בננות - בלוגים / / בקייטנת המשוררים
ננו שבתאי
  • ננו שבתאי

    משוררת, תסריטאית מחזאית ובמאית תיאטרון   ילידת 75', ירושלים. בוגרת "סמינר הקיבוצים" - משחק ובימוי. סיימה בהצטיינות לימודי תסריטאות בביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה. כתבה את המחזה "להגיד מותר הכל" (2001) שהועלה באנסמבל התיאטרון העירוני הרצליה בבימויו של גדליה בסר.   בימוי – "קורבנות החובה" – מחזה מאת אז'ן יונסקו בהפקת הזירה הבין תחומית (2006). "שלוש אחיות של צ'כוב" (קברט תל אביבי, פסטיבל "קולה של המילה" 2005) מחזות נוספים שכתבה- "הרמוניה","זיכריני", "בובות" ו"שבר ג'ונסון". פרוזה-  (סיפורים קצרים, באסופה של סופרים שונים) "עושים את זה" - הוצאת "עם עובד". (עורכת-בתיה גור) (2002), "מעבר לסף - סיפורת ישראלית עכשוית" (עורכת-דנה אולמרט)- הוצאת הקיבוץ המאוחד (2003). מלגות ופרסים -1999 - מלגת הצטיינות בבימוי תיאטרון. (הוענקה ע"י גב' אופירה הניג). 2001 - מלגת קרן ברין (קולנוע וטלויזיה). פרסומי שירה ופרוזה – כתב העת "שבו", עיתון 77, מוסף תרבות וספרות – הארץ. 2005 – זוכת פרס אקו"ם ליצירת ביכורים על ספר השירים "ילדת הברזל". ספר השירים "ילדת הברזל" ראה אור בהוצאת "ידיעות אחרונות" (2005).   עובדת כלקטורית ועורכת ספרות בהוצאת "ידיעות אחרונות".

בקייטנת המשוררים

בקייטנת המשוררים / ננו שבתאי                       (שיר שפורסם ב"הארץ")  

 

אני רוצה להישאר לעולמים

בקייטנת המשוררים

*

אחד מהם אמר

שלפעמים מותר

*

מותר לנו להיות

(ביישניים, ביישניות)

מותר לנו להיות

(גם לגאים וגם לילדות)

*

יש לו פנים – כל כך יפות

(אי שם שברים)

אצלי יותר פצועים

האיברים הפנימיים –

הרגשות

(כי כל השאר זה השווצות)

*

אך גם עכשיו נדמה לעולמים

אף פעם לא היו לי

ידידים

*

אך יום אחד, אם נאמין

(בלי מין

בלי מין)

נשב על הגברים ועל החמורים

ונדבר ביציאת מצרים רוסיה או פולין

כל החורים וכל הארונות מהם יצאנו בחיים, כל המקומות;

אתה תגיד שההבדל בין הזנים

זניח

אז נצחק, אני אניף את המושכות, ואיזכר ב"ניחא" בזמנים

בהם עוד לא היו לי חברים

 

(טוב, אולי רק אנדריאה דבורקין).

 

 

 

 

 

 

 

** אנדריאה דבורקין היא פמיניסטית אמריקאית רדיקלית, לסבית, הידועה בזכות מאבקה בפורנוגרפיה, זנות, ואלימות גברים כלפי נשים. ספרה "משגל" יצא לאחרונה לאור בתרגום לעברית בהוצאת "בבל".

 

9 תגובות

  1. ננו, זה שיר מאוד יפה. עם כל הצד ההומוריסטי שקיים כאן (באמת חסר הומור בשירה שלנו), קצת ציני ומרוחק לדעתי, וכמובן הפמיניזם האידיאולוגי הפזור לכל אורכו של השיר – בסופו הוא חושף הרבה כנות, פגיעוּת וכאב. בכל אופן, אהבתי. את מאוד מוכשרת. רני.

    • תודה רבה רני. אין קשר לאידאולוגיה פמיניסטית או אחרת מהכתובים, אלא לדברים מהחיים ממש…ושוב תודה

  2. אני רוצה להישאר לעולמים
    בקייטנת המשוררים.

    איזה יופי!

    כי למשוררים מותר לדבר על הכול,
    אבל רק מעטים מרשים לעצמם.

  3. אהוד פדרמן

    בקיטנת המשוררים אפשר לכאורה לצאת מהארון ולהסתתר בין המילים. החברותא בקיטנת המשוררים היא אשליה שכן הכתיבה היא מעשה בדידות מעין כמותו

  4. מירי פליישר

    חברותא נעימה . כמעט חברים. ובאמת לא משנה נשים גברים…

  5. זה שיר שפורסם בהארץ
    זה חייב להיות שיר עמוק, לא?

  6. שת חיים לוי

    להכניס את המילה השווצות לשירה העברית זה להוציא לה את השוויץ,
    אהבתי – מרגישים איך הכנות והקיווי מושכים זה את זה { וזה מגיע בסוף : אני אניף את המושכות} וגם בגודל הטקסט מתאים לתוכנו.המילים לקנקנם.

    דרך אגב נעים מאוד, הגעתי דרך ההקדשה של יהודה ויזן בשירו :יכירו שמו בפרובינקה . והסתקרנתי לדעתhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3769646,00.html

  7. כתבו – שמנה
    כתבו – ביתו של המשורר, כתבו
    כתבו – גועלית וחסרת כישרון, כתבו
    ומחקת

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לננו שבתאי