בננות - בלוגים / / גשם ראשון
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

גשם ראשון

 

 

זה היה יורה מטורף. צרורות של גשם. הפצצה. הפגזה אַקְוַולֵרִית. תוך שניות המרפסת מוצפת. משהו שלא מהעולם הזה, ואני יוצאת החוצה, ומבינה שהמרזבים סתומים, (תמיד בגשם הראשון בורח להם השכל), ועוד אני מדשדשת אליהם בניסיון לשחרר אותם טיפ טיפה, אני רואה שהסלון מקבל צורה של ימה קטנה, ואפשר לשוט אל אגם המטבח על גב אחד הכיסאות, כמו בסרטים המצוירים, וכבר אני רטובה עד לשד עצמותי. אפשר לסחוט אותי, ולמלא דליים. אבל, הי! מי צריך דליים כשיש בריכה במרפסת? ואני מצליחה לתפוס מקל של מטאטא שכאילו חיכה רק לי, ומגיעה אל הפתח של המרזב הראשון, ודוחפת את המקל פנימה, ועוד הולמת כמה פעמים, ושום דבר לא זז, ואני צועקת למוש שיבוא לעזור לי, למרות שאני יודעת שהוא לא בבית, ובמקביל ממשיכה לדובב את המרזב, אבל הוא לא נשבר בקלות, וממשיך למלא פיו מים, שתיקה רבתי, רק בלופ… בלופ… קטנציק, חיוור, ומאד מאד רטוב, מתערסל בתוך החור השחור, ועדיין גשם זלעפות, הדבר הכי קרוב למיני הוריקן שחווינו בבוסטון, ואני מציצה אל הבית, בזווית העין, ונחרדת לגלות שבמדרגות אל הקומה התחתונה זורם כבר נחל איתן, ואיזה ייאוש, רק המחשבה שאני אצטרך לגרוף את כמויות המים הבלתי נתפסות האלה החוצה, מעייפת אותי, כואבות לי הידיים, ולבינתיים מפלס המים עוד עולה ועולה, מגיע לי עד לברכיים, אני לא מגזימה, אבל או אז מגיעים הילדים הביתה, מה זה צוהלים, איתן בטוח שארגנתי לו איזה הפנינג קטן, שזה פיצוי על כל הפעמים שהתעצלתי לקחת אותו לבריכה, הוא קופץ אל תוך מה שהיה פעם שטיח, משפריץ על הספה והכורסאות שהודות לגובהן נשארו יבשות באופן יחסי, "איתן! מספיק!" אני צורחת עליו מהמרפסת, אבל רק הגרניום והיסמין שומעים אותי, וגם זה נס, ואני לפחות רואה שאוריה, חכם ומעשי, כמה טוב שלפחות הוא יצא כמו אבא שלו, דואג להרים את המוח של המחשב מהרצפה, שנייה לפני שהפרקים האחרונים והלא מגובים שכתבתי צוללים אל תהום הנשייה…  

ארבע שעות אחרי האפיזודה ההיסטרית הזאת, עוד ניסינו לסלק את המים החוצה. דבר כזה אף פעם לא קרה לנו. אבל לא משנה. מפה לשם, אחרי כל המהומה, איתני יושב על הספה ובנון שאלננטיות שואל אותי, "רגע, אימא, אבל למה קוראים ליורה יורה?"        

 

 

 

38 תגובות

  1. היורה ירה ובגדול . הצחקת אותי.

    • מירינקה נשמה, את ערה?
      איזה כיף ששעשעתי אותך, יהיו לך חלומות מחוייכים.
      לילה טוב טוב.

  2. תַּלְמה פרויד

    היורה הזה אכן ירה חזק. ואת איריסקה, ממש מצטיירת לי כמו שוליית הקוסם במרדף אחר המים הבלתי נגמרים עם המטאטא ביד. יופי של תיאור הבאת. מאחלת לך חורף נעים ופְתוח מרזבים.

    • תלמתי, חזרת?
      תביאי לנו כמה תמונות. בקטנה. כמה קטעים. בגדולה. נו, מלא זמן לא קראתי משלך.
      נשיקות נשיקות וחיבוק. אני מתגעגעת, בחיי.

      • תַּלְמה פרויד

        חזרתי איריסקה. גם אני מתגעגעגעגעת. גע גע. וחיבוק-נישוק גם לך.

        • טוב, יפתי. ניתן לך להתאפס קצת, גם את נתת לי זמן חסד… אולי ניפגש בפסטיבל שער?
          נדבר. לילה טוב טוב. מקווה שהיה כיף. (זאת מילה שאני מגלה אותה מחדש, לאחרונה… כיף!)

          • קטע מקסים, מה נגיד במקום מקסים
            משובב נפש

            האמת, אני כאשכנזיה אסלית פשוט לא הייתי עומדת בסיפור כזה.

            הייתי משאירה את הילדים לשחק במים ובורחת או לבית הקפה הסמוך או לאיזה חברה טובה.

            וחוזרת אחרי שעות לראות האם קלו המים. ואם לא. מתחפפת שוב. לא דלייך, לא מרזבים ולא בטיח.

            אני במכונת כביסה שנשפכו ממנה המים לא בדיוק עומדת, ומה זה מקטרת כל עוד נשמתי בי.

            חוה

            • היי חוה יקרה,
              מה שלומך? מקווה מאד שאת בטוב.
              תודה רבה על הביקור והתגובה, שמחה מאד ששובבתי את נפשך:)

              זה מצחיק שהקטע הזה הביא עוד חברות וחברים להיזכר בסתימות אחרות שקרו בחייהם…

              לילה טוב טוב.

              • איריס חביבה

                את כותבת נהדר.קראתי גם את הקטע על הכרטיס ברכבת. מכיוון שגם אני נוסעת ברכבת מחיפה לתל-אביב, יש לי על זה ספורים – טוב אני יותר מבוגרת ממך וגם בטח פחות יפה.

                לגבי סיפור הגשם. בגלל שלבן שלי קוראים איתן, ראיתי אותו ככה באמצע השלולית. את יודעת הוא היה ילד ומאוד פעיל.

                אני באמת הייתי בורחת. אף פעם לא היתה לי הצפה כזאת בבית. מקסימום מכונת כביסה שהמים שלה היו נשפכים בבית. אבל אני היסטרית בקטע הזה. מיד נכנסת לאובססיה ומקטרת למה זה קורה דווקאלי.

                אבל מה שאת מתארת. פשוט, אבל פשוט הייתי משאירה את הילדים שלי שם, והולכת לבית הקפה הסמוך ולא חוזרת.

                אגב, הבית שלי ברמת-השרון עבר שריפה, הייתי בבית חולים שבוע, וכשחזרתי פשוט התמוטטתי בבכי.

                טוב, חשבתי שלא תגיבי, וחשבתי שאת אולי ברוגז, אבל כל כך נהניתי מן הקטע והכתיבה שלך, שהמשכתי גם לרכבת.

                בדרך כלל אני נוסעת לחוף הכרמל שם אני קונה כרטיס מבוגר – זה המקום היחידי – 28 ש"ח הלוך ושוב. אני נוסעת בקול תרועה וחוזרת קווץ'. הרבה כרטיסנים לא מבקשים כרטיסים, כאשר הם עוברים מולי אני מתקפלת כאילו אני לא קיימת, או משימה עצמי כמאוד מבוגרת.

                אבל, יש כאלה שבאמת דורשים כרטיסים במפגיע. ולא רצו למכור לי כרטיס מבוגר.
                הכרטיס הכי זול אחרי זה הוא הכרטיס של ילד.

                אז פעם תפס אותי כרטיסן עם כרטיס של ילד ושאל אותי אם אני ילד. זה היה מאוד מביך. הייתי צריכה להוסיף חמישה וחצי שקלים והוא אמר שאם יתפוס אותי פעם פשוט אשלם כפול שלוש פעמים.

                ספרי פרוזה אני לא מצליחה לקרוא, אז אני לוקחת את השירים של אמיר אור. ונהנית כל פעם מחדש. אם אני נורא עייפה, תמיד יש איזה חברה שחוזרים מחול ואז הולכים צחוקים.

                אז בפעם הבאה אם תופס אותך כרטיסן, תגידי שאבדת. אם הוא יוותר לך בסדר ואם לא תציאי לשלם, הוא בטח יוותר לך.

                הספר של מריו-שחר צריך להיות אדיר.

                המון בהצלחה עם הספר.
                ואני מאוד שמחה שהגבת.

                יופי שאת מעגנת את עצמך במילייה ספרותי – זה מאוד עושה טוב, כאילו חברה בברנז'ה שלך.

                הרבה חיבה
                איריסינקה
                חוה

                • היי חווה יקרה, בוקר טוב. (למרות שאני מתרשמת שאת טיפוס של לילה, לא?)
                  תודה רבה על המחמאות ועל הסיפורים. אני מאד אוהבת לקרוא סיפורים כאלה, ואחרים, ולא רק בגלל שהם בסיס טוב לספרות ריאליסטית, לטעמי, (לאחרונה שילבתי במשהו שאני כותבת סיפור על ילד שהגיע מבלי להתכוון לקצה השני של הודו, בגלל כדור שחמק אל אחד הקרונות, ואת הסיפור הזה קראתי בהארץ)אלא בגלל שאני מאד מרותקת למצבים אנושיים שאוצרים בתוכם הרבה רגש.אני טיפוס רגשן.
                  אני לא ברוגז ולא כועסת, רק מאד עייפה, ומאד עסוקה, ובקושי מגיעה לבננות. (למרות שאני סובלת מאנמיה חמורה, כך מסתבר, ואולי בננות היו מיטיבות עם החסר שלי בברזל…)

                  הרבה תודה על הביקור שלך. והספר של שחר מריו מלווה את ימי ולילותי כרגע, הוא באמת אדיר.והברנז'ה? זאת מילה גדולה מידי. אני חושבת שהתקבצו לבננות הרבה אנשים מופלאים שזו זכות גדולה להימנות עליהן.
                  שוב תודה, יקרה, ויום הכי טוב.

                  • נכון איריס,

                    אני באמת די טיפוס של לילה. עוד מימי התיכון.

                    את יודעת, כשהייתי מאוד צעירה הייתי מדליקה נר מתחת למיטה וקוראת ספרים לאור הנר, כאשר כולם היו ישנים.

                    תרשי לי להתייחס קצת לנושא של האנמיה. נדמה לי שאת גם די רזה – אז למה את באמת לא מטפלת בזה? בננות, יש נדמה לי כדורי ברזל, יש לך ילדים לגדל וזה בכלל לא פשוט. אני פשוט חושפת קצת צד אימהי שעוד נשאר בי. את צריכה לחשוב על עצמך. גם ילדים לגדל, נסיעות מקיר אל קיר. זו צריכה להיות התקופה הקשה בחיים שלך עד שיגדלו ואת צריכה קודם כל לשמור על עצמך.

                    ת'שמעי ספור, דווקא מן החיים. אני גם לימדתי עשרים וארבע שעות בשבוע, מבחנים, ישיבות מורים, וגם למדתי באוניברסיטה – טיסות לבר אילן, בקיץ ובגשם, דאגה לביבי-סיטר, ישיבה בספריות ובבית עד השעות הקטנות של הלילה.

                    איתן היה בן חמש, או פחות. הוא ידע שאמא שלו אוהבת אותו הכי בעולם, למרות שהיה ילד עצמאי ומאוד אהב ללכת לגן. בבוקר היה לי קשה לקום, הוא היה מושך חולצה ומכנסים מתלבש לבד ויורד לגן שהיה מאחורי הבית. הוא היה כל כך חמוד לטרוף אותו פשוט. אבל אני מה לעשות – רציתי הכל.

                    יום אחד בבת אחת, לא יכלתי לעמוד על הרגלים. הייתי חייבת לשבת ומישיבה זה עבר לשכיבה. עבודת הדוקטורט כבר היתה מוכנה 536 עמ' רק היה צריך תיקונים קלים.

                    איריס מה אומר לך, הגעתי למצב שפשוט שכבתי כל הזמן עד שהגעתי למיטה. ממנה לא יכלתי לצאת. הרופאים לא ידעו מה קרה ונסו כל מיני כדורים שונים ומשונים. ככה שכבתי ורזיתי. בלילה הייתי מתעוררת בצרחות בלהה. רק דברתי בטלפון ולא מצאתי מנוחה.

                    בחלוף הזמן איתן התחיל לפחד. הוא הסתובב סביבי במעגלים ולא ידע מה קרה לאמא שלו. תחשבי על זה ילד קטן ואמא במיטה. כאשר לבסוף קמתי להתקלח הוא טס בכל הבית אחרי מרוב פחד. זה היה נורא, לראות את איתן כל כך מפחד. (אגב, מה שקרה לו אחר כך פשוט היה תוצאה של התעללות סוהרים בכלא ארבע, שלא יהיו אי-הבנות.)

                    מסתבר שמתחתי את הכוחות שלי עד הקצה. ופשוט התמוטטתי. לא אנמיה. בסוף איכשהוא יצאתי מזה מאוד בהדרגה, ומאוד לאט. אבל את הפחד של איתן אי-אפשר לשכוח. הסיפור עד לתחילת ההחלמה ארך שלושה חודשים ויותר.

                    איריס יקרה, רציתי לספר לך סיפורים על רכבות ועל אנשים ועל בית הסופר ביום שישי בצהרים. וזה מה שיצא.

                    מסקנה, למען עצמך וגם למען הילדים קודם כל תשמרי על עצמך. זה הכי חשוב. וזה הדבר הכי קטגורי שאני יכולה להגיד.

                    תטפלי בעצמך, תאכלי כמו בן אדם, ותשני מספיק שיהיה לך כוח. ואני אומרת את זה בכל הרצינות. ושהילדים שלך יגדלו ויביאו לך הרבה נחת.

                    מכל הלב
                    חוה, ושיהיה לך יום מקסים.

                    • לאיריס,

                      אחרי שכתבתי הצטערתי.

                      מה, המשביתת שמחות אנוכי,

                      בהזדמנות אביא סיפור רכבת בפוסט הרכבת.

                      גם אני עייפה, לא יודעת למה.

                      שיהיה רק טוב, ותמשיכי להביא לנו סיפורים משובבי נפש ועין כאלה

                      חוה

                    • חוה מתוקה,
                      אל תצטערי.
                      אגיב בלילה (שלי-שלך). אני בדרך לישיבת צוות… בדיוק רציתי להעלות גם על זה פוסט. אם יעמוד לי כוחי, אכתוב.

                      נשיקות.

                    • היי חווה יקרה, מניחה שאת ערה כדי לקרוא את זה, אם לא, מקווה שתקראי את זה בבוקר.
                      אני חושבת שכתבתי לך את זה באיזשהו מקום, בעבר, ולא זוכרת אם אהבת את זה או לא, (הבי 12 שלי זה סיפור אחר:))
                      אבל אני חושבת שיש לנו, לי ולך, הרבה מהמשותף. איכשהו אני ממש יכולה לדמיין את עצמי בסיטואצייה דומה, לא רחוקה בכלל מזו שתיארת.
                      אז תרגישי בנוח, את לא משביתה שמחות, כי ממילא לא הייתה פה כזאת שמחה, ואני מאד מאמינה שמה שצריך לקרות קורה. התיאור של איתן המפוחד קשה ומטלטל. לעולם לא נדע מה גרם למה, ויכול להיות שהחוויה הקשה שלו הועצמה בעיניים שלך, בעיניים של אמא.
                      ובכל מקרה, אני כל כך מקווה שהוא בתקופה טובה ונינוחה יותר. איכשהו אני גם קוראת אותך ככה.

                      לילה טוב.שלך, איריס

                    • לאיריס היקרה,

                      אם יש משהו משותף לשתינו הוא אהבת הספרות שתמיד הצילה אותי וכנראה גם אותך.

                      עכשיו אחרי שאני קוראת את כתבי הפרוזה שלך אני מבינה, למה אמרת בזמנו שאת נוהה יותר אחרי הפרוזה. גם אני כך. עובדה, עבודת הדוקטורט שלי היתה על ארבעה ספרים, ביניהם מולכו של א.ב. יהושע, אם תראי יוצא עכשיו סרט הממונה על משאבי אנוש – בסיס העלילה מאוד דומה לספר "בשכבי גוועת" של פוקנר. אם לא קראת – לא נורא, ספר קשה, האחרון.

                      ספר נוסף היה "למעלה במונטיפר" של כהנא כרמון גם הוא קשה וגם חוויות הנשים המתוארות שם קשות. משם למדתי כל כך הרבה על הקול הנשי, ובמולכו חרשתי את נושא הפער העדתי.

                      לגבי איתן זו היתה חוויה מטלטלת ובעקבותיה איתן הועבר למשמורת של אביו ואז באמת התחילו הצרות.

                      ולכן, תשמרי על עצמך מכל משמר למענך ולמען ילדיך. החיים עצמם אינם ספרות.

                      באשר לאיתן – משרד הבטחון הכיר כבר ב-70% שהמחלה נגרמה כתוצאה ממתקן הכליאה.

                      ולכן, צריך לשמור על הילדים שלנו, ולהכין אותם היטב לחיים, בגלל זה קודם כל – את צריכה להיות חזקה, בריאה ושלמה. זה מה שאני מנסה לומר.

                      בקשר לתאנה נתקלתי בשיר אהבה של רתוש על תאנה, אביא אותו אחר-כך, כאשר אקרא את הפוסט החדש שלך.

                      תהיי הכי חזקה שבעולם
                      ותזכרי, אנחנו נשים – אין לנו כוחות בלתי מוגבלים במיוחד כאשר עוסקים ביצירה.

                      שולחת לך, הרבה חזק ואמץ
                      הרבה אנרגיות ואהבה שאת די
                      מלאה בה.

                      חוה

  3. קטע מקסים! הוא תמיד בא כשלא מוכנים. אצלי היה גם עניין צינורות ניקוז, אבל לא חדרו מים.כבידה הספקתי להכניס ולהוריד סוכך.
    אבל היה כיף, איזה צבעים ואיזה ריחות!

    • תודה רבה לוסי מתוקה. אז מה, כולנו ערות? אז יאללה. מסיבת בננות, לא?

      סופ"ש הכי נפלא, ומה זה שמחה שאצלך זה לא הגיע להצפה. ואגב, מה עם התאנה שלך, על הגג?

      • איריס, לא ירד כאן הרבה גשם…שטיפה קלה בלבד. התאנה…מסכנה לא רואה שמתאוששת מאז השיפוץ לפני…יותר משנתיים. חלשה. ואני נותנת לה עוד ועד צ'אנסים לזכר הפירות הנהדרים שנתנה במשך שנתיים.
        עכשיו תיכנס לתרדמת חורף ובאביב הבא נראה.

  4. איזה יריית פתיחה ….ואי ואי…
    מקווה שהמרזבים כבר פתוחים לפעם הבאה..
    יכול לחפור תעלה לכיוון הכנרת כדי שהמפלס יעלה שם ולא אצלך בבית…:)

    • תמי!!! מתוקה. מפריז?
      אח. פרי, פרי. איזה כיף לך.
      ושלא תחשבי לרגע שלא חשבתי על הכנרת, את לא מבינה, אחרי שהצלחתי לפתוח את המרזב (עם הוראות מעולות של חבר אינסטלטור)פרץ מהצינור כזה זרם, ממש כאילו נפתח סכר. וחשבתי לעצמי, קיבינימאט, הייתה שם תצרוכת המיים שלנו לכמה חודשים טובים… אני לא מגזימה.

      לילה טוב, יקרה. תאכלי ותבלי טוב, גם בשבילנו.

  5. אומרים שההומור יפה לבריאות דווקא כשהיא בקריסה לשלולית עמוקה. עשית זאת בגדול איריס. עם ההומור שלך אפשר לצלוח את האוקיינוס במכה ולהישאר יבש ועם נשמה מחויכת.

    • ענתי, את לא מבינה איך את משמחת אותי. נשמה מחוייכת, זה טוב, את יודעת. אני בטח זקוקה לה. ואם השארתי גם את נשמתך מחוייכת, על אחת כמה וכמה.
      קחי עוד כמה חיבוקים מחוייכים ונשיקות צוחקות, וביחד נצלח את השבוע הזה. ובלי שום קשר, נגמר הקיץ, שזה טוב? לא?

      ואני חייבת להבין, את דוברת רוסית? טוב, עוד אכתוב לך.

      • אני לא דוברת רוסית. יש לי דובר רוסי צמוד לצורך הפואזיה. שיהיה שבוע שלא יורה כלום…

  6. רונית בר-לביא

    הי איריסקה.

    מדובר על מקרה אמיתי?

    כנראה אני מנותקת לחלוטין, לא ידעתי שהיה גשם זלעפות איפשהו בארץ.

    כאן היה טפטוף בלבד.

    תיאור מדליק !!!
    ורק משהו קטן ומקווה שלא מרגיז: לא "לבינתיים" אלא רק "בינתיים".

    את ממש בארץ ?

    • רוניתה מתוקה, אמיתי אמיתי, והפעם אפילו לא הגזמתי, את לא מבינה מה הלך פה, אנחנו עדיין לא מאמינים, כי הכל קרה בשניות, בחיי שניות.

      שבוע הכי הכי טוב, ונורא מקווה להתראות בקרוב. אם זה לא היה קורה עם עוד כמה בננות אהובות, לא הייתי מאמינה שזה אפשרי, אבל זה אמיתי, אפשר להפגש! אז יאללה בואי?

  7. תאור ציורי מאד, עם פואנטה בסוף.

  8. כשרוצה אלהים גם יורה יורה !
    אני רואה את שמחת בית השואבה שהיתה במשפחת אליה כהן 🙂

  9. טוב שיש לך חוש הומור, איריס , מכירה את הסיטואציה או שזה מהגג או שזה מהמרפסת הגשם הראשון אוהב להפתיע
    שבוע טוב
    וחורף גשום בשביל היסמין והגרניום

    • את יודעת מה אומרים, חנתי? האנשים המצחיקים הם האנשים הכי… טוב. יאללה. לא אהרוס את התדמית. נדבר על זה בהזדמנות?

      נשיקות וחיבוק. עדיין מרחפת מהמפגש איתך.

  10. כשהילדים יהיו גדולים ואת תהיי שרועה על הספה, תשלפי את הרגל מהכפכף השעיר ותרימי אותה לרגע קט ותגידי לנכדה בקול צרוד, זיסעלע, תסתכלי איפה הרגל היה, יש שם קו אחת, איפה מים הגיעו בחורף 2010, אז עוד ירד גשם. מה זה גשם? נו, שאלותיש לך, מושל'ה, איך מסבירים למיידעלע מה זה גשם, מוש, אתה לא שומע, אני קוראת אותך
    איריס כתבת יפה!

    • אח. נועם מתוק. הצחקת אותי, בחיי. אלא שבעדות המזרח לא אומרים זיסל'ה…:)
      אצלנו אומרים, "אח. שאלות יש לך, כפרה עלייך…" סתם, אמא שלי בחיים לא השתמשה במילה כפרה, אבל אם אני אנסה לתעתק לקוצ'ינית את ה"כפרה", בחיים אני לא אצא מהבית.
      ואנחנו חייבים לצאת…

      נשיקות.

  11. הבת שלי אומרת שבני- ברק היא העיר החרבה ביותר בארץ. בפ"ת יורד יותר גשם מפה. והייתה תקופה שהיינו לנו הצפות בגלל מכונת הכביסה שקרסה בתדירות של פעם בחודש. ילדי שבגרו תמיד מזכירים את זה ככיף לא נרמאלי. הוזים על ההסקי על המים שהם עשו כאן. אני משום מה הדחקתי. אבל אצלם זה זכרון ילדות מופלא.
    מאד אוהבת חורף. שלא יגמר.
    נשיקות חמדתי.

    שבוע- טוב.

    • אביטלי מתוקה, תמיד על הדברים שלך צריך להגיד אמן. ועוד אמן. גם אני מאד אוהבת חורף. אבל יותר את הסוף שלו, שכבר נוגע באביב.

      והצפות ממכונת כביסה? קרה לי פעם. וזה סיוט. כי זה לא מי גשם. זה מי סבון שנשאר אחר כך מרוח על הרצפה. אין מה להגיד, רצפה לא אוהבת אבקת כביסה…

      נשיקות מתוקה. הכי מקווה שאת בטוב, וכותבת.

  12. בגשם הראשון בדרך כלל נרדמים בשמירה. רק שביקיצה יש מחיר… חוץ מזה שהמים הגיעו משמיים, איזו סיבה הייתה להם לדרוך לך על השטיח? זרימה מהרחוב? מהגג לסלון?

    • לבנה, קודם כל עוד פעם תודה על הטרמפ:)

      ואת תאמיני לי שעוד ניגשתי למרזבים לפני שנפרצו השמיים? בבוקר יום שישי?
      שכה אחיה. אלא שבדיעבד, את זה הסביר לי החבר האינסטלטור, מרזבים צריך לנסות לפתוח מפתח היציאה, ולא הכניסה של המים… עשיתי את זה, וחבל לך על הזמן מה מצאתי שם. סרוויס שלם:)

      תודה על הביקור… וכמה שמחתי לפגוש!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן