בקרוונים לנו לא אכפת .
          תדעי לך שהם הולכים ומתחרדים והם כבר פחות ליברלים כי הם למדו שלכשכש בזנב זה לא תמיד עובד.

          ושוב אני מיצגת עמדה, אלא מצב.

          גם אם אני לא נחמדה בתגובה אין לי כוונה כזאת בכלל..

  1. אביטל, ראשית נדמה לי גם מהפוסט הזה וגם מדברים אחרים שכתבת שאת מעט מגזימה לגבי מידת השנאה שיש כלפי חרדים. אני מסתובבת המון בחוגים שמאלניים ואני לא חושבת שיש שנאה כה עזה כלפי חרדים, אם יש שנאה בכלל.
    שנית, התיאוריה לגבי התקרבות בין שמאלנים לחרדים מתמוססת כולה כשאת מגיעה לסוף- הויתורים שהשמאל נדרש לעשות הם ויתורים לא אפשריים עבור שמאל כי חלק אינהרנטי מהשמאל הוא המאבק למען זכויות הפרט, חופש הפרט וכדומה שהדרישות שלך של ביטול חוק החמץ, תמיכה באיסור יבוא בשר חזרי ולבישת בגדים שיהיהו צנועים בעיני החרדים נוגדות אותו לחלוטין.

    • זה לא הדרישות שלי בכלל , אני לא צד רק מציגה עמדות.

      אליענה דווקא יש המון איבה ואולי תשאלי אותם?
      בקשר לחופש הפרט נכון, זה הדגל, אבל כמו שמדברים עם החמאס או זאת לפחות השאיפה והוא רצחני , הייתי מצפה שאותו דבר יעשה גם עם בני עמך.
      עובדה שכל מילה שכתבתי כאן על המיעוט הזה בעבר הקפיצה פה המון אנשים ולא רק מהבלוגיה , אני לא באני מאשים זה לא העניין בכלל.

  2. רונית בר-לביא

    אני קוראת לזה כבר מזמן,
    וכתבתי פה כבר כמה מאמרים על זה.

    אני מידברת עם חרדים הלכה למעשה כבר כמה זמן, ובעיני זה אחד הפתרונות או הדרכים, אבל לא בגלל שאני קיצונית והחרדי קיצוני, זו לא נקודת מוצא שאפשר לקיים איתה משהו חיובי.

    אני פשוט מנסה לקרוא את המפה, והמפה הדמוגרפית אומרת עלייה תלולה באחוז החרדים לעומת האחרים,
    וזה רק הולך ועולה.

    אני גם חושבת שרק איחוד חלקים של עצמנו יעזור להרחיב את היכולת שלנו כעם וכבני אדם.

    אם מחפשים שנאה, מוצאים שנאה,
    אם מחפשים קירוב, מוצאים קירוב.

    הכל תלוי בנקודת ההשקפה שלך.

    • הצעתי אופציה , כי נראה לי שאנחנו במבוי סתום .

      מוכנים להתדיין עם החאמס ולא עם בני עמנו.יש לזה סיבה , אני פותחת לפעמים רדיו ומזדעזעת גבי גזית אומר: " מה הם רוצים מאיתנו החרדים האלה? חיינו בשקט ואז הם.." וכ"ו לפחות בקול חי לא תשמעי את זה אולי הדברים נאמרים בחדריי חדרים, זה כן.

      או נתן זהבי ממש מגדף חרדים. ואין לזה השפעה?

      אני מציעה אופציות מטורפות גם בהומור כי המצב מטורף ומוכנה לארגן פגישה למי שרוצה ,על מנת שישמעו גם את הצד השני .

      הם כן טוענים לקיפוח וגם אם הם חשוכים הם כאן ובדיוק כמו הערבים , זאת לא הדרך להתדיין איתם.

  3. אביטל

    מה שמאפיין קיצוניות- כל קיצונות, הוא שהוא קרוב כל כך אל ההופכי שלו שהם נעשים דומים, שומר נפשו ירחק. הרמב"ם דיבר בהרחבה על דרך האמצע, שהיא הדרך הנכונה והראויה ביותר, אותה צריך לחפש ביחד.
    קריאת אוי ויי נמלטה מפי לנוכח שכתובי היסטוריה שהבאת אותם בשם כל מיני מומחים. שנים רבות אני נמצא בדיאלוג עם קבוצות דתיות, ועם החרדים אף פעם לא הצלחתי להגיע לאיזה דיאלוג פורה, כנראה עד שלא אחזור בתשובה, אהיה תינוק שנשבה, ואין אני בן שיח שלהם.
    כאמור אני בעד מפגש משותף בו נתחיל לימוד של פרק גמרא ובמקביל נלמד את שירו של עמיחי ששירה הביאה.
    ואגב, חזרה בתשובה אינה עומדת בסתירה להחזקה בהשקפת עולם פוליטית.
    אני מוכן לבוא בבגד צנוע.

    • זה נכון שבכל דיאלוג הם מנסים להחזיר בתשובה , אם כי הם בקטע של ערבות הדדית אם אתה מבין את דברי.

      לכן מפריע להם חוק החמץ כי כשאחד חוטא בפומבי הכלל נענש.וגם ההפך לכן הם מאמינים בלומדי תורה. אפשר יותר להתגמש , יש איזה אנטי שלא מובן לי שמנוהל על ידי התקשורת.
      מה החברה הציונית שהייתה כאן לא כפתה את עצמה על העולים, ועוד. בעיניי הכפיה היא באמת הדדית.

      בקטע של החזרה בתשובה זה אומר שאני לא בשמאל , כי זה מאז ומתמיד אבל גם לא בטוחה שלא טעינו עם כל הבלגן של עזה, היינו צריכים להחזיר אותה מיד למיצרים .הם הרי לא רוצים להתמודד איתה , כל העסק מאד מושחת.

      רק שבעיניי כיום יש פיקוח נפש ולכן אני רוצה לשמור על ילדי וכמוהן שאני נגד רמיסת הזולת והשפלתו כפי שנעשה למפוני הגוש.

      • אם אתה באמת מחפש קבוצת לימוד אמור לי ואתן לך את המייל שלי וגם בלי קשר אנסה ליזום מפגשים לכל המתעניין.
        אני מקווה שאשר לכתוב לי דרך האתר.

        בקשר לשיכתובי ההיסטוריה אני מודה שזה מבלבל, מי שכתב מה.

  4. אני מסכים שיורידו את שלטי החוצות שמפריעים לחרדים. הם גם מפריעים לנהגים.
    אני בכלל בעד הבנה הדדית ונגד כפייה הדדית.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת